واکنش پلیس به احتمال بازگشت دوباره محدودیت ها به تهران

به گزارش مجله بای بلاگ، رییس پلیس نظارت بر امکان عمومی پلیس پایتخت در پاسخ به این سوال که امکان ایجاد مجددا محدودیت وجود دارد؛ گفت: اگر همه مردم رعایت نمایند، زندگی روزمره با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه خواهد داشت.

واکنش پلیس به احتمال بازگشت دوباره محدودیت ها به تهران

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، سرهنگ نادر مرادی در تبادل نظر با میزان گفت: سلامتی در اولویت همه امور است و همه مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه کرونا فعلا با ما می ماند؛ اضافه کرد: از آنجایی که به نظر می رسد این ویروس فعلا از بین نمی رود و مدتی با ما خواهد ماند، باید به زندگی روزمره خود ادامه دهیم، اما حتما موارد بهداشتی را رعایت کنیم. در اینصورت است که مجددا همه فعالیت ها لغو نمی گردد.

رییس پلیس نظارت بر امکان عمومی پلیس تهران عظیم ادامه داد: در حال حاضر سخنی از تعطیلی مجدد مراکز نیست، اما گفته شده اگر فرایند بیماری تصاعدی گردد، محدودیت هایی ایجاد می گردد. انشالله با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همه شهفرایندان، به زندگی عادی خود باز می گردیم.

فعالیت تالار ها منوط به دریافت مجوز از پلیس است

سرهنگ مرادی گفت: بنابر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، تالار های پذیرایی باز هستند و می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی، از 50 درصد ظرفیت خود استفاده نمایند، اما مجاز به برگزاری هر نوع مراسمی نیستند.

این مقام انتظامی ادامه داد: اخیرا با توجه به افزایش همه گیری ویروس کرونا، گفته شده فعلا مراسم عروسی و عزا برگزار نگردد و فقط رستوران های تالارها، برای گردهمایی، همایش و ولیمه خدمت رسانی نمایند.

رییس پلیس نظارت بر امکان عمومی پلیس پایتخت در پاسخ به اینکه نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی در تالار ها به چه شکل است؛ اظهار کرد: برگزاری هر نوع مراسمی نیازمند دریافت مجوز از پلیس است. به طور مثال مسئولین تالار یا صاحب مراسم به پلیس مراجعه نموده و تاریخ، محل و نوع مراسم مذکور را عنوان نموده و مجوز دریافت می نماید.

وی اضافه کرد: وقتی ما مجوزی برای برگزاری یک مراسم صادر می کنیم، پیرو آن بر فعالیت آن ها توسط اکیپ های نظارتی، از نزدیک نظارت می کنیم.

این مقام انتظامی درباره اظهار کرد: مسائل ترافیکی، نظم و امنیت و رعایت هنجار های اجتماعی از جمله مسائلی است که مدنظر ما برای صدور مجوز قرار گرفته است.

سرهنگ مرادی گفت: همچنین بازرس های بهداشت، برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی از تالار ها بازدید می نمایند.

رییس پلیس نظارت بر امکان عمومی پلیس تهران عظیم در پاسخ به این سوال که برگزاری عروسی و همایش ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؛ اظهار کرد: نظارت و رعایت فاصله اجتماعی برای افرادی که در همایش ها شرکت می نمایند، آسان تر است. همچنین در همایش ها بچه ها، افراد سالمند و زنان باردار معمولا شرکت نمی نمایند که باعث می گردد از ویروس کرونا در امان بمانند، اما در عروسی ها و مراسم های عزا تجمعات بیشتر است.

فعالیت باغ های پذیرایی

سرهنگ مرادی گفت: تمام تالار ها و باغ هایی که از ما مجوز فعالیت دارند، شامل مقررات می شوند.

وی اضافه کرد: هیچ تفاوتی بین باغ ها و تالار های سرپوشیده برای برگزاری مراسم ها یا چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد.

بیشتر قهوه خانه ها پروتکل بهداشتی را رعایت می نمایند

رییس پلیس نظارت بر امکان عمومی پلیس پایتخت گفت: بیشتر قهوه خانه ها با پلیس همکاری نموده و اصول بهداشتی را رعایت می نمایند، اما 2 تا 5 درصد از آن ها از قوانین تخلف نموده که با آن ها برخورد جدی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: در روز های اخیر بیش از 250 مورد بازرسی از قهوه خانه ها داشتیم که بیش از 20 مورد تخلف داشته و پلمب شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: همچنین برخورد با قهوه خانه های زیرزمینی و غیرمجاز نیز ادامه دارد که بیشتر تخلفات در این مراکز صورت می گیرد.

برخورد با نمایشگاه های ماشین

سرهنگ مرادی گفت: در روز های اخیر، گزارشات مردمی درباره ایجاد مزاحمت نمایشگاه های ماشین دریافت کردیم که در بازرسی های انجام شده از 31 نمایشگاه، 7 مورد پلمب داشتیم.

وی درباره عمده تخلفات این واحد های صنفی اضافه کرد: ایجاد سد معبر، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پارک دوبل و ایجاد ترافیک و... از عمده تخلفات نمایشگاه ها است که این تخلفات علاوه بر مسائل ترافیکی سبب نارضایتی اهالی و کسبه محل نیز شده بود.

این مقام انتظامی اظهار کرد: به نظر می رسد با انجام اینگونه نظارت ها و ادامه دار بودن آن می توان نسبت به ساماندهی این صنف و کاهش نارضایتی ها و گره های ترافیکی در این محدوده امیدوار بود.

شهفرایندان تخلفات را به پلیس اطلاع دهند

رییس پلیس نظارت بر امکان عمومی پلیس تهران عظیم گفت: در هر جایی که مردم می بینند تخلفی رخ می دهد یا پروتکل های بهداشتی در مراکز مختلف رعایت نمی گردد، مسئله را به وسیله سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3167

به "واکنش پلیس به احتمال بازگشت دوباره محدودیت ها به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پلیس به احتمال بازگشت دوباره محدودیت ها به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید