ویروس کرونا به وسیله پوست و مو هم منتقل می گردد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، یک متخصص پوست، مو و زیبایی درخصوص احتمال انتقال ویروس کرونا به وسیله پوست و موی افرادی توضیحاتی را ارائه کرد.

ویروس کرونا به وسیله پوست و مو هم منتقل می گردد؟

هدی عین اللهی متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت وگو با خبرنگار درباره انتقال ویروس کرونا به وسیله پوست و مو، اظهار کرد: خطر ویروس کرونا برای افرادی که در محیط های مختلف کار می نمایند، متفاوت است. افراد به دو دسته کلی تقسیم می شوند و دسته اول کادر درمان و افراد شاغل در بیمارستان ها هستند. دسته دیگر شامل افراد متفرقه ای است که در اجتماع مشغول به کار هستند. افرادی که در بخش های خاص بیمارستان فعالیت دارند باید بدانند که ذرات معلق ویروس کرونا برای چند ثانیه هم که شده می تواند برای فرد خطرناک باشند. یکی از خطرات آن نشستن ذرات معلق ویروس بر روی موی فرد است که درصورت لمس موها توسط فرد امکان انتقال کرونا ویروس به او وجود دارد.

او در ادامه با بیان اینکه ویروس کرونا می تواند هنگام عطسه و سرفه 2 الی 4 متر پرتاپ شوند، اضافه کرد: زمانی که در مکان هایی مانند مترو یا اتوبوس حضور پیدا می کنیم با یک عطسه یا سرفه ذرات ویروس کرونا می توانند به راحتی بر روی موهای فرد قرار گیرند. به همین دلیل است که تاکید می گردد در مکان های عمومی حتما ماسک زده گردد. با بازگشایی بسیاری از مشاغل نباید تصور کرد که اوضاع به حالت عادی بازگشته است، بلکه باید مراقبت های فردی شدیدتری را نسبت به قبل اعمال کنیم.

عین اللهی گفت: ویروس کرونا یا همان کووید19 از پوست سالم عبور نخواهد کرد. اما زمانی که پوست آسیب دیده باشند، حتما ویروس از این طریق منتقل خواهد شد. احتمال انتقال کرونا در بسیاری از بیماران که ضایعات پوستی دارند ممکن است با قطع کردن دارو افزایش یابد.

او در ادامه اضافه کرد: تظاهرات پوستی کرونا متفاوت است، بعضی علائم به صورت کهیر های موضعی و ضایعات پوستی شبیه به مخملک و ضایعاتی مانند سرمازدگی و خون مردگی گزارش شده است. اما باید گفت این علائم در تعداد کمی از افراد ممکن است بروز کند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی در انتها اعلام کرد: تا جایی که ممکن است نباید در زمان های شلوغ به مکان های پر تردد مراجعه گردد. در زمان مراجعه نیز حتما باید از ماسک و دستکش استفاده کرد.

نتایج امیدوار نماینده واکسن کرونا در چین

کبد چرب با مصرف کدام غذا ها بروز می نماید؟

نکات ایمنی کرونایی ویژه آرایشگاه ها

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2393

به "ویروس کرونا به وسیله پوست و مو هم منتقل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا به وسیله پوست و مو هم منتقل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید