پرفروش ترین مانیتور های بازار ایران

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران: شاید خریداران کامپیوتر های شخصی کمترین اهمیت را به مانیتور دهند و بیشتر تمرکز خود را روی سخت افزار قرار دهند، اما چه بخواهیم چه نخواهیم این بخش از هر کامپیوتری، یکی از مهم ترین اجزای آن است. فرقی نمی کند با چه قدرتی خروجی تصویر می گیرید یا برای چه کاری از کامپیوتر شخصی استفاده می کنید، مانیتور بخشی از آن است که همیشه با آن درگیر بوده و باید اهمیت قابل توجهی به آن دهید.

پرفروش ترین مانیتور های بازار ایران

در حال حاضر به واسطه کمبود جنس در بازار های ایران، شاهد افزایش چشم گیر قیمت مانیتور ها هستیم. محصولاتی که البته تحریم ها نیز روی تنوع آن ها تاثیر منفی گذاشته و اکنون گزینه محدودتری در مقابل خریداران قرار می گیرد. با این وجود اندازه، سرعت پاسخ گویی و وضوح تصویر مواردی هستند که روی قیمت گذاری نهایی تاثیر مستقیمی دارند و البته کیفیت تصویر متناسبی را نیز با در نظر دریافت مشخصات هر کدام ارائه می نمایند.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر استفاده شده از کامپیوتر وارد حوزه سرگرمی نمی گردد، می توانید به سراغ مانیتور هایی بروید که از دید زمان پاسخگویی در سطح بالایی قرار نمی گیرند. از سویی باید به این نکته توجه داشته باشید که در زمینه مانیتور معمولا نسخه های الترا اچ دی در شرایط فعلی کارایی چندانی برای کامپیوتر شخصی ندارند و بهتر از در بهترین حالت به سراغ همان نمونه های فول اچ دی برویم.

Gplus GDM-225JN (22 اینچ)

متوسط قیمت:

2 میلیون و 100 هزار تومان

یکی از محصولات شرکت جی پلاس (ال جی سابق به دلیل تحریم ها با نام جی پلاس در ایران فعالیت می نماید)، مانیتور GDM-225JN است که به عنوان محصولی میان رده همراه با پنل VA شناخته می گردد. اگرچه این نوع پنل شفافیت کمتری نسبت به IPS دارد، اما گفتنی است که این پنل بهترین گزینه برای کابرانی به شمار می رود که در طول روز مدت زمان زیادی را صرف استفاده از مانیتور می نمایند چرا که اثرات خستگی چشم در استفاده دراز مدت، با بهره گیری از این نوع مانیتور ها به مراتب کمتر از سایر پنل ها است.

روکش مات (Anti-Glare) در این محصول، از منعکس شدن نور جلوگیری می نماید در نتیجه به راحتی می توانید از این مانتیور در مکان های پرنور بهره ببرید. انتقال تصویر در مانیتور GDM-225JN توسط درگاه های HDMI و VGA انجام می گردد. ویژگی جذاب و پرکاربرد این محصول، وجود جک 3.5 میلی متری صدا است. توسط این خروجی صدا، به راحتی می توانید هدفون و یا اسپیکر خود را به این مانیتور متصل کنید و از صدای شفاف و با کیفیت لذت ببرید. در مجموع اگر دنبال یک مانیتور شیک، باریک و با کیفیت هستید، مانیتور جی پلاس مدل GDM-225JN می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما محسوب گردد.

X-Vision XT2210H (21.5 اینچ)

متوسط قیمت:

یک میلیون و 700 هزار تومان

در ساخت مانیتور ایکس ویژن مدل XT2210H از صفحه نمایش TN استفاده شده، اما برای جلوگیری از محدود شدن زاویه دید و کاهش آن، از پنل با زاویه دید وسیع 178 در 178 کمک گرفته شده؛ یکی از مزایای صفحه نمایش های TN نسبت به IPS، قابلیت ارائه زمان پاسخگویی کم آن ها است (در حدود یک میلی ثانیه) که منجر به وضوح بسیار خوب تصاویر خواهد شد، اما در مانیتور XT2210H، زمان پاسخگویی 6.5 میلی ثانیه گزارش شده که مقدار بالایی بنظر می رسد و در صورت مشاهده فیلم یا اجرای بازی ویدیویی به وسیله آن، نباید انتظار یک تجربه خوب را داشته باشید.

صفحه نمایش این مانیتور قابلیت ارائه تصاویر را با نسبت 16:9 داشته و از کنتراست تصویر 3000:1 برخوردار است. از دیگر مزایای مانیتور ایکس ویژن مدل XT2210H می توان به وجود نور پس زمینه LED، دو درگاه VGA و HDMI و خروجی هدفون اشاره نمود. مانیتور ایکس ویژن مدل XT2210H سایز 21.5 اینچ همچون سایر محصولات ایکس ویژن از کیفیت ساخت خوبی برخوردار بوده و دارای طراحی شیک و مدرنی است.

این مدل در خانواده مانیتور های ارزان قیمت ایکس ویژن قرار گرفته است و نباید انتظار قابلیت یا تکنولوژی خاصی از آن داشت، اما با این وجود، ابعاد عظیم آن، ارائه کیفیت Full HD تصاویر، وجود پنل 178 در 178 جهت از بین بردن محدودیت دید پنل TN، قابلیت سوییچ کردن همزمان دو تصویر و نصب کردن آن روی دیوار، مزایای قابل توجهی برای یک مانیتور در این رنج از قیمت محسوب می شوند؛ همچنین وجود درگاه HDMI به شما اجازه می دهد تا این مانیتور را به دستگاه های مختلفی همچون کنسول بازی خود نصب و از آن ها بهره ببرید، گرچه با توجه به بالا بودن قابل توجه زمان پاسخگویی این مانیتور، توصیه نمی کنیم از آن به عنوان یک مانیتور گیمینگ بهره ببرید.

Asus VP228HE (21.5 اینچ)

متوسط قیمت:

2 میلیون و 400 تومان

مانیتور VP228HE محصولی از برند تایوانی ایسوس (ASUS) است و به یک پنل TN با نور پس زمینه LED مجهز شده که می تواند تصویری با رزولوشن 1080×1920 پیکسل فراوری کند. نسبت تصویر در این مانیتور 21.5 اینچی ایسوس 16:9 است که تصویر عریضی به شمار می آید. استفاده از پنل TN باعث شده تا سرعت پاسخ گویی مانتیور به یک میلی ثانیه برسد و برای بازی کردن ایدئال باشد. ایسوس در این محصول از فناوری SplendidPlus خود استفاده نموده است.

این فناوری میزان شفافیت نور، کنتراست و وضوح عکس ها و فیلم ها را دستخوش تغییراتی می نماید تا کیفیت تصویری بهتری به کاربر نمایش داده گردد. ورودی های تصویر مانیتور VP228HE شامل یک پورت VGA و یک پورت HDMI هستند و اتصال انواع کارت های گرافیکی به این پورت ها به سادگی امکان پذیر است.

درون مانیتور از 2 عدد اسپیکر 1.5 وات استفاده شده است که مجموعا به قدرت 3 وات RMS در پخش صدا دست پیدا می نمایند. در چنین مانیتوری، احتیاج به خرید اسپیکر مجزا حذف می گردد و می توان احتیاج های اولیه را با استفاده از اسپیکر های داخلی مانیتور رفع کرد. زاویه مانیتور روی پایه قابل تنظیم است و کاربر می تواند با هل دادن مانیتور به جلو یا عقب، زاویه دید عمودی را تا 20 درجه تغییر دهد. زاویه دید تصویر در مانیتور VP228HE از طرفین 90 درجه و از بالا و پایین 65 درجه است.

Samsung C24F390 (24 اینچ)

متوسط قیمت:

5 میلیون و 200 هزار تومان

مانیتور C24F390 از جمله محصولات رده بالای شرکت سامسونگ است که از طراحی خمیده بهره می برد. این محصول دارای صفحه نمایشی با سایز 24 اینچ است که می تواند برای استفاده های نیمه حرفه ای گزینه مناسبی باشد. مانیتور سامسونگ مدل C24F390 از رزولوشن 1920 × 1080 پیکسل بهره می برد و نسبت تصویر در آن برابر با 16:9 است. این محصول شرکت سامسونگ می تواند 16.7 میلیون رنگ را به کاربر نمایش دهد و به کمک شدت روشنایی 250 کاندلا بر متر مربعی در این محصول می توان انتظار تصاویری شفاف را از C24F390 داشت.

طراحی خمیده در این محصول باعث شده که تصاویر برای چشم کاربر با کیفیت تر باشد. در قسمت پشتی مانیتور C24F390 درگاه های ارتباطی آن به چشم می خورد. این درگاه ها شامل یک درگاه HDMI و یک درگاه VGA برای اتصال مانیتور به کامپیوتر است. نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول برابر با 60 هرتز و زاویه دید افقی و عمودی در آن برابر با 178 درجه است. زمان پاسخ گویی جزو فاکتور های مهم در مانیتور ها به شمار می رود. زمان پاسخ گویی تصویر در این مانیتور برابر با 4 میلی ثانیه است که مقدار نرمالی برای یک مانیتور به شمار می رود.

Asus VC239H (23 اینچ)متوسط

قیمت:

3 میلیون و 600 هزار تومان

مانیتور 23 اینچی VC239H شرکت ایسوس، با صفحه ای تخت و پنل IPS، مناسب برای کار های روزمره، تماشای فیلم و حتی اجرای بازی است. این محصول از نسبت تصویر 16:9 و رزولوشن 1080×1920 یا همان Full HD برخوردار است، و قابلیت نمایش 16.7 میلیون رنگ را دارا است. زمان پاسخ گویی 5 میلی ثانیه این مانیتور امکان اجرای بازی های ویدئویی را برای کاربران به خوبی فراهم می سازد و تصویری روان و بدون سایه عرضه می نماید.

شرکت ایسوس برای این مدل مانیتور یک درگاه HDMI درنظر گرفته است و علاوه بر آن یک درگاه D-Sub و DVI هم تعبیه نموده است. همچنین دو اسپیکر 1.5 واتی برای این محصول تعبیه شده است که صدایی شفاف و رسا ارائه می نماید. شرکت ایسوس یکی از عظیمترین فراورینمایندگان لوازم الکترونیکی و تجهیزات کامپیوتری است. اگر از علاقه مندان به بازی های ویدئویی، یا فیلم و سریال هستید و قصد خرید یک نمایشگر فول اچ دی را دارید، VC239H می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: برترین ها
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2816

به "پرفروش ترین مانیتور های بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین مانیتور های بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید