پلوسی خواستار حذف نمادهای نژادپرستی از کنگره آمریکا شد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار آن شد تا مجسمه چهره های مشهور کنفدراسیونی که در طول جنگ داخلی آمریکا تشکیل شده بود؛ از ساختمان کنگره جمع آوری شوند.

پلوسی خواستار حذف نمادهای نژادپرستی از کنگره آمریکا شد

گفتنی است کنفدراسیون ایالات جنوبی آمریکا، مجموعه ای از ایالات جنوبی بودند که پس از پیروزی آبراهام لینکلن در انتخابات ریاست جمهوری 1860 میلادی، جدایی خود را از ایالات متحده گفتند.

دلیل جدایی این کنفدراسیون که در ابتدا از هفت ایالت جنوبی تشکیل می شد، نگرانی زمین داران بزرگ و کشاورزان از تلاش آبراهام لینکلن برای لغو برده داری بود.

پلوسی در نامه ای خطاب به کمیته های مشترک مجلس کنندگان و سنای آمریکا که صلاحیت بررسی این موضوع بحث برانگیز را دارند، گفت که داشتن چنین مجسمه هایی در کنگره به معنای ادای احترام به نفرت است و نه به میراثمان. این مجسمه ها باید برچیده شوند.

درخواست وی در همان روزی مطرح شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری گفت اسامی پایگاههای نظامی را که به افتخار ژنرال های کنفدراسیون نام گذاری شده است تغییر نخواهد داد.

پافشاری ترامپ بر حفظ نمادهای نژادپرستانه در حالی است که در پی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکا موجی از اعتراضات ضدنژادپرستی سراسر آمریکا را فراگرفته است و معترضان خشمگین در چند شهر به نمادهای دوران کنفدراسیون حمله کرده اند؛ در برخی از شهرها نیز خود مقامات حذف این نمادها از چهره شهر را آغاز کرده اند.

از آنجا که پلوسی مستقیما صلاحیت صدور دستور برچیده شدن 11 تندیس متعلق به چهره های کنفدراسیون از بنای کنگره را ندارد، در نامه ای به کمیته های مشترک مجلس سنا و کنندگان، از آنها خواسته است که رای به حذف این مجسمه ها بدهند.

پلوسی در نامه خود همچنین به این موضوع اشاره دارد که درحالی تندیس جفرسون دیویس و معاونش الکساندر استفن در تالارهای کنگره خودنمایی می کنند که آنها به جرم خیانت به ایالات متحده آمریکا متهم شده بودند.

پلوسی پیش از این در سال 2017 میلادی نیز پس از برگزاری اعتراضات ضدنژادپرستی در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا که با مداخله راست گرایان افراطی دست کم 3 کشته و بیش از 30 زخمی برجای گذاشت، خواستار حذف این مجسمه ها از کنگره شد اما جمهوریخواستار با این اقدام مخالفت کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2620

به "پلوسی خواستار حذف نمادهای نژادپرستی از کنگره آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی خواستار حذف نمادهای نژادپرستی از کنگره آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید