چرا فوتبال زنان بلاتکلیف است؟

به گزارش مجله بای بلاگ، مژگان مدایم زاده معتقد است شرایط نامشخص فدراسیون فوتبال دلیل بلاتکلیفی فوتبال زنان است.

چرا فوتبال زنان بلاتکلیف است؟

به گزارش خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا در کشور شرایط فوتبال زنان نیز تغییر کرد و مسابقات لغو شد، تا اینکه پس از مدتی با درخواست باشگاه ها لیگ ناتمام باقی ماند و شهرداری بم صدرنشین به عنوان قهرمان معرفی گردید اما هنوز برنامه فصل آینده مسابقات تعیین نیست. شنیده شده که لیگ برتر از اواخر آبان آغاز می شود اما این تاریخ قطعی نیست. از طرفی هنوز مسابقات لیگ دسته یک برگزار نشده است. تنها موضوعی که به صورت رسمی اعلام شده برگزاری لیگ در دو گروه و به صورت دوره ای است.

مژگان مدایم زاده، سرمربی تیم زنان ذوب آهن در خصوص بلاتکلیفی فوتبال زنان به خبرنگاران گفت: همه این مسائل به راس هرم برمی شود. وقتی یکسری مسائل داخلی فدراسیون تعیین نیست و اردوهای تیم ملی کنسل شده، همه این موارد دست به دست هم می دهد و چنین اتفاقاتی پیش می آید. اگر تکلیف فدراسیون و سازمان ها تعیین شود، قطعا دوباره برنامه ها با آرامشی که فدراسیون در سال های اخیر داشت، انجام می شود. بنابراین همه به آرامشی برمی شود که باید از مسئولان بگیریم.

او در این مورد اضافه کرد: مهم این است که از این طوفان چگونه گذر کنیم. بعضی خود را کنار می کشند تا اوضاع آرام شود اما بعضی کار خود را ادامه می دهند. باید ببینیم اهداف باشگاه ها از تیمداری چیست؟ باشگاه هایی که نگاه بلند مدت و ویژه ای به بخش زنان دارند در این طوفان آرامش خود را حفظ می نمایند تا از اهداف خود عقب نیفتند.

مدایم زاده به تمرینات تیم خود اشاره و بیان نمود: با صلاحدید مدیرعامل باشگاه برای اولین بار یک تست استعدادیابی از خانواده کارخانه ذوب آهن برگزار و افرادی را انتخاب کردیم، سپس تست استعدادیابی دیگری به وسیله فراخوان داشتیم و تعداد دیگری را هم جذب کردیم. در ادامه بازیکنان اصلی به تیم اضافه شدند و در کنار آن ها افرادی را که در سطح آمادگی مدنظرمان بودند، به تیم اصلی اضافه و بقیه را برای آموزشگاه باشگاه ذوب آهن تست کردیم. این باعث شد تا مطابق با هدف باشگاه، کار را با تیمی بومی و جوان که در کنار آنها نیروهای باتجربه هم حضور دارند، آغاز کنیم. آمادگی پیش فصل را پشت سر گذاشته ایم و در حال هماهنگی و انجام کارهای تاکتیکی هستیم تا با آغاز مسابقات آماده باشیم.

او در پاسخ به این سوال که فصل گذشته ذوب آهن از کورس قهرمانی دور شد آیا برای فصل آینده نیز صرفا به دنبال حفظ نتیجه هستید؟ گفت: یکی از اهداف باشگاه استفاده از نیروهای بومی وجوان است. شاید هدف اول نباشد اما مطمئنا باشگاه به فکر آینده و برنامه بلند مدت برای زنان است. البته این کار را با برنامه ریزی مدون انجام می دهد تا از قهرمانی به عنوان هدف اصلی عقب نیفتد، بنابراین سال جاری هم در کنار حفظ نتیجه، نگاهی به بالای جدول و کسب امتیازات لازم داریم با این حال فوتبال است و تا آغاز مسابقات چیزی تعیین نمی شود.

مدایم زاده در خصوص ظرفیت فوتبال زنان برای رعایت پروتکل های بهداشتی در لیگ برتر گفت: خوشبختانه زنان سال جاری جهش قراردادی خوبی داشتند، قطعا باشگاه هایی که چنین موفقیتی را برای زنان رقم زده اند به رعایت پروتکل های بهداشتی هم فکر نموده اند. از طرف دیگر ستاد مقابله با کرونا، ایفمارک و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز براین موارد نظارت دارند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4702

به "چرا فوتبال زنان بلاتکلیف است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فوتبال زنان بلاتکلیف است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید