چرا نرخ عوارض جاده ای پلکانی است؟

به گزارش مجله بای بلاگ، لایحه بودجه سال 1402 در 21 دی ماه از سوی دولت سیزدهم به مجلس ارائه شد. در تبصره 11 ماده واحده لایحه بودجه، درباره اخذ عوارض آزادراه ها و بزرگراه ها به صورت الکترونیکی و معین نرخ عوارض جاده ای به صورت پلکانی، تصمیماتی گرفته شد.

چرا نرخ عوارض جاده ای پلکانی است؟

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان آنالیز لایحه بودجه 1402، با این تبصره موافقت و وزارت راه و شهرسازی را مکلف به مشخص نرخ عوارض جاده ای به صورت پلکانی کردند.

بدین ترتیب وزارت راه و شهرسازی مجاز است به وسیله مشارکت سرمایه گذاران بخش غیردولتی، اخذ عوارض در کلیه آزادراه ها و بزرگراه ها را به صورت الکترونیکی عملیاتی کند. بعلاوه وزارت راه و شهرسازی مکلف است در مشخص نرخ عوارض جاده ای به صورت پلکانی به نحوی عمل کند که حقوق کاربرانی که به موقع نسبت به پرداخت عوارض اقدام می نمایند، رعایت و انگیزه لازم برای پرداخت به موقع عوارض حفظ گردد.

بعلاوه فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و شرکت های بیمه گر به منظور حمایت از الکترونیکی کردن آزادراه های کشور موظف به أخذ مفاصاحساب بدهی های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان تعویض پلاک خودرو و خدمات بیمه شخص ثالث هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 اسفند 1401 بروزرسانی: 18 اسفند 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8907

به "چرا نرخ عوارض جاده ای پلکانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نرخ عوارض جاده ای پلکانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید