کار کانال های همسریابی اخاذی و کلاهبرداری است

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت کانال های همسریابی دامی برای اخاذی و کلاهبرداری است و به هیچ عنوان فریب وعده های دروغین افراد ناشناخته را نخورید.

کار کانال های همسریابی اخاذی و کلاهبرداری است

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی محمد رجبی ضمن تشریح این خبر گفت: در کنار سوء استفاده های اقتصادی و کلاهبرداری از متقاضیان کانال ها و گروه های همسریابی شبکه های اجتماعی، شاهد سوءاستفاده های عاطفی از متقاضیان کم سن و به خصوص بانوان هستیم که در پی وعده های دورغین صدمات روحی و روانی برای آن ها به همراه دارد.

وی با بیان اینکه کمتر کسی در کانال های همسریابی یا همدم یابی به دنبال مرد یا زن زندگی یا نیمه گمشده خودش می شود، اضافه کرد: این کانال ها برای یاری به یافتن نیمه گمشده تعرفه هایی را در نظر گرفته اند که بعد از دریافت، هیچ گونه خدمات خاصی به آن ها ارائه نمی دهند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا راهنمایی کاربران به درگاه های فیشینگ بانکی در هنگام واریز هزینه را از دیگر شگردهای گردانندگان کانال های همسریابی خواند و گفت: در کنار این کلاهبرداری ها و سوء استفاده های اقتصادی و عاطفی شاهد همکاری زنان و مردانی در کانال ها و گروه های همسریابی و همدم یابی هستیم که بعد از جمع آوری اطلاعات شخصی متقاضیان و دریافت تصاویر نامناسب از آن ها در ارتباطات برخط به دنبال باج خواهی هستند.

سرهنگ رجبی اضافه کرد: بسیاری از افرادی که در این کانال ها فعال هستند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به دنبال کلاهبرداری و باج خواهی از کاربران هستند و هویت های آنها واقعی نیست.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: به هیچ عنوان فریب وعده های دروغین افراد ناشناخته در کانال های همسریابی را نخورید و به این هویت ها اعتماد نکنید.

وی با بیان اینکه هویت بسیاری از گردانندگان کانال های همسریابی و همدم یاب نامعلوم است، گفت: کانال های همسریابی و همدم یاب به لحاظ اجتماعی و اخلاقی بنیان و اساس خانواده را هدف گرفته است، لذا برای تحکم بنیان خانواده ضرورت دارد که گزارش فعالیت این دست کانال ها را شهروندان به وسیله سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری با ما درمیان بگذارند.

سرهنگ رجبی اعلام کرد: هدف و برنامه کانال ها و گروه های همسریابی یا همدم یابی در شبکه های اجتماعی نه گره گشایی از مسائل ازدواج افراد مجرد بلکه دامی برای اخاذی و کلاهبرداری از آنان است.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6001

به "کار کانال های همسریابی اخاذی و کلاهبرداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار کانال های همسریابی اخاذی و کلاهبرداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید