کاشت مو به روش fue

به گزارش مجله بای بلاگ، انگیزه - آرایش و زیبایی - یکی از بهترین روش های کاشت مو، استخراج واحد فولیکولی (fue) است. این روش به بیمارانی که از ریزش و کم پشتی مو رنج می برند توصیه می شود. در این مقاله از انگیزه قصد داریم با کاشت مو به روش fue به طور کامل آشنا شویم.

کاشت مو به روش fue

استخراج واحد فولیکولی (fue) چیست؟

استخراج واحد فولیکولی تکنیکی است که واحدهای فولیکولی را از پوست سر بیمار می گیرد. Fue برخلاف پیوند واحد فولیکولی (fut) یا روش نواری، بسیاری از فولیکول های مو را به یک باره حذف نمی کند و عمل حذف فولیکول ها یکی یکی صورت می گیرد. هر پیوند واحد فولیکولی شامل 1،2،3 و گاهی اوقات 4 تار مو است. مزیتی که fue بر روش سنتی fut دارد این است که به بیماران اجازه می دهد بدون توجه به زخم ها، موهای خود را کوتاه کنند و همچنین زمان بهبودی نیز بسیار کوتاه تر است.

کاشت مو به روش fue برای چه افرادی مناسب است؟

داوطلب ایده آل برای کاشت مو به روش fue، کسی است که دوست دارد موهایش را کوتاه نگه دارد و چربی موی مناسبی در پشت سرش دارد. این فرد باید با استفاده از دارو درمانی، مصرف ویتامین ها و لیزرتراپی مو با لیزر کم توان، ریزش موی خود را درمان کند. بسیار مهم است که انتظارات واقع بینانه ای از نتایجی که از پیوند مو انتظار دارید، داشته باشید. بطور معمول جلسات fue کوتاه تر از جلسات fut هستند. با این حال، ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب، به جلسات بیشتری نیاز باشد.

داوطلبان مناسب برای کاشت مو به روش fue شامل:

  • افرادی که دچار طاسی هستند.
  • افرادی که ریزش مو دارند.
  • افرادی که ریزش موی آن ها به دلیل سوختگی یا آسیب های پوستی است.

اگر کل موی سرتان ریخته است، مثلاً به خاطر شیمی درمانی، ممکن است داوطلب مناسبی برای استخراج واحد فولیکولی نباشید.

هنگام کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولی چه اتفاقی می افتد؟

اگر مو در منطقه اهداکننده یا donor area خیلی بلند باشد، پزشک ممکن است از شما بخواهد قبل از کاشت مو، موهایتان را کوتاه کنید. هنگامی که در مطب دکتر هستید، یک بی حسی موضعی را تجربه خواهید کرد. هنگام کاشت مو، پزشک فولیکول های مو را از یک بخش از بدن شما حذف کرده (منطقه اهداکننده) و آن ها را برای پیوند آماده می کند.

فرآیند کاشت مو ممکن است ساعت ها طول بکشد، اما در نهایت این روش به تعداد پیوندهایی که لازم دارید بستگی دارد.

رابطه بین سفتی پوست سر و استخراج واحد فولیکولی

استفاده از روش fut برای برخی از بیمارانی که پوست سر سفتی دارند ممکن است مشکل باشد. به این بیماران توصیه می شود از روش fue استفاده کنند؛ زیرا در کاشت مو به روش fue، فولیکول ها یکی یکی حذف می شوند و نه بصورت نواری.

دوره بهبودی کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولی چقدر طول می کشد؟

با اینکه این روش عوارض زیادی روی بدن بر جای نمی گذارد، با این حال بیمار نیاز به چند روز استراحت دارد. بیماران لازم است بطور معمول چند روز تا یک هفته استراحت کنند. دوره بهبودی سریع است، اما بیشتر بیماران در مورد کوتاهی موی خود نگران هستند، زیرا در منطقه اهدا کننده، مو باید به طور کامل تراشیده شود. حدوداً ده روز طول می کشد تا موهای منطقه اهداکننده رشد کنند.

شما قادر خواهید بود سه روز پس از جراحی، بیشتر فعالیت های طبیعی خود را از سر بگیرید، هرچند بهتر است قبل از شروع مجدد فعالیت هایی مانند شنا بیشتر صبر کنید. پزشک برای مراقبت از مو، دستورالعمل های خاصی را به شما ارائه می دهد و شما برای دستیابی به نتایج بهتر باید این دستورالعمل ها را به طور مرتب دنبال کنید.

دوره بهبودی سریع است، اما بیشتر بیماران در مورد کوتاهی موی خود نگران هستند، زیرا در منطقه اهداکننده، مو باید به طور کامل تراشیده شود. حدوداً ده روز طول می کشد تا موهای منطقه اهداکننده رشد کنند.

معایب کاشت مو به روش fue

1. تراشیدن کل منطقه اهداکننده

در بیشتر روش های fue، لازم است کل منطقه اهداکننده را بتراشید که اساساً کل دو طرف و پشت سر را شامل می شود.

2. ناحیه اهداکننده بزرگ تر

ناحیه اهداکننده در روش fue بزرگ تر از ناحیه اهداکننده در روش fut است. پیوند شامل فولیکول مو، پیاز مو و مقدار کمی از بافت اطراف آن است. این پیوند می تواند به دلیل اینکه بطور معمول حاوی مقدار کمی پوست محافظ است و همچنین چرب تر از پیوند fut است، ضعیف و شکننده باشد و این مورد به صورت میکروسکوپی توسط دست تشریح می شود.

Fue روشی کور است، به این معنا که دستگاه مورد استفاده برای برداشتن پیوندها، نمی تواند برای تشخیص موقعیت پیاز مو، داخل پوست را ببیند؛ بنابراین انتظار می رود که برخی از موهایتان را به دلیل این انتقال از دست بدهید. با این حال، تکنولوژی روباتیک آرتاس می تواند از طریق تنظیمات دقیق و ثابت الگوریتم هایش، احتمال این آسیب ها را کاهش دهد.

3. هزینه بیشتر

روش fue به دلیل تکنولوژی های درگیر در آن، گران تر از روش fut است.

مزایای کاشت مو به روش fue

1. زخم های نامرئی و غیرقابل مشاهده

به جای ایجاد زخم نواری در پشت سر خود، همانند روش fut ،fue هیچ زخم قابل مشاهده ای را بر جای نمی گذارد و تنها پانچ های کوچکی را در پشت سر ایجاد می کند. هر پانچ از یک واحد فولیکولی تشکیل شده است (دسته ای شامل یک تا چهار مو). این پانچ ها زخم های نقطه ای شکل کوچکی را در سر بر جای می گذارند و حتی اگر موهای شما کوتاه باشد، قادر خواهید بود به آسانی این زخم ها را بپوشانید. تنها درصورتی که موی سر خود را کامل تراشیده باشید، این زخم ها نمایان می شوند.

2. احساس درد ناچیز پس از کاشت

باوجوداینکه پانچ های کوچکی در سر شما ایجاد می شود، درد بعد از کاشت بسیار کم است. در روش fut، شکافی بیضوی در پوست سر و درجایی که پیازهای مو ساکن هستند ایجاد می شود. این شکاف نیاز به بخیه دارد و می تواند تا چندین روز موجب ایجاد ناراحتی در بیمار شود. در کاشت مو به روش fue، معمولاً پس از درمان حتی نیازی به دارو نیست. با این حال برای تسکین درد جزئی برای همه بیماران دارو تجویز می شود.

3. زمان بازسازی یا Downtime کمتر

علاوه بر درد کمتر، در کاشت مو به روش fue، مدت زمان بهبود زخم های پانچ کمتر است. در این روش از هیچ نوع بخیه ای استفاده نمی شود بنابراین زخم ها در عرض چند روز بهبود می یابند.

4. رشد موی طبیعی

در هر دو روش کاشت موی fut و fue، موی سر طبیعی به نظر می رسد. از مزیت های کاشت و پیوند مو این است که موها طبیعی به نظر می رسند.

5. عوارض جانبی کمتر

اگر کاشت مو به روش fue را با استفاده از تکنولوژی روباتیک آرتاس انجام داده باشید، در معرض عوارض جانبی کمتری قرار خواهید گرفت.

آیا تابه حال شما یا یکی از اعضای خانواده تان کاشت مو به روش fue را انجام داده اید؟ تجربیات خود را با ما و سایر مخاطبین انگیزه به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: realself

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4110

به "کاشت مو به روش fue" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت مو به روش fue"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید