کانادا؛ کشف بقایای 215 کودک بومی در یک مدرسه

به گزارش مجله بای بلاگ، بقایای بیش از 200 کودک در محوطه یک مدرسه شبانه روزی که در اواخر قرن نوزدهم در استان بریتیش کلمبیای کانادا ایجاد شده بود تا افراد بومی را به زور جذب کند کشف شد.

کانادا؛ کشف بقایای 215 کودک بومی در یک مدرسه

به گزارش یورونیوز؛ حدود 150 هزار کودک می تیس، رنگین پوست و اینوئیت [اسکیموهای کانادا و گرینلند] به اجبار در این موسسات ثبت نام شدند. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، این کشف بخشی تاریک از تاریخ کانادا را به نمایش می گذارد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی یک جامعه بومی کانادا (Tkemlups te Secwepemc) روز آدینه با یاری رادارهای مخصوص بقایای 215 کودک در این مکان در نزدیکی شهر کملوپس پیدا شد. روزان کازیمیر، رئیس این قبیله گفت: بعضی از بچه ها تنها سه سال سن داشتند.

به گفته وی، مرگ این بچه ها که دلیل و زمان آن تعیین نیست، هیچگاه از سوی مدیریت مدرسه شبانه روزی اعلام نشده بود. وی افزود که ممکن است اجساد بیشتری پیدا گردد زیرا منطقه ها دیگری برای جست وجو در محوطه مدرسه وجود دارد.

وی توضیح داد که یافته های اولیه تحقیقاتی در ماه ژوئن در گزارشی منتشر خواهد گردد. این مکان زمانی بزرگترین مدرسه شبانه روزی کانادا بود.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در توییتی در واکنش به این ماجرا گفت: قلب من شکست. او که سازش با بومیان کانادا را از سال 2015 تا کنون در دستور کار و اولویت های خود قرار داده است، افزود: این یادآوری غم انگیز از این فصل تاریک در تاریخ ما است. من به همه افرادی که تحت تاثیر این اخبار تکان دهنده قرار گرفته اند فکر می کنم.

مدرسه سابق شبانه روزی که به نمایندگی از دولت کانادا از سوی کلیسای کاتولیک اداره می شد، یکی از 139 موسسه ای بود که در خاتمه قرن نوزدهم میلادی در این کشور تاسیس شده و تا دهه 1990 فعالیت بودند.

مدرسه شبانه روزی کملوپس در سال 1890 افتتاح شد و تا دهه 1950 پذیرای 500 دانش آموز بود. این مدرسه در سال 1960 تعطیل شد.

کازیمیر گفت که معتقد است که این مرگ ها در جایی ثبت نشده است گرچه بخش بایگانی موزه محلی در حال همکاری با موزه سلطنتی بریتیش کلمبیا است تا آنالیز نمایند آیا سوابق مربوط به این مرگ ها را می توانند پیدا نمایند.

حدود 150 هزار کودک بومی می تیس، رنگین پوست و اینوئیت به اجبار در این مدارس شبانه روزی ثبت نام شدند جایی که آن ها را از خانواده، زبان و فرهنگشان جدا می کرد.

این اقدام بخشی از برنامه تلفیق آن ها در جامعه کانادا بود. آن ها مجبور بودند که مسیحی شوند و اجازه صحبت به زبان مادری خود را نداشتند.

طبق یافته های کمیسیون تحقیق ملی در سال 2015، تعداد زیادی کودک در این مدارس مورد بدرفتاری یا سو استفاده جنسی قرار گرفتند و حداقل 3200 نفر در این مدارس کشته شده اند که اغلب بر اثر بیماری سل بوده است.

مدیر مدرسه کملوپس در سال 1910 از بودجه ناکافی دولت کانادا برای تغذیه دانش آموزان شکایت نموده بود.

اوتاوا در سال 2008 به اسم بخشی از توافقنامه 1.9 میلیارد دلار کانادا، از بازماندگان این مدارس شبانه روزی عذرخواهی رسمی نموده بود. دولت کانادا اعتراف کرد که آزار جسمی در این مدارس بیداد می کرد و بسیاری از دانش آموزان به خاطر صحبت به زبان مادری خود مورد ضرب و جرح قرار می گرفتند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7712

به "کانادا؛ کشف بقایای 215 کودک بومی در یک مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا؛ کشف بقایای 215 کودک بومی در یک مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید