کدام کشورها سخت ترین روز را سپری کردند؟

به گزارش مجله بای بلاگ، برای چندمین روز متوالی آمریکا، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، روسیه و ترکیه جز کشورهایی بودند که بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را در دنیا به نام خود ثبت نموده اند.

کدام کشورها سخت ترین روز را سپری کردند؟

به گزارش خبرنگاران، آمریکا با 17,388، روسیه با 4,774، اسپانیا با 4,635، انگلیس با 4,583، ترکیه با 3,116 و ایتالیا با 2,646 مورد به ترتیب بیشترین آمار مبتلایان جدید به کرونا ویروس را به نام خود ثبت کردند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

به گزارش رویترز، در تازه ترین تحولات تعلیق دو ماهه مهاجرت به آمریکا با امضای دونالد ترامپ رسمیت یافت. این تعلیق شامل متقاضیان گرین کارت هم می گردد. ترامپ می گوید هدف این تصمیم، محافظت از نیروی کار داخلی در رقابت ها و واگذاری مشاغل به شهفرایندان خودی است. ترامپ عصر چهارشنبه 22 آوریل، در نشست خبری کاخ سفید تکرار کرد: در صورت تحرک مالی، حق تقدم در بازار کار با بیکاران آمریکایی است. گفتنی است که حق کار و اقامت دایم آمریکا (گرین کارت) نیز بر همین اساس دو ماه متوقف خواهد شد. البته برای صاحبان بعضی مشاغل استثناهایی منظور شده؛ مثلا برای افرادی که در حوزه های درمانی و بهداشتی کار می نمایند، هم چنان کارت سبز صادر خواهد شد. ترامپ همچنین در کفرانس خبری خود گفت که پیشرفت حاصل شده در مقابله با ویروس کرونا به بازگشایی اقتصاد آمریکا یاری می نماید و ایالت ها به تدریج می توانند فعالیت مالی خود را از سر بگیرند.

وی اضافه کرد: ویروس کرونا می رود و خیلی سریع هم خواهد رفت. ما شاهد رفتن و تمام شدن این ویروس خواهیم بود. اما این احتمال نیز وجود دارد که این ویروس به هیچ وجه مجددا بازنگردد.

با افزایش شیوع کرونا ویروس در آمریکا انتقادها نیز به عملکرد دولت ترامپ در مهار این ویروس روز به روز بیشتر می گردد. بعضی اقدامات دولت ترامپ در این برهه را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری حیاتی توصیف می نمایند. در همین حال تد کروز ایالت تگزاس که در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2016 با ترامپ بر سر نامزدی حزب جمهوریخواه در رقابت نهایی با نامزد دموکراتها رقابت نموده بود، در مصاحبه با فاراژ اعلام نمود، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا به شکست کرونا بستگی دارد. کروز گفت: از سوی دیگر اگر شش ماه آینده فرایند بدی داشته باشد، تلفات انسانی به رشدش ادامه دهد و حتی سرعت بیشتری بگیرد، اگر اقتصاد پس رفت داشته باشد و حتی شرایطش بدتر بگردد و ما با 20، 24 یا 30 درصد بیکاری روبرو شویم ارقامی که از زمان رکود عظیم در این کشور ما شاهدش نبوده ایم، در این صورت ما در یک منطقه ناشناخته قرار خواهیم داشت و احتمال دارد که مردم آمریکا در انتخابات در چنین فضایی به رئیس جمهور ترامپ رای ندهند و به دموکرات ها رأی دهند.

آمریکا تا کنون 866,148 مورد ابتلا داشته که با ثبت 1209 مورد فوت دیگر مجموع جان باختگانش به عدد 48,868 می رسد.

انگلیس

به گزارش تلگراف مت هنکوک وزیر بهداشت انگلیس گفته است که کشورش در پیک شیوع کرونا قرار گرفته است. به گزارش دیلی میل، دولت انگلیس که از سوی افکار عمومی به دلیل نحوه مدیریت بحران کرونا در این کشور تحت فشار است، میخواهد با توزیع هزاران کیت خانگی آزمایش تشخیص کرونا (کووید-19)، میزان شیوع این ویروس و سطح ایمنی جامعه را اندازه گیری کند. این طرح به صورت آزمایشی با 20 هزار خانوار شروع شده و سپس به 300 هزار خانوار در 12 ماه آینده توسعه خواهد یافت. بر اساس آن، شرکت نمایندگان موظف خواهند بود تا پنج هفته به صورت هفتگی نمونه هایی را از ترشحات حلق و بینی خود به آزمایشگاه دولت ارسال نمایند. این فرایند سپس به صورت ماهانه تا آخر سال ادامه خواهد داشت.

وزیر بهداشت انگلیس در این باره گفت، اجرای این طرح به دولت یاری می نماید تا تصویر روشن تری را از سیر ابتلا به کرونا در اختیار داشته باشد. وی اضافه کرد نتیجه اولیه تحقیقات که به صورت مشترک توسط محققان دانشگاه آکسفورد و دفتر ملی آمار انگلیس صورت می گیرد اوایل ماه می (اواخر اردیبهشت) منتشر و قابل بهره برداری خواهد بود.هم زمان دولت انگلیس میخواهد تا تحقیقات گسترده ای را در زمینه سرم شناسی شروع کند. آزمایش های سرم شناسی اغلب بر این اساس استوارند که به جای یافتن آنتی ژن یا عامل بیماری زا در بدن، آسان تر است که پاسخ اختصاصیِ بدن به آنتی ژن (پادتن (آنتی بادی)) ویروس جستجو گردد. بر این اساس بالا بودن سطوح پادتن در خون نشانهٔ روبروه فرد با ویروس تلقی می گردد.

وزیر بهداشت انگلیس می گوید: شناخت شرایط ابتلا به کرونا در کشور بخش مهمی از سیاست دولت برای پاسخ به این بحران است.

از سویی دیگر براندون لویس معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور ایرلند شمالی روز پنجشنبه گفت، ناکافی بودن تعداد آزمایش های روزانه ابتلا به ویروس کرونا در این کشور وحشت آور است. به نوشته خبرگزاری رویترز، لوییس در مصاحبه ای گفت: معتقدم این وحشت آور است که نمی توانیم از مردم بیشتری تست بگیریم. به همین دلیل در حال گسترش توان مردم در دسترسی به این تست ها هستیم و در روبروه با این مسئله مصمم هستیم.

این کشور تا کنون 138,078 مورد ابتلا داشته که با ثبت 638 مورد فوت دیگر مجموع جان باختگانش به عدد 18,738 می رسد.

اسپانیا

این کشور تا کنون 213,024 مورد ابتلا به ویروس کرونا دارد. با فوت 440 تن در 24 ساعت گذشته شمار کلی جان باختگان در اسپانیا به رقم 22,157 می رسد. از روز یکشنبه بچه ها اجازه خواهند داشت تا از خانه ها خارج شوند. به گزارش ان پی آر قانونگذاران در روز چهارشنبه برای ادامه مقررات تا دهم ماه می موافقت کردند. در طول دوران قرنطینه مردم اسپانیا به جز در مواردی برای درمان و خرید مایجتاج ضروری حق بیرون آمدن از خانه را ندارند.

ایتالیا

این کشور تا کنون 189,973 مورد ابتلا داشته که با ثبت 464 مورد فوت دیگر مجموع جان باختگانش به عدد 25,549 می رسد. به گزارش رویترز، در بخش مراقبت های ویژه در روز پنجشنبه 2,267 تن بیمار وجود دارد. این در حالی است که روز قبل یعنی چهارشنبه تعداد آن 2,384 بود. براساس آمارهای ارائه شده تا کنون بیش از یک میلیون تست کرونا از مردم گرفته شده که در مقایسه با جمعیت کل که بیش از 60 میلیون است مقدار کمی به شمار می رود.

روسیه

به گزارش مسکو تایمز با افزایش شمار مبتلایان در روسیه مقامات این کشور نسبت به کمبود تخت های بیمارستانی هشدار داده اند. پیش از این ، سرگئی سوبیانین شهردار مسکو نیز اعلام نموده است که افزایش روزانه تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در روسیه، در مقایسه با کشورهای اروپایی یا ایالات متحده، جهش کندتری دارد. ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه یادآور شد، بطور کلی رشد تعداد افراد آلوده در روسیه به 8.2 درصد و در شهر مسکو 6.1 درصد کاهش یافته است. این کشور تا کنون 62,773 مورد ابتلا داشته که با ثبت 42 مورد فوت دیگر مجموع جان باختگانش به عدد 555 می رسد.

ترکیه

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در مورد آخرین شرایط شیوع کرونا در این کشور پس از نشست هیئت علمی کرونا ویروس گفت: طی 24 ساعت گذشته 37535 تست کرونا گرفته شده که از این تعداد 3083 مورد مثبت به کرونا تشخیص داده شده است. 117 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. وزیر بهداشت ترکیه با اشاره به اینکه خود را برای یک پاندمی جدی آماده نموده بودیم، گفت: بر این اساس تخت های بیمارستانی را آماده نموده بودیم. در حال حاضر 30 درصد تخت های بیمارستانی ما خالی است و این در حالی است که در اروپا هیچ تخت خالی وجود ندارد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، آنکارا اعلام نمود که از نیمه شب چهارشنبه تا نیمه شب یکشنبه هفته آینده به مدت چهار روز در سراسر ترکیه منع آمدوشد برای مقابله با شیوع کرونا برقرار شده است.وزارت کشور ترکیه در بخشنامه ای به همه 31 استان این کشور اعلام نموده است که در این مدت تنها نانوایی ها، بیمارستان ها، داروخانه ها و اماکن فراوری دارو و تجهیزات پزشکی باز خواهد بود.در حالی که روز آدینه در ترکیه نخستین روز ماه رمضان اعلام شده، وزارت کشور ترکیه گفته که در روزهای پنجشنبه و آدینه فروشگاه های مواد غذایی از ساعت 9 صبح تا 2 عصر به دلیل شروع ماه رمضان فعالیت خواهند داشت، اما در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل خواهد بود.منع آمدوشد در تعطیلات آخر هفته برای اولین بار دو هفته پیش در ترکیه اعلام و منجر به بی نظمی و درگیری هایی شد که در نهایت به استعفای سلیمان سویلو وزیر کشور ختم شد اما رییس جمهوری ترکیه استعفای او را نپذیرفت.منع آمدوشد شنبه و یکشنبه گذشته نیز اجرا شد اما این هفته به چهار روز افزایش یافته است. طبق گزارش ورد اُ میترز این کشور تا کنون 101,790 مورد ابتلا داشته که با ثبت 115 مورد فوت دیگر مجموع جان باختگانش به عدد 2,491 می رسد.

ایران

در ایران نیز که از اول اردیبهشت ماه بعضی از مشاغل فعالیت خود را شروع نموده اند شمار مبتلایان به عدد 87,026 رسیده است. 48 تن نیز طی 24 ساعت گذشته جان باختند تا آمار کلی کشته شدگان به رقم 5,481 برسد.

310311

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1858

به "کدام کشورها سخت ترین روز را سپری کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورها سخت ترین روز را سپری کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید