کرونا رمقی برای گردشگری اسپانیا باقی نگذاشته است

به گزارش مجله بای بلاگ، حالا حتی اگر بحران کرونا هم به این زودی ها به سرانجام برسد، حتی نیمی از آن 83 میلیون توریست هم برای اسپانیا یک گام بلند در راستا درست به شمار خواهد رفت. البته این راستا دیگر شامل هواپیماهای پر از سرنشین، هتل های بدون اتاق خالی، بلوارهای شلوغ و سواحل پرهیاهو نخواهد بود. با وجود ویروس کرونا، شاید تا زمانی نامعلوم تمام مسافران مجبور شوند اقدامات خاصی را مدنظر داشته باشند و دیگر مفهوم سفر به شکل قبل برای کسی معنا نداشته باشد.

کرونا رمقی برای گردشگری اسپانیا باقی نگذاشته است

واقعیت جدید

اسپانیایی ها تسلیم این حقیقت شده اند که در طول ماه های گذشته شاهد ظهور تدریجی یک واقعیت جدید بوده اند. این تفاوت بین گذشته و حال در هیچ کجای دنیا اینقدر فاحش و شوکه کننده نبوده است. در طول این زمان، مردم این کشور در حال آماده شدن برای یک بهار جدید و خیره کننده بودند، بهاری که با میهمانی های پشت سر هم و متعددش مشهور است. اما درست در همین بحبوحه بود که فاجعه رخ داد. هزاران نفر مردند. همه مجبور شدند در خانه بمانند و تمام سفرها و میهمانی ها لغو شد.

گردشگری یک روزه از هم پاشید. انگار دیروز وجود داشته و امروز دیگر وجود ندارد. در ابتدا خیلی ها تصور می کردند این دوران فقط چند هفته به طول می انجامد و شاید با شروع بهار این بحران هم به اتمام برسد. خیلی ها مطمئن بودند کرونا نمی تواند رو تابستانشان اثری بگذارد. تا اینکه به تدریج همه متوجه شدند که سواحل شلوغ، محل های کمپ پرشور، و جمعیت های مردمانی که برای خرید و خوشگذرانی در خیابان قدم می زنند، تا آینده ای نامعلوم دوباره به چشم دیده نخواهند شد.

هنوز بخش زیادی از اسپانیا قرنطینه است

سؤال اینجاست که چه زمانی گردشگری دوباره می تواند سهم قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را تشکیل بدهد؟ اسپانیایی ها حداقل تا انتهای ماه ژوئن اجازة سفر نخواهند داشت. در حال حاضر، کووید 19 آن چنان در این کشور شیوع پیدا کرده است که نیمی از کشور تا هفته آینده تحت قرنطینه خواهد بود. در سایر بخش های کشور، هتل ها، رستوران ها و محل های تفریحی با اعمال محدودیت های خاصی باز می شوند.

ترس از ویروس مدت هاست که به ترس از دست دادن همه چیز منتهی شده است. مردم دلشان می خواهد به سرکار برگردند و حتی در صورت نیاز حاضرند ماسک بزنند و با رعایت فاصله اجتماعی پشت میزهایی بنشینند که رویشان را با روکش پلاستیکی پوشانده اند. حالا دیگر خوشگذرانی، صمیمیت و دورهم بودن واژه هایی تهی از معنی شده اند.

نوآوری در گردشگری آنقدرها هم ساده نیست

مبارزه علیه کووید 19 از یک مبارزه برای سلامت عمومی به قتل عام اقتصاد بدل شده است. این ویروس تا به اینجا جان بیش از 26 هزار نفر را گرفته است. اما در طول این جهت، حدود یک میلیون شغل را هم در اسپانیا به نابودی کشانده است. بیکاری بیداد می کند و ضررها چندین برابر بزرگ تر از آن چیزی هستند که مردم در طول نمایشگاه بزرگ تجارت که ماه ژانویه در مادرید برگزار گشت، تصورش را می کردند. عملاً کسی صحبتی از گردشگریِ مبتکرانه و خلاقانه نمی کرد. اصلاً دلیلی هم نبود که کسی برای گردشگری پیروز اسپانیا نسخه بپیچد. اما کرونا ویروس همه معادلات را بر هم زد و حالا معلوم نیست که از گردشگری این کشور چیزی باقی خواهد ماند یا نه.

ابتکار و خلاقیت در گردشگری کار ساده ای نیست. ترکیبِ منحصربه فرد آفتاب، دریا و آشپزی خوب در طول 40 سال گذشته باعث رشد ثابتی در گردشگری اسپانیا بوده است. اما گردشگری مفهوم پیچیده ای است. همه چیز ممکن است یک شبه از بین برد، اما برای بازگشت به دوران پیش از بحران، شاید به چندین سال زمان نیاز باشد.

طراحی مبتکرانه

این بر عهده صنعت هتلداری است که با ارائه طرح ها و پروژه های خلاقانه، مشتری های کاملاً متفاوتی را جذب کند. برای مثال مؤسس بنیاد طراحی DIOS، یوان ملن، به نوبه خودش تلاش می کند تا نوع جدید از گردشگری را پایه گذاری کند. در این گردشگری جدید، میهمان ها از میهمان نوازی باکیفیت به شیوه ای مدرن بهره مند می شوند که با آفتاب، ساحل و تاپا (غذاهای کوچک و خاص اسپانیایی) همراه است.

میراث آریا

منبع: گردشبان
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2239

به "کرونا رمقی برای گردشگری اسپانیا باقی نگذاشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا رمقی برای گردشگری اسپانیا باقی نگذاشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید