کشته شدن 74 سرباز سعودی و 75 مزدور سودانی در عملیات نیروهای یمنی

به گزارش مجله بای بلاگ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز آدینه در گزارشی درخصوص عملیات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در ماه گذشته میلادی (ژانویه) گفت: در عملیات نیروهای یمنی 74 سرباز سعودی و 75 مزدور یمنی کشته شدند.

کشته شدن 74 سرباز سعودی و 75 مزدور سودانی در عملیات نیروهای یمنی

یحیی سریع گفت: در عملیات ماه ژانویه نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یک هزار و 283 تن از نیروهای ائتلاف سعودی کشته یا زخمی شدند.

وی اضافه کرد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی همچنین توانستند 92 خودروی زرهی و 6 پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را منهدم نمایند.

وی پیش تر گفته بود: در سال گذشته میلادی، 253 موشک بالستیک یمن به سمت اهداف دشمن شلیک شده است و یگان موشکی ارتش یمن قادر می باشد در کمتر از 24 ساعت، 10 هدف حیاتی و مهم دشمن را هدف قرار دهد.

سریع همچنین واکنش موشکی و پهپادی ارتش یمن و حملات آن به عمق خاک عربستان در سال 2020 میلادی را از سنگین ترین خسارات وارده به متجاوزان سعودی مطرح کرد.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد اما با گذشت 6 سال به استثنای امارات، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6177

به "کشته شدن 74 سرباز سعودی و 75 مزدور سودانی در عملیات نیروهای یمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 74 سرباز سعودی و 75 مزدور سودانی در عملیات نیروهای یمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید