کلیبر، شهری زیبا در دل جنگل های ارسباران

به گزارش مجله بای بلاگ، در کشورخودمان، تا صحبت جنگل و آب و هوای خنک و مرطوب می گردد، یاد جنگل های شمال می افتیم. غافل از این که در دل خطّه آذربایجان جنگل هایی هست به همان زیبایی جنگل های شمال و البته بدون آب و هوای شرجی آن.

کلیبر، شهری زیبا در دل جنگل های ارسباران

کلیبر، شهری در دل جنگل های ارسباران، در 210 کیلومتری شمال شرق تبریز و در 810 کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده است. جمعیت کلیبر مطابق با آخرین سرشماری در سال 90 حدود 9800 نفر بوده است. آب و هوای آن معتدل کوهستانی است و به دلیل نزدیکی به قلعه تاریخی بابک و همچنین جنگل های ارسباران مورد توجه گردشگران بوده است.

کلیبر مملو از جاذبه های گردشگری طبیعی و انسانی است که به طور خلاصه می توان به آن ها اشاره نمود:

قلعه تاریخی بابک: از مشهورترین قلاع تاریخی به جا مانده در ایران که مقرّ بابک خرم دین، سردار ساسانی بود و امروز در 5 کیلومتری غرب کلیبر قرار گرفته است.

قلعه پیام: در 13 کیلومتری کلیبر و در 18 کیلومتری قلعه بابک واقع شده و به جای مانده از دوران اشکانیان است.

قلعه قهقهه: از دوران مغول به جای مانده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این قلعه در روستای قارلوجا از توابع خدابنده لو و در ساحل رود ارس قرار گرفته است.

چشمه آب گرم موتالّیق: این چشمه در روستای آبیش احمد از توابع کلیبر واقع شده که به علت خاصیت درمانی آن معروف است. تاسیسات آب درمانی که در کنار این چشمه واقع شده بزرگترین از نوع خود، در ایران است.

علاوه بر این ها، کلیبر به علت واقع شدن در منطقه ارسباران داری مناطق گردشگری: جنگلهای آینالو، دره مکیدی، کوه های روستای علی آباد، و مراتع اطراف قلعه بابکبرای رفتن به کلیبر بهترین راه ، رفتن از تبریز به اهر و از آنجا پیمودن 45 کیلومتر راه آسفالت تا کلیبر است.

برای اقامت در کلیبر هم می توان از هتل آپارتمان آنزای کلیبر واقع در خ فرمانداری، خ ثبت احوال؛ مهمان پذیر آراز واقع در پائین تر از پمپ بنزین کلیبر؛ و هتل بزرگ کلیبر، در ورودی شهر و با چشم اندازی بسیار زیبا استفاده کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: لست سکند
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 70

به "کلیبر، شهری زیبا در دل جنگل های ارسباران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیبر، شهری زیبا در دل جنگل های ارسباران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید