گرد و غبار تا دوشنبه در اراک ادامه خواهد داشت، پنجمین روز ناسالم در راه است

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/مرکزی رییس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اراک برای چهارمین روز متوالی هوای ناسالم را تجربه می نماید و این فرایند تا فردا ادامه دارد.

گرد و غبار تا دوشنبه در اراک ادامه خواهد داشت، پنجمین روز ناسالم در راه است

علیرضا محرابیان 30 خردادماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به ناسالم بودن هوای کلانشهر اراک برای چهارمین روز متوالی اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 صبح امروز ناسالم برای گروه های حساس و برابر با عدد 146 بوده است.

وی با اشاره به شاخص لحظه ای کیفیت هوا در ساعت 8 صبح که عدد 161 و هوای ناسالم برای تمامی گروه های سنی را نشان می داد، گفت: در ساعت 11 شاخص کیفیت بر روی عدد 139 واقع شده است که گویای ناسالم بودن هوا برای گروه های حساس است.

محرابیان آلاینده مسئول ناسالم بودن هوای کلانشهر اراک را ذرات معلق 2.5 میکرون با منشاء گرد و غبار منطقه ای دانست و گفت: اراک طی 4 روز اخیر هوایی ناسالم را تجربه نموده است و از ابتدای سال تا به امروز 28 روز ناسالم در تقویم زیست محیطی این شهر به ثبت رسیده است.

رییس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اعلام کرد: در حال حاضر 16 استان کشور از جمله استان مرکزی و شهرستان اراک درگیر خیزش گرد و غبار هستند و این فرایند تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7579

به "گرد و غبار تا دوشنبه در اراک ادامه خواهد داشت، پنجمین روز ناسالم در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرد و غبار تا دوشنبه در اراک ادامه خواهد داشت، پنجمین روز ناسالم در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید