10 بازی پلی استیشن 2 که دوست داریم روی پلی استیشن پلاس ببینیم

به گزارش مجله بای بلاگ، همان طور که می دانید، سرویس پلی استیشن پلاس قرار است به زودی با ساختاری تازه و در سه سطح برای کنسول های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 در دسترس قرار گیرد. در بالاترین سطح این سرویس یعنی پلی استیشن پلاس پریمیوم بازی های کنسول های قدیمی پلی استیشن قرار داده شده است. در مطلب قبلی به بازی هایی از کنسول پلی استیشن 1 اشاره کردیم که دوست داریم آن ها را در این سرویس ببینیم. اکنون می خواهیم بازی هایی را از کنسول افسانه ای پلی استیشن 2 معرفی کنیم که علاقه داریم آن ها را در پلی استیشن پلاس پریمیوم ببینیم.

10 بازی پلی استیشن 2 که دوست داریم روی پلی استیشن پلاس ببینیم

PlayStation Now در حال حاضر شامل مجموعه ای از بازی های رترو در قالب پلی استیشن 2 کلاسیک است که آن ها اساساً پورت هایی هستند که مجدداً منتشر شده اند اما سونی احتمالاً به مرورزمان برخی از بازی های دیگر را برای مجذوب نماینده تر کردن این سرویس اشتراکی ارائه کند.

کنسول پلی استیشن 2 به عنوان یکی از پیروز ترین کنسول های تاریخ (در واقع پرفروش ترین کنسول تاریخ) دارای گنجینه ای از بازی های کلاسیک خاطره انگیز و ارزشمند است که البته بسیاری از آن ها را در کنسول های امروزی پلی استیشن مشاهده نخواهید کرد. با این حال، پلی استیشن پریمیوم می تواند فرصت مناسبی برای سونی باشد که بتواند از میان گنجینه آثار پلی استیشن 2 کاوش کند و برخی از آثار مهم را به کنسول های امروزی اش بیاورد.

1. فرار میمون 3 (Ape Escape 3)

تهیه نماینده: Sony Computer Entertainment

سازنده: Japan Studio

سال انتشار: 2005

سری بازی های فعلی پلی استیشن 2 کلاسیک در PS Now شامل بازی فرار میمون می گردد، بنابراین درخواست یک بازی دیگر ممکن است کمی حریصانه به نظر برسد اما پس از آن یادم می آید که سونی استودیو ژاپن (تیم سازنده این اثر) را تعطیل کرد و فکر می کنم آن ها حداقل می توانستند فرار میمون 3 را پورت نمایند. کاملاً رک بخواهیم بگوییم، این قسمت برترین قسمت از این سری بازی است. به همین دلیل بسیار خوشایند خواهد بود که بتوانیم آن را روی پلی استیشن 4 یا پلی استیشن 5 تجربه کنیم.

همان طور که از نام بازی یعنیفرار میمون می توان تصور کرد، دسته ای از میمون ها فرار نموده و گم شده اند و این به شما بستگی دارد که مطمئن شوید آن ها را به جای خود بازگردانید. نکته جالب در اینجا این است که هر مرحله مانند یک برنامه پارودی تلویزیونی در ژانرهای مختلف است که از قلعه های قرون وسطایی گرفته تا تیراندازی در غرب وحشی، درام های فضایی و سینمای رزمی در آن دیده می گردد.

بعلاوه این بازی برترین مینی گیم های تاریخ را در قالب متال گیر سالید - که شامل تکرار برخی از رویدادهای متال گیر سالید است - ارائه می دهد، اما این بار با میمون ها نه سالید اسنیک.

2. برن اوت 3: تیک دان (Burnout 3: Takedown)

تهیه نماینده: Electronic Arts

سازنده: Criterion Games

سال انتشار: 2004

هنوز هم مایه غم و اندوه است که بگوییم در حال حاضر هیچ قسمت نوی از سری بازی برن اوت در حال ساخت نیست اما قطعاً بسیار خوب خواهد بود اگر بتوانیم برترین بازی این سری را دوباره به وسیله این سرویس تجربه کنیم. در حالی که به نظر می رسد برن اوت پارادایس (Burnout Paradise) به وسیله الکترونیک آرتز و کراتریون به عنوان فرزند طلایی این فرنچایز انتخاب شده است اما هواداران می دانند که همواره برجسته ترین بازی این سری برن اوت 3: تیک دان بوده است.

در حالی که دو بازی اول برن اوت بیش از هر چیز دیگری بر روی مسابقه با اکتان بالا تمرکز داشتند، برن اوت 3 از رویکردی تهاجمی و پرخاشگرانه حمایت می کرد و بازیکنان را تشویق می کرد تا رقبای خود را به ماشین های دیگر، دیوارها و صخره ها بکوبند تا برنده شوند. برن اوت 3 بعلاوه برترین نسخه حالت ویژه Crash Mode را داشت.

بازی های بعدی سری برن اوت ویژگی ها و ترفندهای تازه ای را به سری اضافه کردند اما برن اوت 3 حس ناب خاصی داشت که در این زمینه بی رقیب است.

3. کپ کام در مقابل اس ان کی 2: نشان هزاره 2001 (Capcom VS SNK 2: Mark Of The Millennium 2001)

تهیه نماینده: Capcom

سازنده: Capcom

سال انتشار: 2001

شاید فکر کنید که دنیای سینمایی مارول جاه طلبانه ترین کراس اوور تمام تاریخ است اما اجازه دهید تا بازی کپ کام در مقابل اس ان کی 2: نشان هزاره را به شما معرفی کنم که دو غول بزرگ دنیای بازی های مبارزه ای را در یک بازی نهایی جمع و ترکیب فوق العاده ای خلق نموده است. بدون شک، کپ کام در مقابل اس ان کی 2 یکی از آثار درخشان و برجسته کنسول پلی استیشن 2 و بعلاوه جنبه ای ضروری از تاریخ بازی های مبارزه ای است که به همین دلیل قطعاً ارزش حفظ آن زیاد است که این کار می تواند به وسیله حضور در سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم محقق گردد.

این بازی شخصیت هایی را از سری بازی های مبارزه ای محبوب و معروفی همانند مبارزان خیابانی (Street Fighter)، دارک استاکرز (Darkstalkers)، پادشاه مبارزان (King of Fighters)، سامورایی گرددان (Samurai Shodown) و دیگر بازی ها گرد هم آورده است تا به این ترتیب 48 شخصیت مهم را در لیست شخصیت های خود داشته باشد. بعلاوه 6 شیار برای قدرت های ویژه مختلف وجود دارد که معین می نماید که شما می توانید چه توانایی ها را از بازی های کپ کام و بازی های جنگی مختلف بهره ببرید و بعلاوه شما توانایی ایجاد شیار خود را نیز دارید.

با توجه به اینکه کپ کام در مقابل اس ان کی 2 قبلاً در گذشته به پلی استیشن 3 پورت شده بود، و کپ کام و اس ان کی در سال های اخیر بازی های کراس اوور خود را به پلتفرم های دیگر عرضه نموده اند، درخواست این بازی به وسیله ما این خیلی عجیب به نظر نمی رسد.

4. دف جم: نبرد برای نیویورک (Def Jam: Fight For New York)

تهیه نماینده: Electronic Arts

سازنده: EA Canada

سال انتشار: 2004

از اینکه رپرهای مختلف و مدیران اجرایی سابق دف جم رکوردینگز به یکباره می گویند: اوه، جالب نیست اگر یک بازی دف جم نو داشته باشیم و سعی می نمایند تعامل اجتماع را جلب نمایند اما سپس دوباره ناپدید می شوند، خسته شده ام. بیاید به جای این کار، دف جم: نبرد برای نیویورک را در قالب بخشی از سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 پورت کنید.

در حالی که Capcom Vs SNK 2 کراس اوور ایده آلی برای هواداران بازی های مبارزه ای است، Def Jam: Fight For New York ترکیبی عالی برای هواداران رپ و کشتی کج است. این بازی به وسیله استودیو معروف AKI Corporation سابق یا به عبارتی syn Sophia فعلی ساخته شده است. بازی دارای شخصیت های قابل تشخیص، کنترل آسان و آشوب در جریان گیم پلی است که بازی کردن آن به همراه دوستان خود که به خصوص به رپ یا کشتی کج یا هر دو آن ها علاقه دارند، یک تجربه سرگرم نماینده تضمینی را فراهم می نماید.

5. گاد هند (God Hand)

تهیه نماینده: Capcom

سازنده: Clover Studio

سال انتشار: 2006

بازی های بسیاری را می توان در پلی استیشن 2 به خاطر آورد که مدت ها پس از انتشار توانستند به محبوبیت و معروفیت خاصی دست پیدا نمایند. بازی گاد هند قطعاً در دسته همین آثار واقع شده است. در زمان عرضه، تنها خبر واقعی قابل توجه و بزرگ آن به آنالیز تندوتیز IGN از این بازی مربوط می شد. با این وجود، با گذشت زمان، این بازی به یک اثر کالت واقعی برای آن دوران تبدیل شد و حتی IGN هم بعدها آن را در میان لیست 100 بازی برتر کنسول پلی استیشن 2 قرار داد. بنابراین، علاقه ما به حضور آن در پلی استیشن پلاس پریمیوم چندان هم عجیب نیست. از طرف دیگر، این اثری است که به وسیله شینجی میکامی، خالق رزیدنت اویل، ساخته شده است و نمی توان به راحتی آن را نادیده گرفت.

شما در نقش شخصیتی به نام جین (Gene)، صاحب عنوان دست خدا (گاد هند)، باید به مصاف اهریمنان مختلف بروید و دنیا را از تهدید آن ها نجات دهید. واقعیتش این است که داستان چیزی نیست که بازی گاد هند را به اثری قابل توجه تبدیل می نماید بلکه این تجربه گیم پلی آن است که بازی را تا حدی خاطره انگیز می سازد. به هر حال، به غیر از تجربه خود بازی رو پلی استیشن 2 یا به وسیله شبیه سازها، نمی توان این اثر را روی کنسول های امروزی تجربه کرد و به همین دلیل خشنود خواهیم شد که اگر توافقی برای آمدن آن برای پلی استیشن پلاس انجام گردد.

6. مزدوران (Mercenaries)

تهیه نماینده: LucasArts

سازنده: Pandemic Studios

سال انتشار: 2005

در منظره بازی های ویدئویی امروزی که به نظر می رسد از اکتشافات در محیط های دنیا باز و انفجارهای پرهیاهو و پر زرق وبرق شبیه به فیلم های مایکل بی پشتیبانی و حمایت می گردد، بازی مزدوران بسیار جلوتر از زمان خود بود. این بعلاوه اثری بود که جنجال های زیادی را برانگیخت چراکه از پس زمینه سیاسی دیکتاتوری کره شمالی برای روایت داستان سرنگونی یک مستبد دیوانه استفاده نموده بود اما حداقل بازی مزدوران این کار را با ظرافت بیشتری نسبت به فیلم تیم آمریکا: پلیس دنیای انجام داده بود. فقط یک اونس بهتر، اما به هرحال بهتر.

در این بازی، شما به عنوان یکی از معدود مزدوران قابل انتخاب، به یک منطقه جنگی فعال در کره شمالی منتقل می شوید و مأموریت پیدا می کنید تا عرشه 52 را که همگی از کارکنان کلیدی رژیم کره شمالی هستند، شکار کنید. با استفاده از ترکیبی از مأموریت های اکتشافی و کاری برای جناح های مختلف بازی، قبل از اینکه هدف اصلی را بگیرید، کل دسته را گرفته یا می کشید. بعلاوه شما می توانید درخواست حملات هوایی کنید و در حالی که لباس هان سولو به تن دارید، هر ساختمانی را که می بینید منفجر کنید.

واقعیت این است که بازی مزدوران به طرز عجیبی احمقانه به نظر می رسد اما خوب است که این بازی فوق العاده سرگرم نماینده را یک بار دیگر ببینیم.

7. اونیموشا 3 (Onimusha 3)

تهیه نماینده: Capcom

سازنده: Capcom

سال انتشار: 2004

جای سری بازی اونیموشا شدیداً خالی است و کپ کام حداقل ساخت یک اونیموشای دیگر را به ما بدهکار است. جای افسوس زیادی دارد که قسمت نوی از سری بازی اونیموشا پس از دوران پلی استیشن 2 منتشر نشده است. اگرچه اثری مثل Nioh یک تجربه اکشن سامورایی که در آن شیاطین را سلاخی می کنید، در قالب یک گیم پلی امروزی ارائه می دهد ولی بسیار عالی می شد اگر کپ کام اونیموشای نوی را هم عرضه می کرد. اینکه یک اونیموشای امروزی چگونه خواهد بود، سؤال بسیار خوبی است اما بهتر است زمان دیگری به آن فکر کنیم. اکنون، حداقل می توانیم به امکان حضور اونیموشا 3 در پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 به وسیله سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم فکر کنیم.

پس از دو بازی اول که صرفاً بر روی یک نسخه اسطوره ای از ژاپن فئودال متمرکز بود، اونیموشا 3 بین آن نسخه از ژاپن و پاریس امروزی حرکت می نماید زیرا شیاطین هر دو را محاصره نموده اند تا دنیا را تصرف نمایند. خوشبختانه، قهرمان سری یعنی سامانوسکه و ژاک بلان با بازی ژان رنو که در این بازی اضافه شده، آماده هستند تا در زمان و مکان به دشمنان ضربه بزنند.

8. سول کالیبر 3 (Soulcalibur III)

تهیه نماینده: Namco

سازنده: Project Soul

سال انتشار: 2005

شاید برای بسیاری از شما این پرسش ایجاد شده باشد که چرا سول کالیبر 3 را انتخاب نموده ایم و بازی دوم که بهتر است را نگفته ایم. آن را برای پورت اچ دی آنلاین فوق العاده اش برای پلی استیشن 3 نگه داشته ایم. با این حال، این پیش فرض تنها علتی نیست که سول کالیبر 3 را در اینجا ذکر نموده ایم زیرا واقعاً یک بازی درخشان و تا حدودی دست کم گرفته شده در کل فرنچایز است.

سول کالیبر 3 در واقع چهارمین قسمت اصلی از این سری بازی قدیمی است چراکه بازی شمشیر روح (Soul Blade) که در میان بازی های پلی استیشن 1 به آن اشاره نموده بودیم، اولین عنوان این مجموعه بازی به شمار میرود. سول کالیبر 3 مکانیک های کلیدی زیادی را به سری معرفی کرد که این مکانیک ها بعدها به بخش های کلیدی قسمت های بعدی شدند. بعلاوه شخصیت محبوب Zasalamel در این بازی اضافه شد و قابلیت خلق شخصیت هم برای بازی در نظر گرفته شد. فراتر از همه این ها، حالت Chronicles of the Sword در این بازی اضافه شد. این حالت که بازی های مبارزه ای را با استراتژی هم زمان ترکیب می کرد، عمق منحصر به فردی را به سول کالیبر 3 داد.

9. اس اس ایکس تریکی (SSX Tricky)

تهیه نماینده: EA Sports BIG

سازنده: EA Canada

سال انتشار: 2001

احتمالاً انتشار مجدد یک بازی که پر از موسیقی های مختلف با حق انتشار گوناگون است، بسیار سخت است و از این موضوع مطلع هستیم. با این حال، الکترونیک آرتز پیروز شد بازی اس اس ایکس 3 را در فروشگاه ایکس باکس قرار دهد تا این بازی به وسیله قابلیت سازگاری عقب رو (Backwards Compatibility) این کنسول قابل اجرا باشد. بسیار خوب خواهد شد که چنین کاری برای پلی استیشن پلاس هم انجام گردد. از سوی دیگر، اس اس ایکس تریکی تا به امروز روی کنسول های امروزی پورت نشده است و این اشتیاق ما را برای حضور آن در این سرویس بیشتر می نماید.

بازی اس اس ایکس یک بازی ورزشی اسنوبرد سواری است که دنباله ای مستقیم برای بازی اس اس ایکس به شمار میرود. اس اس ایکس توانست این مجموعه را به اوج برساند. اس اس ایکس تریکی که ظاهراً یک نسخه برداشت کارگردان از بازی اصلی است، شامل آهنگ های ریمیکس شده، به همراه دو آهنگ اضافی و معرفی قابلیت Uber Tricks بود که در واقع حرکات فوق العاده و پر زرق وبرقی هستند که اگر بازیکن قادر به انجام آن ها گردد، به او پاداش ویژه ای داده می گردد. راستش را بخواهید، شنیدن آهنگ Its Tricky از ران - دی ام سی (Run-DMC) در حین اسنوبرد سواری بسیار لذت بخش است و به همین دلیل فکر می کنم حضور این بازی در این سرویس بسیار عالی خواهد بود.

10. ویوتیفول جو 1 و 2 (Viewtiful Joe 1 & 2)

تهیه نماینده: Capcom

سازنده: Capcom / Clover Studio

سال انتشار: 2003 (قسمت اول) / 2004 (قسمت دوم)

ما تا همین جای کار هم یکی از بازی های استودیو کلاور (Clover Studio) - که البته مدت ها بسته شده است - یعنی بازی گاد هند را در این لیست قرار داده ایم ولی این علت نمی گردد که بخواهیم ویوتیفول جو را فراموش کنیم. این بازی واقعاً شایسته دریافت یک عرضه دوباره در قالب یک نسخه اچ دی است. با در نظر گرفتن این موضوع، ما هم بازی اصلی و هم دنباله آن را در این لیست قرار داده ایم زیرا نمی توانیم بین آن ها تصمیم بگیریم و از طرفی دوست داریم هر دوی آن ها به چنین سرنوشتی برسند. اکنون با راه اندازی پلی استیشن پلاس نو شاید برترین فرصت فراهم شده باشد.

شما در نقش جو بازی را تجربه می کنید، او یک دوستدار فیلم است که به دنیای فیلم ها کشیده می گردد و تقریباً کشته می گردد. با این حال، به او قدرت تبدیل شدن به یک ابرقهرمان به نام ویوتیفول جو داده شده است که می تواند از فیلم ها به عنوان قدرت خاص خود استفاده کند. توانایی کم کردن سرعت، افزایش سرعت و به عقب برگرداندن اعمال باعث می گردد تا توانایی های مفیدی را در مبارزه دریافت کند و جو در این بازی به تمام یاری هایی که می تواند دریافت کند، احتیاج دارد زیرا ویوتیفول جو یک بازی بسیار سخت است.

امیدواریم ابتدا این بازی برای پلی استیشن پلاس پریمیوم عرضه گردد و سپس به میزان شایستگی فراوانش شناخته و از آن قدردانی گردد.

منبع: Cultured Vultures

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8776

به "10 بازی پلی استیشن 2 که دوست داریم روی پلی استیشن پلاس ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی پلی استیشن 2 که دوست داریم روی پلی استیشن پلاس ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید