15 گوشی خوبی که می توانید زیر 15 میلیون تومان خریداری کنید

به گزارش مجله بای بلاگ، این روزها بازار گوشی های میان رده و مقرون به صرفه قیمت داغ تر و مجذوب کننده تر از بازار گوشی های رده بالا و پرچم دار است.

15 گوشی خوبی که می توانید زیر 15 میلیون تومان خریداری کنید

شرکت های سازنده گوشی هر سال نهایتا 4 الی 5 گوشی پرچم دار با قیمت هایی بالای 700 دلار معرفی نمایند ولی ده ها مدل گوشی میان رده و مقرون به صرفه قیمت مالی با ویژگی های متنوع و طراحی های متفاوت، رنگ بندی های بسیار مجذوب کننده تر و قیمت های به صرفه روانه بازار می نمایند.

این گوشی های میان رده غالب ویژگی های گوشی های رده بالا و پرچم دار را دارند؛ از 5G پشتیبانی می نمایند و به برترین صفحه نمایش با رزولوشن بالا و کیفیت تصویر فوق العاده مجهز هستند؛ چند دوربین با کیفیت در بدنه پشتی و یک دوربین خوب سلفی در پنل جلویی دارند و از برترین پردازنده های موبایل سود می برند که قادر به اجرای همه اپلیکیشن ها و بازی ها هستند و برای مصارف روزانه کاملا سفارشی سازی شدند.

رم و گرافیک این گوشی ها خوب و کافی است؛ از فناوری هایی مانند شارژ سریع، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر یا روی کلید پاور، سیستم تشخیص چهره و اندروید به روز بهره برده و کاملا برای کاربران عادی مناسب هستند.

گوشی مانند گلکسی A52 یا گلکسی A72 تقریبا در بسیاری از ویژگی ها و امکانات مشابه یک گوشی گلکسی اس هستند و فقط در بعضی امکانات ویژه یا کیفیت صفحه نمایش و دوربین که شاید برای بسیاری از کاربران ملموس نیست؛ امتیاز عقب تری می گیرند.

همین طور، بسیاری از گوشی های میان رده شیائومی همان فناوری ها و مشخصات گوشی های رده بالای این شرکت را دارند و نمی توان یک تفاوت واقعی و عظیم میان آن ها یافت.

بسیاری از کاربران در سال های اخیر به جای اینکه گوشی 800 یا 900 دلاری بخرند و چند سال از آن استفاده نمایند؛ ترجیح می دهند سراغ گوشی های مجذوب کننده 400 یا 450 دلاری و حتی پایین تر بروند و در عوض دو سالی یک گوشی عوض نمایند تا همواره به روزترین فناوری ها را استفاده نمایند و از یک گوشی دل سرد و زده نشوند.

با این مقدمه، می خواهیم سراغ معرفی 15 گوشی خوب و پرفروش و محبوب بازار ایران در محدوده قیمتی زیر 15 میلیون تومان برویم:

سامسونگ گلکسی S20 FE

قیمت: حدود 12.5 میلیون تومان

تصور کنید بتوانید یک گوشی با طراحی و مشخصات هم رده سری گلکسی اس سامسونگ ولی قیمت بسیار پایین تر بخرید. این برای هر کاربری وسوسه انگیز است.

اگرچه بیش از یک سال از فراوری گوشی گلکسی S20 FE می گذرد ولی هنوز جزو برترین گوشی های سال محسوب شده و در رده ای بالاتر از یک گوشی میان رده قرار می گیرد.

مدل 5G این گوشی هم وارد بازار شده که دیگر به طور رسمی رقیبی سرسخت برای گوشی های رده بالای چینی است.

پردازنده قدرتمند اگزینوس 990، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، نمایشگر سوپر اولد 120 هرتزی، گواهی نامه IP68 و ضد آب، اندروید 10 با رابط کابری One UI 2.5، رم 6 و 8 گیگابایت و ظرفیت 128 و 256 گیگابایت، باتری 4500 میلی آمپرساعت به همراه شارژ سریع 25 وات و شارژ سریع بی سیم 15 وات و شارژ معکوس 4.5 وات، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، پشتیبانی از سامسونگ Dex و وای فای 6 از مهم ترین مشخصات این گوشی بسیار زیبا و تقریبا رده بالا هستند.

در گوشی های گلکسی S20 هم می توانید همین مشخصات را کم و بیش پیدا کنید ولی مدل S20 FE نزدیک به 20 درصد مقرون به صرفه تر است.

آیفون SE مدل 2020

قیمت: حدود 13.5 میلیون تومان

اگر هوادار گوشی های آیفون و iOS باشید و نخواهید یک گوشی اندرویدی میان رده بخرید؛ در محدوده قیمتی زیر 15 میلیون تومان یک گزینه آیفون مجذوب کننده دارید. آیفون SE مدل 2020 همان سخت افزار آیفون های سری 11 اما در فرم فکتور کوچک و جمع وجوری با طراحی مشابه آیفون 8 دارد و از این جهت برای کاربران بسیار مجذوب کننده است.

پردازنده این گوشی A13 Bionic است و در ظرفیتی 256 گیگابیتی ارائه می گردد. صفحه نمایش این گوشی 4.7 اینچی با فناوری Retina IPS و رزولوشن 1334 در 750 مگاپیکسل است.

طراحی این گوشی بسیار سبک، مقاوم در برابر آب و گردو غبار به همراه عملکرد عالی در بخش دوربین و عکاسی و فیلم برداری است. یکی از قدرتمندترین گوشی های هوشمند دنیا محسوب می گردد و از قلم نیاندازید که شما روی این گوشی 13 میلیون تومان از پلتفرم عظیم و گسترده iOS اپل برخوردار هستید. بسیاری از کاربران این گوشی اعتقاد دارند از پرچم دارهای اندرویدی بهتر و مجذوب کننده تر است.

سامسونگ گلکسی A52 4G/5G

قیمت: فایوجی حدود 14 میلیون تومان، فورجی حدود 11 میلیون تومان

کسی را نمی توانید پیدا کنید که عاشق گوشی های گلکسی A52 (چه مدل 5G یا 4G) و گلکسی A72 نباشد. مدل A72 از نظر صفحه نمایش کمی عظیم تر است و باتری با ظرفیت بالاتری دارد ولی از نظر قیمتی به صرفه نیست و بیشتر کاربران ترجیح می دهند مدل A52 را انتخاب نمایند.

طراحی زیبا، سخت افزار قدرتمند، نمایشگر چشم نواز، دوربین با کیفیت و قیمت مناسب در میان گوشی های میان رده بالای جدول، باعث شده که جزو محبوب ترین گوشی ها باشد.

تراشه مدل 4G اسنپدراگون 720G است و در مدل 5G پردازنده قدرتمندتر 750G 5G استفاده شده است. این مدل ها با 6 یا 8 گیگابایت رم و ظرفیت 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شوند.

دوربین اصلی گوشی A52 چهار لنزی و با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و اولتراواید 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی هم 32 مگاپیکسلی است. این گوشی برترین دوربین را برای سلفی و عکاسی در روز و شب و همین طور فیلم برداری 4K دارد.

در برابر آب و گرد و غبار از استاندارد IP67 بهره برده و صفحه نمایش آن 90 و 120 هرتزی با شفافیت و کیفیت تصویر بالا است. شارژدهی خیلی خوب در مدل 4K و پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری ساسونگ باعث می گردد این گوشی ها ارزش خرید بالایی داشته باشند.

شیائومی پوکو F3 5G

قیمت: حدود 9 تا 10.5 میلیون تومان

اگر دنبال یک گوشی 5G میان رده خوب در بازار هستید و می توانید نزدیک به 10 میلیون تومان پول بدهید؛ در خرید گوشی F3 5G پوکو شک نکنید. بسیاری از سایت ها از این گوشی به اسم برترین گوشی گیمینگ میان رده نام می برند. هم سخت افزار این گوشی بسیار قوی و دارای برترین عملکرد در میان گوشی های هم رده است؛ هم کیفیت ساخت گوشی بالا است و از بدنه شیشه ای در جلو و پشت بهره برده و زیبا است.

صفحه نمایش گوشی 6.67 اینچ امولد و 2400 در 1080 پیکسل و با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی است. روشنایی این نمایشگر به 900 نیت در حالت عادی و 1300 نیت در بعضی شرایط می رسد.

پردازنده اسنپدراگون 870 5G با کارت گرافیک آدرنو 650 در کنار 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی سوار شده است. دوربین چهارگانه با لنز اصلی 48 مگایپکسلی و دوربین سلفی 20 مگاپیکسل، باتری 4520 میلی آمپر با شارژ سریع 33 وات، وای فای 6 و حسگر اثر انگشت در کنار گوشی از دیگر مشخصات اسمارت فون پوکو F3 5G هستند.

عملکرد پردازنده این گوشی برای بازی های موبایل فوق العاده است؛ اگرچه شاید دوربین آن به مقدار گوشی های هم رده قوی نیست و از استاندارد IP برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار سود نمی برد.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو

قیمت: حدود 8 میلیون تومان

نمایشگر اولد با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز، تراشه اسنپدراگون 732G، دوربین چهارگانه 108 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و تشخیص فاز و حافظه 6 یا 8 گیگابایت می تواند هر گوشی را محبوب کند؛ چه برسد به گوشی تازه معرفی شده شیائومی ردمی نوت 10 که تقریبا همه را شگفت زده نموده و ترکیبی از برترین سخت افزار با فناوری ها و امکانات برند شیائومی است.

روی این گوشی اندروید 11 با پوسته اختصاصی شیائومی نصب شده است و همکان از کیفیت صفحه نمایش بسیار بالای آن صحبت می نمایند. بسیار خوش دست است و طراحی نسل تازه گوشی های ردمی این شرکت را دارد. از فناوری 5G پشتیبانی نمی نماید ولی بدنه ای شیشه ای دارد و از HDR پشتیبانی می نماید.

بسیار با ارزش تر از قیمت حدود 8 میلیون تومانی خود نشان می دهد و از گواهی نامه IP53 برای مقابله با آب و گرد و غبار بهره مند است. یک باتری 5020 میلی آمپرساعتی با شارژ سریع 33 واتی روی این گوشی می بینیم. یکی از برترین گوشی های میان رده و مالی در سال 2021 است و برآورد می گردد در لیست نهایی پرفروش ترین گوشی های سال قرار بگیرد.

شیائومی پوکو X3 Pro

قیمت: حدود 6 الی 7 میلیون تومان

یکی از برترین گوشی های میان رده برند شیائومی در سال 2021 است که با استقبال کاربران زیادی روبرو شده و جزو پرفروش ترین گوشی های سال هم محسوب می گردد.

یک صفحه نمایش تمام صفحه 6.67 اینچی با کیفیت با یک ناچ سوراخی کوچک در وسط بالای آن دارد. دوربین سلفی آن 20 مگاپیکسلی است و صفحه نمایش با محافظ Corning Gorilla Glass 6 از خط و خش و صدمات احتمالی جلوگیری می نماید.

ماژول دوربین پشتی آن شامل چهار لنز است که لنز اصلی 48 مگاپیکسلی است و لنز اولتراواید آن 8 مگاپیکسلی به همراه دو لنز 2 مگاپیکسلی دیگر است.

باتری این گوشی ظرفیتی 5160 میلی آمپرساعتی دارد و از شارژ سریع 30 وات پشتیبانی می نماید. اندروید 11، رابط کابری MIUI 12 شیائومی، جک 3.5 میلی متری، استاندارد IP53 و حسگر اثر انگشت روی کلید پاور از دیگر مشخصات این گوشی بسیار خوش ساخت و خوش قیمت هستند.

پردازنده گوشی پوکو ایکس 3 پرو کوالکام اسنپدراگون 860 است و با پیکربندی های رم و فضای ذخیره سازی 6 و 128 گیگابیت تا 8 و 256 گیگابیت در بازار ارائه می گردد.

سامسونگ گلکسی A51

قیمت: حدود 8.5 میلیون تومان

پیش از عرضه گلکسی A52 و S20 FE برترین گوشی میان رده سامسونگ محسوب می شد و مدل 8 گیگابایت با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی آن برای هر کاربری روزانه ای یک ایده آل بود.

اگرچه این گوشی در دسامبر 2019 معرفی شده و تقریبا دو سال از آن می گذرد ولی هنوز مشخصات و ویژگی هایی دارد که به آن ارزش خرید می دهد.

نمایشگر سوپرآمولد 6.5 اینچ با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل، پردازنده اگزینوس 9611 با گرافیک Mail-G72 MP3 و 4 یا 6 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی تا 256 گیگابایت، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسل بعضی از ویژگی های شاخص گوشی سامسونگ گلکسی A51 هستند.

جک 3.5 میلی متری دارد و از باتری 4 هزار میلی آمپرساعتی با شارژر سریع 15 واتی سود می برد. طراحی و وزن این گوشی بسیار مناسب است؛ به ویژه برای دست های کوچک و میانه؛ نمایشگر سوپرآمولد آن روشنایی و کیفیت رنگ چشم نوازی دارد و با اندروید 10 و پوسته اختصاصی One UI 2.0 سامسونگ عرضه می گردد.

سامسونگ گلکسی A32 5G

قیمت: حدود 8 میلیون تومان

تصور کنید بتوانید یک گوشی میان رده خوب با قیمت مناسب بخرید که از 5G هم پشتیبانی می نماید. گوشی گلکسی A32 5G یکی از برترین میان رده های سامسونگ با پشتیبانی از نسل تازه شبکه های فایوجی است و یک سرمایه گذاری عظیم برای آینده محسوب می گردد. البته مدل 4G این گوشی هم در بازار هست که قیمت پایین تری دارد.

افرادی که انتظارات نسبتا پایین تری از یک گوشی روزانه دارند و فقط گوشی می خواهند که روان و تمیز همه کارهای آن ها را در طول روز انجام بدهد و عکس خوب بگیرد و شارژ بالایی داشته باشد؛ گزینه گلکسی A32 5G را انتخاب می نماید.

مدل 5G از نمایشگر TFT LCD با مقدار 6.5 اینچی و کورنینگ گوریلا گلس 5 سود می برد؛ اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.0 دارد و مجهز به پردازنده 720 5G مدیاتک است.

باتری 5 هزار میلی آمپرساعتی، شارژ سریع 15 واتی، وای فای 6، دوربین چهارگانه با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی از دیگر مشخصات گوشی گلکسی A32 5G هستند.

نمایشگر این گوشی مقرون به صرفه قیمت 90 هرتزی است؛ شارژدهی بسیار خوبی دارد و عکاسی در روز آن فوق العاده است. به همه این ویژگی ها، طراحی مجذوب کننده را اضافه کنید!

شیائومی Mi 11 Lite 4G/5G

قیمت: مدل فورجی حدود 8.8 میلیون تومان، مدل فایوجی حدود 10 میلیون تومان

سری گوشی های می 11 شیائومی، تازهترین گوشی های رده بالای این شرکت هستند و مانند همواره مدل لایت آن ها مورد توجه خریداران گوشی های میان رده قرار می گیرد.

همان طور که گوشی می 10 لایت فورجی و فایوجی با فروش بالایی روبرو شد؛ گوشی های می 11 لایت فورجی و فایوجی هم خوش درخشیدند و باز در سبد پرفروش ترین گوشی های میان رده بازار قرار دارند.

نمایشگر 90 هرتزی، بلندگوهای استریو، بدنه شیشه ای و وزن بسیار سبک جزو مشخصه های گوشی می 11 لایت هستند و آن را یک گوشی میان رده کاملا کارآمد نشان می دهند.

نمایشگر آمولد 6.55 اینچی با پشتیبانی از HDR10، استاندارد IP53 برای ضد آب و گرد و غبار، اندروید 11، پردازنده اسنپدراگون 732G با 6 و 8 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی از دیگر ویژگی های این گوشی خوش ساخت و زیبا هستند.

شیائومی Mi 10 Lite 5G

قیمت: حدود 9.5 میلیون تومان

گوشی شیائومی می 10 لایت فایوجی هم یکی دیگر از گوشی های میان رده 5G با کیفیت بازار است. این گوشی به همراه شیائومی می 10 تی فایوجی از مشخصات سخت افزاری بالایی برخوردار هستند و توانستند نظر غالب خریداران را جلب نمایند.

پردازنده این گوشی اسنپدراگون 765G با پردازنده گرافیکی Adreno 620 است که از پردازنده بسیاری از گوشی های میان رده معرفی شده در این مطلب سریع تر و قوی تر ظاهر شده است. با 6 یال 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می گردد و نمایشگر آن 6.5 اینچی آمولد است.

باتری 4160 میلی آمپرساعتی با شارژ سریع 20 وات، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و دوربین پشتی چهارگانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی از دیگر ویژگی های شاخص گوشی شیائومی می 10 لایت فایوجی هستند.

در همه بخش های این گوشی شاهد عملکرد نسبتا خوبی هستیم و قیمت در حدود 10 میلیون تومان آن باعث می گردد نسبت به بعضی رده بالاها به صرفه باشد.

موتورولا Moto G 5G Plus

قیمت: حدود 6 میلیون تومان مدل 6 گیگابایت/128 گیگابایت

نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا جزو برترین گوشی های میان رده سال 2021 و جزو با ارزش ترین گوشی های 5G محسوب می گردد. با هزینه ای 6 الی 7 میلیون تومان می توانید یک گوشی 5G خوب از همه نظر بخرید.

این گوشی یک نمایشگر عظیم 6.7 اینچی با نرخ تازه سازی تصویر 90 هرتزی و پشتیبانی از HDR10 دارد و از یک باتری 5 هزار میلی آمپرساعتی و شارژ سریع سود می برد.

پردازنده نسبتا قوی کوالکام اسنپدراگون 750G 5G به همراه 4 یا 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی داریم و دوربین پشتی سه گانه با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است.

وان پلاس NORD N10 5G

قیمت: حدود 7 میلیون تومان

این گوشی هم در بازارهای دنیای به اسم یکی از پرفروش ترین اسمارت فون های مقرون به صرفه قیمت معروفیت یافته است. این گوشی یک پله پایین تر از Nord اصلی است و با تراشه تازه کوآلکام، اسنپدراگون 690 عرضه می گردد و این تراشه اولین گزینه در سری 600 است که از شبکه پرسرعت 5G پشتیبانی می نماید.

شاید در نظر نخست، شاخصه عظیمی در مشخصات گوشی وان پلاس نورد N10 مشاهده نکنید ولی این هنر وان پلاس است که با یک سری سخت افزار معمولی، گوشی بسیار روان و تمیز و مناسب کارهای روزمره ساخته است. اصلا گوشی ضعیف یا بدی نیست و به نسبت قیمت آن، ارزش خرید لذت بخشی نصیب تان می نماید.

نمایشگر این گوشی 6.5 اینچی IPS LCD با نرخ تازه سازی تصویر 90 هرتزی، باتری 4300 میلی آمپر و دوربین پشتی چهارگانه متشکل از لنز اصلی 64 مگاپیکسلی است.

شیائومی Redmi Note 10

قیمت: حدود 6 میلیون تومان

در سال 2020 یکی از برترین و پرفروش ترین گوشی های شیائومی بود ولی با عرضه سری ردمی 11 عملا به حاشیه رفت ولی هنوز یکی از گوشی های محبوب کاربران است و با قیمت در حدود 6 میلیون تومان، ارزش خرید بالایی دارد.

بدنه این گوشی خوش ساخت است؛ پردازنده نسبتا قدرتمندی دارد؛ بلندگوهای استریو، نمایشگر آمولد و استاندارد IP53 یک رقیب جدی برای گوشی های پوکو ایکس 3 و گلکسی A31 و A32 است.

تجربه عکاسی با آن در روز بسیار خوب است و برای فیلم برداری 4K گزینه پیشنهادی مناسبی است. پردازنده این گوشی اسنپدراگون 678 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. ظرفیت باتری 5 هزار میلی آمپرساعتی آن باعث شده تا شارژدهی خوبی داشته باشد و از شارژر سریع 33 وات هم سود ببرد.

دوربین چهارگانه پشتی با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی روی این گوشی سوار شده است. شیائومی ردمی نوت 10 با اندروید 11 و پوسته MIUI 12 عرضه می گردد.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8232

به "15 گوشی خوبی که می توانید زیر 15 میلیون تومان خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 گوشی خوبی که می توانید زیر 15 میلیون تومان خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید