1833 قاچاقچی در آذربایجان شرقی دستگیر شدند

به گزارش مجله بای بلاگ، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی اعلام کرد: سال گذشته تعداد یکهزار و 833 نفر قاچاقچی در این استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

1833 قاچاقچی در آذربایجان شرقی دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار از،جهانگیر اسکندرزاده مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان، ارزش کشفیات قاچاق شده از این افراد را حدود 153 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در این زمینه یکهزار و 677 پرونده تخلف و قاچاق تشکیل شده است.

او میزان افزایش ارزش کشفیات کالای قاچاق در آذربایجان شرقی طی سال گذشته را 34 درصد بیشتر از سال 1397 گفت و ادامه داد: از این قاچاقچیان تعداد یک هزار و 48 دستگاه انواع خودرو کشف و توقیف شده است.

اسکندرزاده با تاکید بر شناسه دار کردن برخی کالا ها مثل لوازم خانگی در این ستاد، گفت: بر این اساس کلیه کالا های تولیدی در سطح عرضه و ورودی از مبادی رسمی، شناسه دار شده اند، اما کالا هایی که از مبادی غیررسمی وارد می شوند مشمول کالا های قاچاق هستند.

او بر لزوم تسریع در صحت سنجی انبار های آذربایجان شرقی به ویژه در شهرستان ها تاکید و اضافه کرد: در این استان تعداد 35 هزار انبار وجود دارد که در یک و نیم سال گذشته 21 هزار و 231 انبار تأیید شده اند و 9 هزار و 951 انبار در انتظار تأیید هستند.

اسکندرزاده هدف از صحت سنجی انبار ها را کمک به تولید داخلی، داشتن اطلاعات کافی از موجودی انبار ها و تسریع در تزریق کالا ها و اجناس موجود در این انبار ها در مواقع لزوم به بازار و رفع نیاز مردم بیان کرد.

در این جلسه بر تعیین تکلیف یکی از انبار های منطقه آزاد ارس مربوط به کالا های قاچاق و برای کالا های این انبار که برای آن ها تعداد 60 پرونده تشکیل شده است جهت تعیین تکلیف طی یک هفته آینده تاکید شد.

به گفته مسوولان، از حدود 20 سال قبل اموال تملیکی به میزان 9 هزار تن کالا در 50 انبار منطقه آزاد ارس خاک می خورد که تا به امروز تعیین تکلیف نشده اند که برای این کالا ها نیز در این جلسه مهلت یک ماهه داده شد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2138

به "1833 قاچاقچی در آذربایجان شرقی دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1833 قاچاقچی در آذربایجان شرقی دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید