آخرین جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه ، طرحی که هنوز به هیات رئیسه مجلس نرسیده است

به گزارش مجله بای بلاگ، احسان خاندوزی، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: امضاهای امروز: 1-طرح اخذ مالیات بر عایدی سرمایه، برای کنترل سوداگری ملک، خودرو و… 2- طرح یکپارچه کردن دیتای همه دستگا ه های حمایتی به تفکیک کد ملی ایرانیان. هر دو از اولویت های پیگری خواهد بود.

آخرین جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه ، طرحی که هنوز به هیات رئیسه مجلس نرسیده است

وی در این خصوص به خبرنگاران گفت: احتمالا این طرح مالیات بر عایدی سرمایه فردا به هیات رئیسه مجلس تقدیم گردد.

همچنین در گزارش تسنیم از این طرح آمده است: نرخ های مالیاتی در سهام، سهم الشرکه، حق تقدم و سایر اوراق بهادار: برای دوره تملک کمتر از شش ماه به نرخ بیست (20) درصد؛ دوره تملک بیش از شش ماه تا سقف دو سال به نرخ ده (10) درصد؛ برای دوره تملک بیشتر از دو سال سال به نرخ پنج (5) درصد تبصره- در موارد خرید و فروش متعدد یک یا چند نوع سهام، سهم الشرکه و حق تقدم، محاسبه عایدی سرمایه و مشخص دوره تملک آن بر اساس ترتیب تاریخ خریدهای اجرا شده از اولین خریدهای همان سهم صورت می گیرد.

انتشار این خبر با واکنش کاربران توئیتری نیز همراه بوده است.

یکی از کاربران در این خصوص در توئیتر خود نوشت: ای کاش نمایندگانی که اخیرا در مجلس مستقر شدند بدانند که ما شور انقلابی شما رو درک می کنیم اما باید درک کنید که ارایه طرح بدون آنالیز کارشناسی به ویژه بازار سرمایه رو دچار التهاب می کنه! توییت های شما از دیروز بورس رو بهم ریخته جوابگو باشید!.

کاربر دیگری نوشت: اصلا این کارشون معنی نمیده. وقتی شرکت ها خودشون دارن مالیات میدن، دوباره یک مالیات دیگه از سهام دار باید بگیرن.

کاربری نیز با اشاره به اختلالات هسته معاملات بورسی نوشت:مالیات؟ مالیات دریافت حساب و کتاب داره! مگه میشه از همه چی مالیات گرفت و خدمات نداد؟!! هسته خراب آنلاین خراب!

همچنین در این خصوص براساس پیشنهاد وزارت اقتصاد برای لایحه اصلاح مالیات های مستقیم، نرخ مالیات بر عایدی بر اساس مدت تملک یک سال و کمتر 25 درصد و بیش از یک سال تا شش سال به ازای هر سال 2.5 واحد درصد از نرخ مذکور کاهش خواهد یافت، همچنین برای معاملات هفت سال و بیشتر نرخ مذکور 10 درصد لحاظ شده است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2552

به "آخرین جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه ، طرحی که هنوز به هیات رئیسه مجلس نرسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه ، طرحی که هنوز به هیات رئیسه مجلس نرسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید