آخرین شرایط پرداخت خسارت برقی

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش تجارن نیوز، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر گفت: برای سال 1400 با بیمه دی قرارداد منعقد شد، تا کنون نزدیک 93 هزار پرونده ثبت شده است و سه ماهه اول سال قبل که تقریبا 17 درصد خسارت مربوط به آن دوره بود را تا 15 اسفند ماه پرداخت کردیم.

آخرین شرایط پرداخت خسارت برقی

عبدالامیر یاقوتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین شرایط بیمه برق، با بیان اینکه جحم پرونده ها زیاد و منابع اقتصادی برای این حوزه محدود است، اظهار کرد: برای سه ماه اول سال 1400 مبلغی نزدیک به 20 میلیارد برای این مساله لحاظ شد که هفت میلیارد آن پرداخت و سند مابقی صادر شده اما بیشتر شماره شباهای دریافتی اشتباه بوده که همین مساله مشکلاتی را برای پرداخت ایجاد کرد.

شماره شبا مشترکان اشتباه است

او گفت: مهم ترین چالشی که الان با آن روبرو هستیم شماره شبا دریافتی مشترکان است. دو سوم از پرونده هایی که تکمیل شد در این مرحله متوقف ماند چراکه شماره شبا ارسالی اشتباه است. زمان بندی بعدی روی سه ماهه دوم که 6 ماه اول سال است خواهد بود، این مدت 90 درصد پرونده ها را شامل می گردد. برای این موضوع نیز از اسفند ماه مراحل اولیه شروع شد. بیمه تعداد گروه های ارزیابی کننده را بسیار بیشتر کرد. باتوجه به شناختی که از شرایط موجود پیدا شد بسیار بهتر و سریع تر عمل می نماید. لذا انتظار داریم که سه ماهه دوم را تا سرانجام تیرماه تمام کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر ادامه داد: طبق برنامه ریزی قصد داریم در مرداد ماه سایر پرونده ها که شامل 10 هزار پرونده است را به اتمام برسانیم اما متاسفانه آورده این صندوق که از سمت مردم تامین می گردد زیاد نیست، تصور کنید که نزیک 80 میلیارد برای 100 هزار پرونده است که رقم ناچیزی به شمار میرود.

یاقوتی گفت: در شرایط کنونی 100 تومان در ماه به ازای هر مشترک خانگی و 1000 تومان به ازای هر مشترک تجاری و 50 تومان نیز از هر مشترک خانگی روستایی برای این مساله اخذ می گردد. در مجموع حدود 88 میلیارد از این طریق بدست می آید. اقتصادیات بر ارزش افزوده، سهم بیمه و مواردی از این قبیل از این مبلغ کسر می گردد.

او تاکید نمود: نحوه افزایش این مبلغ طبیعتا بر اساس آنچه که در قانون بودجه هر سال ابلاغ می گردد، اجرایی خواهد شد. سال جاری هیچ تغییری نسبت به سال قبل نداشت.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8758

به "آخرین شرایط پرداخت خسارت برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط پرداخت خسارت برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید