آشنایی با انواع مدل کتابخانه فلزی خانگی با چند ایده بسیار جذاب

به گزارش مجله بای بلاگ، کتاب ها برای بعضی جزء المان ها دکوراسیون و برای بعضی نیز جزئی از زندگی روزمره هستند. در هر صورت برای نگهداری آن ها باید به کتابخانه ها و شلف ها متوسل شد. کتابخانه ها را می توان در هر گوشه و کناری و در هر اندازه و شکل و از هر جنسی ساخت. وقتی حرف از کتابخانه می آید، ذهن بسیاری به سمت کتابخانه های چوبی کشیده می گردد اما خب از مصالحی همچون فلز هم می توان کتابخانه هایی زیبا ساخت. کتابخانه های فلزی می توانند مزایای بسیار زیادی داشته باشند که شاید از آن ها بی خبر باشید. در این مقاله از به آنالیز کتابخانه فلزی خانگی و مزایا و معایب آن ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع مدل کتابخانه فلزی خانگی با چند ایده بسیار جذاب

کتابخانه فلزی خانگی چیست؟

در پاسخ باید بگوییم کتابخانه فلزی خانگی چیزی جزء یک کتابخانه معمولی نیست که یکی از مصالح اصلی آن فلز است. فلزهای به کار رفته در این کتابخانه می تواند هر چیزی باشد. آهن، استیل و پروفیل های آلومینیومی از انواع اصلی فلز هستند که در ساخت کتابخانه های فلزی استفاده می شوند. این کتابخانه های فلزی با توجه به ساختار و ویژگی های منحصر به فرد که هر یک از انواع فلز دارند، می تواند قابلیت های خاصی را در اختیار افراد قرار دهند. در ادامه بیشتر در مورد مزایا و معایب کتابخانه های فلزی حرف خواهیم زد.

مطلب پیشنهادی: مدل کتابخانه اتاق نوجوان چه ابعاد، سبک و متریالی دارد؟!

انواع کتابخانه های فلزی

کتابخانه های فلزی را به طور کلی بر اساس موقعیت می توان به دو نوع دیواری و زمینی تقسیم بندی کرد. در کتابخانه های فلزی خانگی دیواری سعی می گردد از پروفیل های فلزی سبک که تحت عنوان پروفیل های قوطی شناخته می گردد استفاده کرد. از طرفی هم ارزان قیمت بودن پروفیل های آهن در کنار مقاومت بسیار بالا بسیاری به استفاده از آن ها ترغیب می نماید. از طرفی هم بر اساس جنس مواد به کار رفته در کتابخانه فلزی خانگی می توان آن را در چند نوع زیر قرار داد.

  • کتابخانه آهنی
  • کتابخانه استیل
  • کتابخانه آلومینیومی

مزایای کتابخانه فلزی

انواع فلز اصلی ترین مصالح به کار رفته در ساخت کتابخانه های فلزی هستند و از این رو مزایای عمده ای را برای این نوع از کتابخانه ها به بار آورده است که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره شده است.

  • کتابخانه های فلزی خانگی در وهله اول در مقایسه با کتابخانه های چوبی هزینه کمتری را به دنبال خواهند داشت.
  • کتابخانه های فلزی در مقایسه با نوع کاملاً چوبی، انعطاف پذیری بسیار بالاتری دارند و آن ها را می توان در هر شکل و اندازه فراوری کرد.
  • این نوع از کتابخانه ها به دلیل استفاده از انواع مختلف فلز به ویژه آهن، از مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و ضربه برخوردارند.
  • بعضی از انواع کتابخانه های فلزی به ویژه آن هایی که از آلومینیوم و پروفیل های قوطی ساخته شده اند، وزن بسیار پایینی دارند و همین موضوع اجرای آن ها در اندازه های عظیم تر به صورت زمینی و دیواری را ممکن می سازد.
  • کار با کتابخانه های فلزی با توجه به وزن پایین که دارند بسیار ساده تر است.
  • با توجه به ابعاد کوچک تر پروفیل های فلزی در مقایسه با چوب، بهره وری این کتابخانه بیشتر است و به عبارتی در یک مقدار فضای معین می تواند کتابخانه عظیم تر با ظرفیت بیشتری را اجرا کرد که این موضوع برای خانه های کوچک بسیار مهم است.
  • رنگ پذیری در عین سادگی از دیگر نقاط قوت مهم کتابخانه های فلزی خانگی هستند. شما هر رنگی که بخواهید را می توانید در این کتابخانه ها اجرا کنید.
  • همخوانی آن ها با سبک دکوراسیون خانگی بسیار خوب است. انعطاف پذیری بالای کتابخانه های فلزی از نظر طرح و رنگ به کاربر اجازه می دهد که آن را با سبک های معماری مختلف خانه خود وفق دهد.
  • ترکیب فلز در کتابخانه های فلزی با سایر مصالح مانند چوب و شیشه بسیار ایده آل خواهد بود. ترکیب با چوب ظاهری کلاسیک و ترکیب با شیشه ظاهری مدرن تر به کتابخانه می بخشد.

مطلب پیشنهادی: طرح کتابخانه دیواری : با این 84 مدل دستتان در انتخاب باز است!

معایب کتابخانه فلزی خانگی

علی رغم تمام مزایایی که در بالا در مورد این نوع از کتابخانه ها عنوان شد، این المان های فلزی دارای یک سری نقطه ضعف نیز هستند که نباید از آن ها چشم پوشی کرد. در ادامه به این نقاط ضعف اشاره شده است.

  • وزن سبک آن ها در صورتی که به خوبی تثبیت مکان نشده باشند ممکن است باعث حرکت های ناخواسته و حتی افتادن آن گردد.
  • ضربه های مکانیکی و کشیدن شدن آن به دیوار می تواند باعث خط خوردگی و از بین رفتن رنگ گردد که ایراد عظیمی برای زیبایی آن ها خواهد بود.

کاربرد کتابخانه های فلزی

از آنجایی که کتابخانه های فلزی خانگی انعطاف پذیری بالایی دارند، پس می توان آن ها را بسته به کاری که از آن ها خواهیم کشید، تغییر شکل دهیم. این تغییر می تواند از لحاظ رنگ، شکل، اندازه و طرح باشد. شما کتابخانه فلزی خانگی را می توانید به گونه ای طراحی کنید که روی میز کار شما قرار گیرد.

کتابخانه های فلزی می توانند به گونه ای طراحی شوند که فضاهای خالی خانه به ویژه فرورفتگی ها که در داخل ساختمان بتنی بسیار دیده می گردد را به بهترین نحو پر نمایند. کتابخانه های فلزی را می توان برای استفاده در گوشه ها و کنج کاملاً تطبیق داد. استفاده از آن ها به صورت دیواری نیز کاملاً مناسب خواهد بود.

ایده برای کتابخانه فلزی

صرف نظر از همه مواردی که بالا در مورد کتابخانه های فلزی به آن ها اشاره شد، اینکه چه شکل و مدلی از آن را انتخاب کنیم نیز واقعاً مهم است. داشتن ایده در این خصوص واقعاً می تواند کار ما را راحت کند. از همین رو در زیر چند ایده بسیار جذاب و جدید را در مورد کتابخانه های فلزی آورده ایم.

سخن آخر

کتابخانه ها را همه یا بیشتر مردم به صورت چوبی در ذهن خود دارند. کتابخانه ها را می توان از مصالح دیگری هم ساخت که بدون شک فلز یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. انواع فلز از جمله آهن و استیل مزایا زیادی را می توانند به عنوان یک کتابخانه داشته باشند، هر چند که شاید خالی از عیب و ایراد هم نباشند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3696

به "آشنایی با انواع مدل کتابخانه فلزی خانگی با چند ایده بسیار جذاب" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با انواع مدل کتابخانه فلزی خانگی با چند ایده بسیار جذاب" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع مدل کتابخانه فلزی خانگی با چند ایده بسیار جذاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید