شروع جنگی تمام عیار در لیبی، موشک اندازهای ترکیه در سرت مستقر شدند، آیا مصر و روسیه به این جنگ ورود خواهند کرد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، ایسنا نوشت: سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی از آمادگی بی سابقه برای شروع عملیات نظامی در شهر استراتژیک سرت و میادین نفتی لیبی اطلاع داد و گفت عملیات آزادسازی بسیار نزدیک است. همزمان منابع از استقرار موشک اندازهای ترکیه در نزدیکی شهر سرت اطلاع دادند.

شروع جنگی تمام عیار در لیبی، موشک اندازهای ترکیه در سرت مستقر شدند، آیا مصر و روسیه به این جنگ ورود خواهند کرد؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

مصطفی المجعی، سخنگوی عملیات طوفان خشم وابسته به دولت وفاق ملی لیبی به خبرگزاری آلمان گفت: شروع جنگ آزادسازی شهرهای سرت و الجفره و میادین و بنادر لیبی قطعی و بسیار نزدیک است. هدف گسترده تر ما از بین بردن شورش و سیطره کامل بر خاک لیبی است.

وی گفت: اگر کشورهای حامی خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی عقل خود را به کار گیرند جنگی رخ نخواهد داد اما اگر جنگ را انتخاب نمایند نیروهای ما آماده هستند. تمام امکانات در خدمت اتاق عملیات سرت و الجفره است.

وی احتمال داد که روسیه حفتر را کنار بگذارد.

همچنین روزنامه ملیت ترکیه در گزارشی نوشت که آنکارا موشک اندازهایی را برای حمایت از نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در راستای آمادگی برای عملیات سرت و الجفره در نزدیکی شهر سرت مستقر نموده است.

این روزنامه نوشت: از این موشک اندازها در عملیات نظامی نیروهای مسلح ترکیه در سوریه استفاده شده است. نیروهای مسلح ترکیه به حمایت لجستیکی و ارسال تجهیزات نظامی برای نیروهای وفاق ملی در پایگاه های الوطیه و مصراته ادامه می دهند.

اخیرا عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در ملاقات با چهره های سرشناس لیبیایی از قبایل خواست ارتش ملی متحدی داشته باشند.

طی دو روز اخیر بیانیه هایی از سوی طرف های لیبیایی صادر شد که در آن حضور قبایل لیبیایی در نشست با سیسی محکوم شد. از جمله آن شورای عالی اعیان و حکمای شهر الزنتان، شورای اجتماعی قبایل ورفله و شورای اجتماعی قبیله المغاربه هستند.

شورای عالی شهرها و قبایل لیبی به شهروندان منطقه الشرقیه نسبت به خطر مداخله مصر که بر این منطقه تأثیر می گذارد، هشدار داد.

این شورا از دولت وفاق ملی لیبی خواست تدابیر قانونی را علیه کسانی اتخاذ نمایند که خواستار مداخله مصر در لیبی هستند.

شورای چهره های سرشناس مصراته نیز از دولت وفاق ملی لیبی خواست از دادستان کل بخواهد حکم جلب افرادی را که در نشست با سیسی حضور داشتند، صادر کند.

در این راستا، قبایل و چهره های سرشناس شهر ترهونه مخالفت خود را با این ملاقات اعلام و تأکید کردند که از تمامیت ارضی لیبی در برابر مداخله مصر حمایت می نمایند.

همچنین شورای دفاع ملی در مصر بعد از نشستی با ریاست سیسی بر پایبندی قاهره به حل سیاسی بحران لیبی با حفظ حاکمیت و وحدت این کشور تأکید کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: این شورا خواستار خاتمه مداخله های خارجی غیرقانونی در لیبی است. این شورا بر کوشش مصر برای تثبیت شرایط میدانی کنونی در لیبی و عدم تجاوز از خطوط اعلام شده با هدف برقراری صلح میان تمام گروه ها تأکید کرد.

سیسی پیشتر به مداخله نظامی در لیبی و واگذاری احتمالی مأموریت به قبایل لیبیایی اشاره نموده بود.وی گفته بود پیشروی نیروهای الوفاق ملی لیبی به سمت سرت و الجفره خط قرمز است.

دولت وفاق ملی لیبی نیز تهدیدات سیسی را محکوم و بر تصمیمش برای سیطره بر تمام خاک این کشور تأکید کرد و به قاهره نسبت به خاتمه مداخله در لیبی هشدار داد.

وزیر خارجه مصر نیز در امان گفت: اقداماتی که شبه نظامیان مسلح در لیبی انجام می دهند امنیت مصر را تهدید می نماید.

وی و ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن خواستار حل سیاسی نزاع در لیبی به دور از مداخله های خارجی شدند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3289

به "شروع جنگی تمام عیار در لیبی، موشک اندازهای ترکیه در سرت مستقر شدند، آیا مصر و روسیه به این جنگ ورود خواهند کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع جنگی تمام عیار در لیبی، موشک اندازهای ترکیه در سرت مستقر شدند، آیا مصر و روسیه به این جنگ ورود خواهند کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید