آلمان: آمریکا برای گفت وگوی غیررسمی با اعضای برجام تمایل دارد خبرنگاران

به گزارش مجله بای بلاگ، وزیر خارجه آلمان گفت که تمایلی از طرف آمریکا وجود دارد تا گفت وگوهای غیررسمی با اعضای برجام داشته باشد.

آلمان: آمریکا برای گفت وگوی غیررسمی با اعضای برجام تمایل دارد خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان دوشنبه گفت که در جریان مذاکرات امروز وزیران خارجه اتحادیه اروپا با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره موضوعات متعددی بحث شد.

بر اساس اعلام صحفه توییتر وزارت خارجه آلمان، ماس گفت: تمایلی از طرف آمریکایی وجود دارد تا گفت وگوهای غیررسمی با اعضای برجام داشته باشد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز شامگاه دوشنبه در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر خبر داد که بلینکن امروز در نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا مشارکت کرد.

بر اساس گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در این گفت وگوها درباره ویروس کرونا، ایران، روسیه، چین و تغییرات آب و هوایی و دیگر چالش های امنیتی و اقتصادی بحث شد.

در تاریخ 18 فوریه (30 بهمن ماه)، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بیان نمود که آمریکا آمادگی دارد به دعوت اتحادیه اروپا در مذاکرات با ایران و دیگر اعضای برجام (روسیه، انگلیس، چین، فرانسه و آلمان) در خصوص برنامه هسته ای ایران مشارکت کند.

واشنگتن در حالی برای بازگشت به برجام ابراز تمایل کرده که مقام های دولت بایدن در مناسبات مختلف با معین شرط برای بازگشت خود به برجام مدعی شده اند که در صورت بازگشت کامل ایران به تعهداتش ذیل این توافق هسته ای، حاضر به بازگشت به برجام هستند اما مقام های جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده اند که این آمریکا و نه ایران بوده که با خروج از برجام تعهداتش را نقض کرده و در صورتیکه به دنبال بازگشت به این توافق است باید ابتدا تحریم ها علیه تهران را لغو کند و به تعهدات کامل به مفاد این توافق هسته ای بازگردد.

مجلس شورای اسلامی ایران طی مصوبه ای ضرب الاجل پنجم اسفند را برای خاتمه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در صورت عدم لغو تحریم های آمریکا را معین کرده است.

از طرف دیگر، کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه) بیان نمود که همه نظارت های فراپادمانی از فردا (سه شنبه) پنجم اسفند متوقف خواهد شد.

وی افزود: در جریان سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، چگونگی توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و نظارت های فراپادمانی برای وی تشریح شد.

در پی سفر اخیر، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، بیانیه مشترکی صادر شد که در آن ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای مشترک بیان نمودند که ایران اجرای اقدامات داوطلبانه را از روز سه شنبه متوقف می کند و دسترسی آژانس به برخی فعالیت ها و تجهیزات نظارتی هم برای حداقل سه ماه متوقف شد.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6436

به "آلمان: آمریکا برای گفت وگوی غیررسمی با اعضای برجام تمایل دارد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: آمریکا برای گفت وگوی غیررسمی با اعضای برجام تمایل دارد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید