آمار کرونا در ایران امروز 11 شهریور 99؛ 101 نفر فوت کردند، شناسایی 1682 بیمار جدید

به گزارش مجله بای بلاگ، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 1682 بیمار مبتلا به کروناویروس در کشور طی شبانه روز گذشته خبر داد.

آمار کرونا در ایران امروز 11 شهریور 99؛ 101 نفر فوت کردند، شناسایی 1682 بیمار جدید

سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز 11 شهریور 1399 و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، یک هزار و 682 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 786 نفر از آن ها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 376 هزار و 894 نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 101 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 21 هزار و 672 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون 325 هزار و 124 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

وی گفت: 3709 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تا کنون سه میلیون و 256 هزار و 122 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در شرایط قرمز قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین استان های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در شرایط هشدار قرار دارند.

لاری در تشریح شرایط بیماری در استان سمنان، گفت: در اسفندماه سال گذشته شاهد خیز شدید و قابل ملاحظه در موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب شهرستان های استان سمنان بودیم. از فروردین ماه تعداد موارد ابتلا و بستری رو به کاهش رفت و این فرایند کاهشی تا اواخر خرداد ادامه یافت. متاسفانه از نیمه تیر ماه مجددا شاهد فرایند صعودی در موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب شهرستان های این استان هستیم و گرچه در مردادماه تا حدی از فرایند افزایشی کاسته شد، اما همچنان شرایط بیماری در شهرستان های استان حساس و شکننده است. به طوری که در حال حاضر شهرستان های دامغان، شاهرود، مهدی شهر و میامی در شرایط قرمز و شهرستان های سمنان و گرمسار در شرایط هشدار بیماری قرار دارند.

به گفته وی، میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات سمنان، سازمان ها و اماکن عمومی 85.3 درصد و میزان استفاده از ماسک توسط مردم در وسایل نقلیه 95 درصد و در اماکن عمومی 90 درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات، سازمان ها و بانک ها و شاغلان صنفی و صنعتی 90 درصد است. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل ها و استفاده جدی تر از ماسک شاهد خروج شهرستان های این استان از شرایط قرمز و هشدار باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر بیش از 25 میلیون و 600هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده و متاسفانه 855 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. همه گیری این ویروس همچنان رو به شتاب است و مهمترین عامل در کنترل آن، تقویت عزم و اراده در رعایت اصول بهداشتی از جمله شست و شوی مرتب دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است. امیدواریم با همدلی و همراهی یکدیگر در پایبندی به اصول مذکور شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3963

به "آمار کرونا در ایران امروز 11 شهریور 99؛ 101 نفر فوت کردند، شناسایی 1682 بیمار جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در ایران امروز 11 شهریور 99؛ 101 نفر فوت کردند، شناسایی 1682 بیمار جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید