ابراز نگرانی ایران از فقدان تنوع قومی در دفتر مقابله با جرم سازمان ملل

به گزارش مجله بای بلاگ، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین در یک سخنرانی از حضور کمرنگ کشورهای در حال توسعه در سطوح مدیریتی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد ابراز نگرانی کرد و خواهان ایجاد توازن جغرافیایی در میان کارکنان این نهاد شد.

ابراز نگرانی ایران از فقدان تنوع قومی در دفتر مقابله با جرم سازمان ملل

به گزارش خبرنگاران، متن سخنرانی غریب آبادی به توضیح زیر است:

بسمه تعالی

عالیجنابان؛ حضار محترم؛

همانگونه که مستحضرند، جمهوری اسلامی ایران با پیگیری یک راهبرد جامع و متوازن، ضمن پیگیری اقدامات منحصر به فرد در عرصه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ثبت بالاترین رکوردهای متصور در کشف و توقیف انواع محموله های مواد مخدر در سطح جهانی، در عرصه کاهش تقاضا نیز از جمله در حوزه های درمان، بازتوانی و پیشگیری، گام های بلندی را برداشته است. سالانه، تعداد قابل توجهی از معتادان تحت پوشش انواع درمان در کشور قرار می گیرند و برنامه های متنوعی نیز در حوزه پیشگیری توسط نهادهای ذی ربط اجراء می گردد. بخشی از این اقدامات در سه حوزه مقابله، درمان و پیشگیری، از سوی کنندگی دائم ج.ا.ایران در وین به طور ماهانه به اطلاع مقامات دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر و سفرای سایر کشورها می رسد.

در حوزه مبارزه با مواد مخدر ترکیبی، مواد روانگردان جدید و مواد پیش ساز نیز جمهوری اسلامی ایران فعالانه عمل کرده و خواهد کرد. با توجه به دینامیزم بسیار بالا و پیچیدگی های موجود در این زمینه، آماده تبادل یاری های فنی و آموزش های تخصصی به وسیله دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل هستیم.

معین مرکز ملی مطالعات اعتیاد به عنوان مرکز منطقه ای پژوهش و ظرفیت سازی درمان اعتیاد در توافق میان دفتر مقابله و ستـاد مبـارزه با مواد مخدر، گام بسیار مثبت و ارزشمندی برای ارائه آموزش های لازم، ترویج پژوهش های تخصصی، و تبادل ظرفیت و تجربیات ذی ربط در سطح منطقه می باشد.

این اقدام، به عنوان گامی در راستای ارتقای حمایت دفتر مقابله از کوشش های جمهوری اسلامی ایران در حوزه کاهش تقاضا محسوب شده که می تواند همکاری های محتوایی منطقه ای و بین المللی را شکل دهد. ایران، چه در عرصه مقابله با عرضه مواد مخدر و چه در عرصه کاهش تقاضا و مسائل مرتبط با آن، از ایجاد یا تقویت هر گونه مکانیسم همکاری منطقه ای استقبال کرده و آماده همکاری در این حوزه ها در اشکال مختلف می باشد. در این راستا، مایلم از کوشش های دولت ژاپن و دفتر مقابله در ایجاد زمینه لازم برای راه اندازی این مرکز قدردانی نمایم.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که میان تولیدکنندگان عمده مواد مخدر قرار گرفته و خسارات جانی و اقتصادی سنگینی را متحمل شده است، از جامعه جهانی و کشورهای توسعه یافته انتظار دارد تا موضوع مبارزه با مواد مخدر را فارغ از ملاحظات سیاسی در دستور کار قرار داده و به مسئولیت مشترک خود در ارائه مساعدت های لازم، عمل کنند. بدون تردید، منافع حاصل از این همکاری بین المللی، متوجه تمامی کشورها و نه فقط جمهوری اسلامی ایران، خواهد بود.

در خاتمه، یاد و نام 3815 شهید کشورم در راه مقابله با مواد مخدر در طول 4 دهه اخیر را گرامی می دارم و کوشش های تمامی نیروهای انتظامی و مقابله ای، نهادهای اجتماعی، درمانی، و سمن ها تحت راهنمایی ستاد مبارزه با مواد مخدر را در جهت اجرای سیاست جامع ایران در حوزه مواد مخدر، ارج می نهم.

23311

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 97

به "ابراز نگرانی ایران از فقدان تنوع قومی در دفتر مقابله با جرم سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی ایران از فقدان تنوع قومی در دفتر مقابله با جرم سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید