اتخاذ تصمیم های خلق الساعه برنامه یزی های تولید را بهم می زند

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - مدیر برنامه ریزی یک گروه صنعتی غذایی می گوید برخی تصمیم ها و سیاست ها در حوزه اقتصاد به گونه ای است که برنامه ریزی تولیدکنندگان برای روندهای تولید و صادرات را بهم می زند و فرصت اصلاح زنجیره تولید را از تولیدکنندگان سلب می کند.

اتخاذ تصمیم های خلق الساعه برنامه یزی های تولید را بهم می زند

سعید یزدانی در نشستی خبری با اشاره به برخی مسائل گمرکی و عدم ترخیص مواد اولیه از گمرکات اظهار کرد: فرآیند تولید به گونه ای است که تأمین مواد اولیه باید در یک فرایند تسهیل شده انجام شود تا تولید بموقع به بازارهای داخلی و صادراتی راه پیدا کند.

وی با اشاره به برندسازی و عرضه محصولات جدید به بازار مطرح نمود: گروه صنایع غذایی شیوا محصولی جدید با نام کرمونا را به بازار عرضه کرده اند که با بسیاری از برندهای مطرح دنیا مانند نوتلا قابل رقابت است و تکنولوژی تولید در این محصول و مواد اولیه به گونه ای است که از نظر کیفیت قابل رقابت و حتی با کیفیت بهتر از تولیدات مشابه خارجی است؛ ضمن آنکه قیمت این محصول حدود 50 درصد انواع مشابه خارجی است.

وی درباره نظرسنجی های انجام شده برای کیفیت محصول گفت: با توجه به شرایط موجود حاصل از کرونا نمی توان با جامعه مخاطب ارتباط چندانی برقرار کرد و تست های مصرف کنندگان را انجام داد تا تعیین شود کدام محصول با اقبال بیشتری روبرو است اما براساس آنالیزهای انجام شده در طعم و مزه به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب کیفیت این محصولات بسیار مناسب است.

یزدانی مطرح نمود: ما در تولید محصول کرمونا که شکلات صبحانه است از اسید چرب ترانس استفاده نمی کنیم و قیمت مناسب و کیفیت بالا از ویژگی های مهم ما در تولید این محصول است.

مدیر بازاریابی گروه صنایع غذایی شیوا از مذاکره با فروشگاه های زنجیره ای برای توزییع این محصول در این فروشگاه ها خبر داد و اضافه کرد: تا ماه آینده این محصول در فروشگاه های زنجیره ای در دسترس خواهد بود.

وی میزان مصرف داخلی شکلات صبحانه در کشور را ده هزار تن مطرح نمود و اضافه کرد: ظرفیت تولید فعلی ما چهار هزار و پانصد تن است که به معنای سهم 45 درصدی از بازار مصرف کنونی است و با افزایش تولید می توان این سهم را افزایش داد و برای تولید نیز برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

وی در رابطه با بازار صادراتی شکلات صبحانه نیز گفت: بیشتر بازار منطقه در دست برندهای ترک و نوتلا است اما هدف ما این است که در این بازارها فعالیت کنیم و با توجه به تحلیل های اولیه از بازار پیش بینی ما این است که بتوانیم سهم مناسبی از بازار صادراتی این محصول را در آینده نزدیک به دست آوریم.

وی با بیان اینکه تغییرات قیمت مواد اولیه یکی از مهم ترین مسائلی است که برنامه ریزی های تولید و صادرات را بهم می زند گفت: در چند هفته اخیر قیمت فندق و کاکائو دو برابر شده است اما تلاش ما این است که تغییرات قیمت اعمال نشود و ثبات قیمت یکی از هدف گذاری های اساسی در تولید است که امیدواریم بتوانیم با ثبات قیمت مواد اولیه این فرایند را ادامه دهیم.

مدیر بازاریابی گروه صنایع غذایی شیوا در ادامه از افزایش قیمت شکر از 7 به 12 هزار تومان خبر داد و اضافه کرد: اگر عوامل تولید ثابت بمانند پیش بینی ما این است که بتوانیم با مزایایی که درتولید داریم 20 درصد از سهم بازار را به دست آوریم.

یزدانی در ادامه این نشست گفت: با همه هجمه هایی که به واسطه واردات و قاچاق صنایع غذایی وجود دارد این گروه صنعتی به کار خود ادامه داده و توانسته است بخش مهمی از بازار را پاسخگو باشد. نظرسنجی های ما نیز نشان می دهد که کیفیت و قیمت مناسب از ویژگی های تولید در محصولات این گروه صنعتی غذایی است.

یزدانی با بیان اینکه واحد تحقیق و توسعه ما از دانش وتکنولوژی روز استفاده می کند مطرح نمود: بسیاری از محصولات تولیدی در نظرسنجی های انجام شده با استقبال خوب مصرف کنندگان همراه است.

مدیر بازاریابی گروه صنایع غذایی شیوا گفت: در مورد تأمین مواد اولیه و سخت گیری هایی که در ترخیص کالاهای وارداتی وجود دارد مسائلی برای تولیدکنندگان از جمله فعالان گروه های صنعتی غذایی وجود دارد که امیدواریم با اتخاذ سیاست های مناسب شاهد کاهش این مسائل باشیم.

وی یکی از مسائل را بازگرداندن ارز حاصل از صادرات خاطرنشان کرد و اضافه کرد: تصمیم گیری ها نباید به گونه ای باشد که واردات مواد اولیه که برای صنایع حیاتی هستند با مشکل روبرو شود و می توان از طریق اتاق های بازرگانی مسائل تولید را به گوش سیاست گذاران رساند تا امور به صورت تسهیل شده تری انجام شود.

وی با ذکر مثالی گفت: مدتی پیش با موانعی برای واردات قهوه روبرو شدیم که برخی از صنایع به دلیل این محدودیت ها در معرض تعطیلی قرار گرفتند.

وی در ادامه اظهار کرد: تغییر ذائقه مصرف کننده ایرانی که عادت به خوردن صبحانه در آنها پیشینه قوی دارد کار سختی است اما ما تلاش می کنیم تا با توجه به اهمیت غذایی آن مزه شکلات صبحانه را در صبحانه خانوارها جا دهیم.

یزدانی با بیان اینکه فندق ایران و اسپانیا جزو بهترین های فندق های دنیا است اظهار کرد: 23 کشور برای صادرات محصولات جدید هدف گذاری شده اند که از جمله آن ها عراق، آذربایجان، قطر، عمان، افغانستان، چین ترکمنستان، مالزی، استرالیا، سریلانکا، کانادا، آلمان، هلند، سوئد، گرجستان، روسیه و برخی کشورهای آفریقایی مانند کنیا است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6336

به "اتخاذ تصمیم های خلق الساعه برنامه یزی های تولید را بهم می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتخاذ تصمیم های خلق الساعه برنامه یزی های تولید را بهم می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید