اجرای صحیح هر قانونی نیازمند نظارت است

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای افزایش کیفیت خدمات ، نظارت بر پیامدها مهمترین رسالت ناظران است.

اجرای صحیح هر قانونی نیازمند نظارت است

مهدی رضایی در اولین همایش بازرسان و ارزیابان سازمان بیمه سلامت ایران گفت: یکی از مباحث مهم و جدی در سازمان مساله نظارت است، هر حاکمیتی برای انجام مسئولیت خود دربرابر مردم واطمینان از انجام درست مبادلات وتبادلات باید در قالب مقرراتی اهدافش را پیگیری کند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: اجرای صحیح هر قانونی نیازمند نظارت است، بنابراین هرگاه قانون و مقرراتی وضع شود،نظارت بدنبال آن ضرورت دارد.این موضوع در حوزه سلامت حساسیت های بیشتری دارد.

وی توضیح داد: در حوزه سلامت گیرندگان خدمتی هستند که قادر نیستنددرموردکیفیت خدمات قضاوت نمایند، ؛ بعلاوه در این حوزه تناسبی میان اطلاعات و داده های ارایه دهنده خدمت و گیرنده خدمت وجود ندارد.در حوزه سلامت برای دسترسی عادلانه و مناسب به خدمات اجرای قوانین و مقررات و در پی آن نظارت اهمیت بسزایی دارد،

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نکته مهم دیگر در حوزه سلامت منافع عامه است مانند واکسیناسیون که سلامتی فرد به سلامتی جامعه گره می خورد و گاها مقررات الزام آور اجتناب ناپذیر است. از نکات دیگر تفاوت حوزه سلامت خطر القای مصرف است که نیازمند نظارت صحیح بر اجرای استانداردها و پروتکل های خدمت است.

نظارت در سه بخش دروندادها،فرایند ها و بروندادها تعریف می شود.در نظارت بر دروندادها تایید یه های اولیه و مجوزها بایستی کنترل شوند.در نظارت بر فرآیندها اجرای استانداردها و گزارش های بیماران مورد توجه ناظران و بازرسان باید قرار گیرد .در نظارت بروندادها یا پیامد ها که بیشترین اهمیت را دارد .برای افزایش کیفیت خدمات نظارت بر پیامدها مهمترین رسالت ناظران است.البته نظارت دراین بخش هم سخت است است و هم پیچیده.

وی با بیان اینکه نظام نظارتی باید ارتقا پیدا کند ادامه داد: می توان از ابزارهای نظارتی بروز و کارآمدتری استفاده کرد،بعلاوه باید از سیستم های نظارتی موازی در سایر دستگاه ها نظیر دانشگاه نیز در بحث نظارت ها بهره مند شد، از سوی دیگر در سازمان نیز باید با همکاری و تعامل بین واحدهاهم افزایی داشته باشیم و مشتری مداری جایگزین بخشی نگری شود.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8811

به "اجرای صحیح هر قانونی نیازمند نظارت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای صحیح هر قانونی نیازمند نظارت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید