اردبیل صاحب قطار سریع السیر می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/اردبیل سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اردبیل در کریدور غرب به شرق به قطار سریع السیر مجهز می گردد که در ردیف بودجه سال آینده این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

اردبیل صاحب قطار سریع السیر می گردد

صدیف بدری یکم اسفند در جلسه مجمع مطالبه گران بازار و اصناف در مسجد جامع شهر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل با وجود 300 کیلومتر مرز مشترک با آذربایجان نتوانسته است از این همجواری استفاده کند و به همین دلیل شایسته است به کریدور ملی و بین المللی وصل شده و صندلی تجارت خودمان را احیا کنیم.

وی به تاریخ این دیار و اهمیت احیای جاده ابریشم در بهره مندی از مزایای کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق اشاره و اعلام نمود: در دوره گذشته مجلس در همین بازار قول دادم که این کریدور را برای استان احیا کنیم که بخش مهمی از این کار به نتیجه رسیده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان مجلس دهم راه آهن اردبیل - میانه را که کریدور خاموش شده بود، در اولویت دولت قرار دادند تا با اتصال این خط ریلی به شمال استان و اتصال به کریدور قفقاز امکان تبادل کالا از خلیج فارس تا کشورهای آسیای میانه فراهم آید.

بدری اعلام کرد: راه آهن اردبیل علاوه بر بهره مندی از اعتبارات ملی از ردیف فاینانس داخلی برخوردار شده و امیدواریم با افتتاح آن در سال آینده و ادامه این جهت تا پارس آباد فرصت توسعه تجارت برای این استان فراهم آید.

وی از اتصال اردبیل به خط ریلی سریع السیر ارومیه - تبریز - اردبیل به عنوان زنجیره بهم پیوسته شمالغرب اطلاع داد و گفت: در بودجه سال آینده اعتبار خاص برای این پروژه تامین خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در کنار خطوط ریلی با افزایش اعتبارات حوزه راه ها چهارخطه اردبیل - مشگین شهر، نیر - سراب، اردبیل - سرچم و نمین - آستارا هذفگذاری شده تا ترانزیت کالاها و حمل و نقل جاده ای به سهولت انجام گردد.

بدری سرمایه گذاری در حوزه زیربنایی را به نفع توسعه و اشتغال استان اعلام و اعلام نمود: یقین داشته باشیم همانطوری که مسائل یکی دوساله رقم نخوره حل آن نیز در دو سه سال ممکن نیست و باید سعی کنیم موانع رفع گردد.

وی ضرورت همدلی نمایندگان را با کنار گذاشتن اختلاف سلیقه سیاسی و شخصی یادآور شد و اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان اردبیل در این چهار سال سعی کردند تا وحدت رویه را حفظ نمایند که بنده در این زمینه پیشقدم بودم و بر این باورم در تحقق منافع مردم راهی جز وحدت و همدلی نداریم.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 874

به "اردبیل صاحب قطار سریع السیر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل صاحب قطار سریع السیر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید