از ماجرای جنجالی تبلت ها تا کنایه فرهاد به جـواد

به گزارش مجله بای بلاگ، تقابل فولاد-استقلال در برگشت فوتبال به روی آنتن زنده، زمانی جذا ب تر می گردد که به نیمکت های دو تیم نگاهی بیندازید؛ جواد نکونام در یکسو و فرهاد مجیدی در سوی دیگر. نکو چند گام بلند برای پیشرفت در مربیگری برداشته.

از ماجرای جنجالی تبلت ها تا کنایه فرهاد به جـواد

او پیروز شد نساجی را بعد از 24 سال از لیگ یک، به لیگ برتر بیاورد. فولاد بحران زده را تحویل گرفت واز آن تیمی ساخته که به سختی می بازد. در مقابل فرهاد مجیدی در ابتدای راه است.

او بعد از استراماچونی دوباره به استقلال بازگشت و این بار دیگر مربی موقت نبود. اینها اما تقابل فرهاد و جواد را جذاب نمی کند، بلکه اتفاقاتی که در گذشته اتفاق افتاده، حساسیت این ملاقات رودررو را افزایش می دهد.

رفاقت نزدیک این دو نفر

جواد نکونام و فرهاد مجیدی روزی روزگاری از دوستان نزدیک هم بودند. امکان نداشت فرهاد به اسپانیا سر بزند و به ملاقات جواد نرود. حتی در دورانی که جواد ساز جدایی از اوساسونا را کوک نموده بود، مجیدی تماس مهمی از قطر با او گرفت: شیخ باشگاه الغرافه می گوید فقط جواد لب تر کند و بگوید می آید. همین الان یک هواپیمای اختصاصی برایت می فرستد. کف پیشنهادشان هم 5 میلیون یورو است... اخیرا نکو در مصاحبه ای بدون این که نامی از فرهاد بیاورد، چنین گفت: یکی از بازیکنان سابق استقلال شاهد است که از الغرافه چه پیشنهادی به من دادند. پس تا اینجا همه چیز خوب بود.

ماجرای تبلت ها

فصلی که امیر قلعه نویی فرهاد مجیدی را نخواست، جواد نکونام را به استقلال آورد تا شاید ضرب سکوها را بگیرد. نکو بعد ازامضای قرارداد و بدون این که آماده گردد، برای استقلال به میدان رفت. شروع بد او و استقلال در آن فصل باعث شد تا سکوها علیه آنها گردد. جواد خیلی زود شعارهایی شنید که گوش هایش تا به حال نشنیده بود. بعدها او مصاحبه ای معنادار کرد و گفت: برخی ها به هواداران تبلت و لپ تاپ می دهند. برخی ها می گفتند منظور او فرهاد مجیدی است.

کنایه فرهاد به جواد

وقتی فرهاد به استقلال بازگشت، رابطه او و جواد دوباره نزدیک شد. این دو به عنوان بزرگتر تیم، کنار هم قرار گرفتند ولی جدایی دوباره باعث بروز یکسری مسائل شد. در بحبوحه اختلافات مدیریتی استقلال بین فتح ا...زاده به عنوان منتقد و افتخاری به عنوان مدیرعامل این باشگاه، فرهاد مصاحبه ای کرد و در آن جواد را هم کوبید. او گفت: کسی که یکسال در استقلال بازی نموده هم ادعای سرمربیگری این تیم را دارد. جواد اما در آن موقع ترجیح داد جواب فرهاد را ندهد و چون مربیگری می کرد نمی خواست وارد جنجال گردد.

آخرین قهرمانی استقلال با مجیدی و نکونام

مجیدی و نکونام امروز در حالی در قالب سرمربیان استقلال و فولاد مقابل هم قرار می گیرند که در لیگ دوازدهم همبازی بودند. همان فصل آخرین سالی بود که استقلال طعم قهرمانی را چشید و ستاره های زیادی هم در اختیار داشت. فرهاد و جواد هر دو در زمان حضورشان در استقلال بازی های خوبی را از خود به نمایش گذاشتند که شاید ماندگارترین آنها، یادآور خاطرات شیرین استقلالی ها از آخرین قهرمانی شان در لیگ برتر باشد.

به سمت هم می فرایند

حالا فرهاد و جواد با این پیش زمینه به ملاقات هم می فرایند. آنها رابطه خوبی ندارند. به ظاهر خوب هستند ولی پشت پرده، نه. قبل از بازی هم به سمت هم خواهند رفت ولی باید دید در جریان بازی چه اتفاقاتی می افتد و در کنفرانس مربیان چه خواهد گذشت.

کفه سنگین ترازو به نفع استقلال

این چهل و ششمین تقابل دو تیم در مسابقات مختلف و سی و ششمین ملاقات دو تیم در ادوار پیشین لیگ برتر است.این ملاقات در حالی برگزار می گردد که سهم آبی های تهران از بازی های گذشته 23 و سهم سرخ های خوزستان تنها 10 پیروزی است که این آمار نشان از فزونی قابل توجه استقلال در ملاقاتهای رو در رو دارد. استقلالی ها در همه ادوار لیگ برتر 35 بار با فولاد ملاقات داشته اند که 17 بار در این بازی ها پیروز شده و8 بار شکست خورده اند .

بازیکنان مشترک، ازسهراب تا جانواریو

21 بازیکن در تاریخ فوتبال ایران هستند که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را دارند که در بین آنها 3 بازیکن خارجی و معروف هم به چشم می خورند. لئاندرو پادوانی، فابیو جانواریو و آیاندا پاتوسی بازیکنان خارجی این تیم و سهراب بختیاری زاده،بختیار رحمانی، اسماعیل شریفات، آرش افشین، کاوه رضایی، محمد قاضی، وحید طالب لو، مجتبی حق دوست، حسن بیت سعید، فرزاد حاتمی، پژمان منتظری، احمد مومن زاده، مهدی امیرآبادی، علی حمودی، ایمان مبعلی، عارف غلامی، ایمان موسوی و عباس محمدرضایی دیگر بازیکنانی هستند که در هر دو تیم بازی نموده اند.

4 - 1

بهترین نتیجه در ملاقاتهای رو در روی این دو تیم، سه نتیجه 4 بر یک بوده که سهم آبی ها دو پیروزی و سهم فولاد یک برد بوده است. در ادامه نگاهی به این سه بازی می اندازیم.

بازی برگشت فصل 85-84

در آن فصل استقلال با سرمربیگری امیر قلعه نویی در کورس قهرمانی با پاس بود. در واقع پیروزی شاگردان قلعه نویی در این بازی قهرمانی آن فصل را برایشان مسجل می کرد. ستاره آن بازی رضا عنایتی بود که هت تریک کرد و دیگر گل آبی ها را نیز حسین کاظمی به ثمر رساند. تک گل فولاد را در آن بازی عادل کلاه کج به ثمر رساند. عنایتی آن فصل با 21 گل آقای گل مسابقات شد.

بازی برگشت فصل 90 - 89

تیم استقلال در این فصل با مربیگری پرویز مظلومی داعیه قهرمانی داشت و در نهایت تنها با یک امتیاز کمتر از سپاهان نایب قهرمان شد. استقلال در هفته نوزدهم آن فصل به اهواز رفت و با این نتیجه عجیب که سخت ترین شکست این تیم در کل فصل بود، اهواز را ترک کرد. تک گل آبی ها در آن بازی را فرزاد آشوبی به ثمر رساند. سیامک سرلک، آرش افشین، رضا نوروزی و علی حمودی گلزنان فولاد بودند.

بازی برگشت فصل 97-96

آن فصل استقلال کار را با علیرضا منصوریان شروع کرد و در اواسط فصل وینفرد شفر آلمانی راهنمایی این تیم را به دست گرفت. در فصلی که پرسپولیس با برانکو قهرمان شد، استقلال بعد از ذوب آهن در صندلی سوم ایستاد. بازی برگشت این تیم مقابل فولاد در هفته 24 و در اهواز انجام شد که آبی ها با گل های مامه تیام (2 گل)، داریوش شجاعیان و روزبه چشمی، اهواز را با دست پر ترک کردند.

رضا عنایتی: کرونا روی کیفیت بازی تاثیر می گذارد جلوی فولاد هت تریک کردم

وقتی پای بازی استقلال و فولاد در میان باشد، دیگر نیازی نیست برای مصاحبه با رضا عنایتی دنبال بهانه بود.

رضا که با 147 گل زده، بهترین گلزن تمام ادوار لیگ است، با 7 گل زده، بهترین گلزن تاریخچه ملاقاتهای استقلال و فولاد هم هست. این شما و این هم آقا رضا

بهترین خاطره شما از تقابل استقلال - فولاد کدام است؟

بهترین خاطره من از بازی با فولاد، همان مسابقه ای بود که هت تریک کردم و استقلال 4 بر یک پیروز شد.

اگر اشتباه نکنم فصل 85-84 بود...

بله! استقلال همان سال قهرمان لیگ شد و آن پیروزی نقش مهمی در قهرمانی ما داشت. گل اول آن بازی را من زدم اما بعد بازی مساوی شد که در ادامه حسین کاظمی گل دوم ما را زد و من هم گل های سوم و چهارم را زدم. آن پیروزی فشار روانی را از روی تیم ما برداشت و یاری کرد در رقابت با تیم پاس، جام قهرمانی را به دست بیاوریم. برای من آن بازی و آن فصل واقعا خاطره انگیز بود. هت تریک من مقابل فولاد، آقای گلی من در لیگ برتر و قهرمانی استقلال.

و امروز دوباره شاهد یکی دیگر از تقابل های استقلال و فولاد هستیم.

بازی های استقلال و فولاد همواره جذاب و تماشایی بوده و فوتبال خوبی را از هر دو تیم شاهد بودیم. انشاا... امروز هم با تفکراتی که از جواد نکونام و فرهاد مجیدی به عنوان دو مربی جوان و با انگیزه سراغ داریم، شاهد یک بازی تماشایی باشیم.

فکر نمی کنید کیفیت بازی تحت تاثیر تعطیلی طولانی مدت لیگ برتر بگیرد؟

من در دو هفته اخیر خیلی دقیق شدم روی بازی های اروپایی و باید بگویم هیچ کدام از تیم ها آن طراوت و شادابی قبل از کرونا را نداشتند. طبیعی هم هست. چون بازیکنان نزدیک به سه ماه خانه نشین بودند و فقط یک ماه تمرین کردند.

بازی را که حتما می بینید؟

صدرصد! فکر می کنم با وجود شروع لیگ های اروپایی، تب فوتبال در کشور ما از همین بازی استقلال و فولاد بالا می گیرد.

جلالی خیلی مرده!

11 سال گذشت از آن شبی که فولاد خوزستان با پیروزی مقابل ذوب آهن، یکی از دراماتیک ترین اتفاقات تاریخ باشگاه استقلال را رقم زد و باعث قهرمانی آبی ها در لیگ برتر شد. در واقع استقلال فقط در صورتی قهرمان می شد که پیغام را در مشهد می برد و شاهد باخت ذوب آهن مقابل فولاد می شد؛ همان ملاقاتی که تا 15 دقیقه انتهای اش یک بر یک مساوی بود، اما به یکباره با 3 گلی که شاگردان مجید جلالی زدند، 4 بر یک به سود فولاد تمام شد تا استقلالی ها در زمین چمن ثامن در مشهد، نماز شکر بخوانند. از آن شب خاطره انگیز یک مصاحبه ویژه در ذهن فوتبالی ها باقی مانده؛ جایی که امیرقلعه نویی در حالتی احساسی در انتها مسابقات در گفت و گو با خبرنگاران خطاب به مجید جلالی می گوید: جلالی خیلی مرده. وقتی نام استقلال و فولاد در میان باشد، نمی توان به این خاطره اشاره نکرد.

117 روز

برد یک بر صفر فولاد مقابل شاهین بوشهر و باخت یک بر صفر استقلال مقابل گل گهر سیرجان آخرین نتایج فولاد و استقلال در لیگ نوزدهم است. حالا نزدیک به 4ماه از آخرین باری که تیم های فولاد و استقلال روی مستطیل سبز دیده شدند، می گذرد. برای آنهایی که نتایج هفته بیست و یکم لیگ را فراموش نموده بودند، این یک آنچه گذشتکوتاه بود.

استقلال و فولاد، آخرین بار روز هشتم اسفند به میدان رفتند و پفراینده هفته بیست و یکم نیز با ملاقات پارس جنوبی جم و تراکتور، در روز نهم اسفند بسته شد. بعد هم که کرونا.... حالا بعد از 117 روز در حالی که کسی فکر نمی کرد این تعطیلی ناخواسته به 4 ماه برسد، شاهد از سر گیری رقابت های لیگ هستیم.

مصاحبه های جنجالی جواد نکونام

اگر به کی روش زنگ می زدم که برگردم تیم ملی، دیگر جواد نکونام نبودم!

در ماجرای جدایی ام از تیم ملی هم من اشتباه کردم، هم کارلوس کی روش. کلا سر من معامله شد!

ترکیب استقلال در یک سفره خانه در فرحزاد تعیین می شد!(جمله جنجالی او در دوران حضور قلعه نویی در استقلال)

سه گلی که با پیراهن تیم ملی به لبنان زدم مثل یک تیر در چشم آقایان بود.(بعد از نیمکت نشینی در استقلال مقابل پیکان)

به نظر من مافیا در فوتبال ایران وجود دارد

مشکل قطبی زمانی با کریمی زیاد شد که او تائید کرد تیم ملی نزدیک گاوداری اردو زده است!

فرهاد مجیدی

دوست داشتم با قهرمانی در آسیا از فوتبال خداحافظی کنم، اما نشد.

بهترین استقلال تاریخ را می سازم.

آیا این خفت نیست که استقلال زمین ندارد تمرین کند؟!

در فوتبال در موبایلم اسنادی دارم که اگر رو کنم سنگ روی سنگ بند نمی گردد.

کی روش رفت تا کمیته فنی فدراسیون دوباره دکانش را باز کند!

من برای سرمربیگری در استقلال دست به کارهای کثیف نزدم.

حسین خلیلی - ورزش / روزنامه خبرنگاران

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3058

به "از ماجرای جنجالی تبلت ها تا کنایه فرهاد به جـواد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ماجرای جنجالی تبلت ها تا کنایه فرهاد به جـواد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید