از مجوز بازگشایی آرایشگاه ها با رعایت پروتکل بهداشتی تا اعلام تاریخ احتمالی بازگشایی مساجد

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/کرمان استاندار کرمان گفت: آرایشگاه های زنانه و مردانه می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت خود را آغاز کنند.

از مجوز بازگشایی آرایشگاه ها با رعایت پروتکل بهداشتی تا اعلام تاریخ احتمالی بازگشایی مساجد

دکتر محمدجواد فدایی عصر امروز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه در جلسه ستاد مقابله با کروناویروس گفت: ظرف یکی دو روز گذشته در استان های هرمزگان و خوزستان فرایند افزایشی مبتلایان مثبت قطعی به کرونا اعلام شده است که نشان می دهد هر زمان که پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، این بیماری شیوع دوباره ای پیدا کرده و در نتیجه شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 خواهیم بود.

وی گفت: اگر ضوابط و پروتکل های بهداشتی در استان رعایت نشود مجبور خواهیم شد دوباره محدودیت های گذشته را اعمال کنیم بنابراین به شدت مردم و اصناف را بر رعایت مسائل بهداشتی توصیه می کنیم.

استاندار کرمان در واکنش به برداشته شدن محدودیت های ترددی در 16 مبادی ورودی استان کرمان و بازگشایی مراکز تعویض پلاک بدون هماهنگی با ستاد مقابله با کروناویروس استان، مطرح نمود: اینکه مصوباتی در جلسات ستاد استان داشته باشیم و ادارات استان برخلاف آن مصوبات کار دیگری انجام دهند و تنها به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا استناد داشته باشند، کار درستی نیست.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در خصوص بازگشایی اصناف، مطرح نمود: در جلسه 31 فروردین ماه مصوب کرده بودیم که در استان کرمان مجتمع ها، پاساژها و بازارهای سرپوشیده تا ساعت 19 می توانند باز باشند که این بازگشایی اصناف تا ساعت 21 با رعایت پروتکل های بهداشتی، تمدید خواهد شد.

فدایی در زمینه بازگشایی آرایشگاه ها، اظهار کرد: آرایشگاه ها می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت خود را آغاز کنند.

وی با برشمردن مشکلاتی که کروناویروس بر جامعه گذاشته که یکی از آنها بیکار شدن افراد زیادی است خاطرنشان کرد: طبق اظهارات اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان تا کنون 20 هزار نفر برای بیمه بیکاری در استان نام نویسی کرده اند.

به گزارش خبرنگاران، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه ها تا سرانجام ماه رمضان (6 خردادماه) تعطیل خواهند بود و بعد از این تاریخ نیز برای بازگشایی آنها تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ورزشکارانی سراغ داریم که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند شرح داد: باشگاه های ورزشی مکان های بسیار حساسی بوده و جزء مشاغل پرخطر محسوب می شوند و تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کروناویروس اجازه بازگشایی آنها را ندهد، در استان کرمان نیز اجازه فعالیت به این مکان ها داده نخواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه این تعطیلی ها به معنای اقدامات بی رحمانه ما نیست شرح داد: در حال حاضر اجازه دایر کردن نماز جمعه، نماز جماعات، بازگشایی زیارت گاه ها و بقاع متبرکه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا داده نشده است اما احتمال دارد در مناطق کمتر آلوده یا از 15 اردیبهشت ماه یا 15ماه مبارک رمضان برگزاری نمازهای جماعات و جمعه و همچنین بازگشایی مساجد و زیارتگاه ها بلامانع باشد اما در مجموع تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناویروس هستیم و هر زمان آنها اجازه بازگشایی را دهند، ما نیز تبعیت خواهیم کرد.

براساس این گزارش، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرما نیز در این جلسه مطرح نمود: مقرر شده که شهرستان های استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا به سه رنگ سفید، زرد و قرمز تقسیم شوند و در مناطقی که رنگ آنها سفید اعلام شده است نماز جمعه و جماعت با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شود که احتمالا یا از 15 اردیبهشت یا 15 ماه رمضان این بازگشایی اجرایی خواهد شد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1979

به "از مجوز بازگشایی آرایشگاه ها با رعایت پروتکل بهداشتی تا اعلام تاریخ احتمالی بازگشایی مساجد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مجوز بازگشایی آرایشگاه ها با رعایت پروتکل بهداشتی تا اعلام تاریخ احتمالی بازگشایی مساجد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید