استرالیا، ایتالیا و شیکاگو مقصد این روزهای سینمای ایران

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - فیلم های سینمایی ایران در تازه ترین حضور بین المللی خود در جشنواره هایی از کشور استرالیا، ایتالیا و آمریکا رقابت می نمایند.

استرالیا، ایتالیا و شیکاگو مقصد این روزهای سینمای ایران

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی شاهین در جدیدترین حضور بین المللی خود در جشنواره پیگدان استریت در استرالیا به نمایش در می آید.

فیلم سینمایی شاهین با داستانی ملتهب به کارگردانی سالار طهرانی، نویسندگی مهران رنج بر، تهیه کنندگی آرش سجادی حسینی و علی گلبهاران در ششمین حضور بین المللی خود به جشنواره پیگدان استریت ملبورن استرالیا در بخش بهترین فیلم درام راه پیدا کرد.

همچنین شاهین با نمایش در جشنواره لیفت ایندیا در شهر لوناولای هندوستان هفتمین حضور بین المللی خود را تجربه خواهد نمود.

در فیلم شاهین محصول سازمان سینمایی داریوش، علیرضا کمالی، گلاره عباسی، مهران رنج بر، بهار نوحیان، فرزین محدث، احسان امانی، ریحانه رضی، هادی الیاس، رامتین خیرخواه، آریا نادری پور و آرش کلهر به ایفای نقش می پردازند.

سولماز اعتماد پخش بین المللی فیلم شاهین را بر عهده دارد.

مسخ در مسلخ به ایتالیا می رود

دیگر حضور بین المللی سینمای ایران به فیلم مسخ در مسلخ به کارگردانی جواد دارایی اختصاص دارد که در جشنواره اِفِبو ایتالیا نمایش داده خواهد شد.

چهل و دومین جشنواره بین المللی اِفِبو از تاریخ 29 نوامبر تا 5 دسامبر ماه مصادف با 9 تا 15 آذرماه در شهر پالرمو ایتالیا برگزار می گردد که مسخ در مسلخ در بخش مسابقه فیلم های اول و دوم این جشنواره برای دریافت جایزه ویژه این بخش با 6 فیلم دیگر رقابت می نماید.

جشنواره افبو سال جاری بیشتر بخش های خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا آنلاین برگزار می نماید اما صفحات نمایش، جلسات و مراسم اعطای جوایز را در تئاتر فیلم و در حضور مخاطب با حفظ فاصله اجتماعی برگزار می نماید.

این جشنواره در تاریخ 26 نوامبر مصادف با پنجشنبه 6 آذرماه طی یک کنفرانس مطبوعاتی زنده، فیلم های منتخب این دوره را اعلام می نماید.

جشنواره فیلم افبو تمرکز بر فیلم هایی که مبتنی بر آثار ادبی و آثاری که روابط دیرینه ادبیات و سینما نقش داشته باشند متمرکز است.

قدم یازدهم به جشنواره فیلم شیکاگو رسید

فیلم دیگر سینمای ایران در رقابت جهانی به انیمیشن قدم یازدهم به کارگردانی مریم کشکولی نیا اختصاص دارد که در بخش مسابقه رسمی سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها شیکاگو راه پیدا نموده است.

این انیمیشن به همراه هفت فیلم دیگر در یک مجموعه 70 دقیقه ای برای نمایش عمومی و نیز نمایش خصوصی ویژه مدارس انتخاب شده است.

پویانمایی قدم یازدهم این بار یازدهمین حضور بین المللی خود را در بخش رسمی جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها شیکاگو که یکی از 2 جشنواره کودک مورد تائید اسکار در جهان است، تجربه می نماید.

انیمیشن 10 دقیقه و 50 ثانیه ای قدم یازدهم از تولیدات سال 1398 کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان است که بر اساس کتابی با همین نام نوشته زنده یاد سوسن طاقدیس، با تکنیک کات اوت ساخته شده است.

جشنواره شیکاگو اولین و قدیمی ترین جشنواره فیلم های بچه ها و نوجوانان در آمریکای شمالی است که در سال 1984 تاسیس شده است.

سال جاری با وجود شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان، فیلم های بسیاری به این جشنواره ارسال شده است که 262 فیلم بلند و کوتاه انتخاب شدند. از این میان 20 فیلم به بخش رسمی فیلم بلند و 242 فیلم به بخش رسمی فیلم کوتاه از 52 کشور جهان راه پیدا کردند.

همه ساله در جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها شیکاگو برترین فیلم های منتخب کودک برای پنج گروه سنی 2 تا 14 سال و بالاتر طبقه بندی می شوند.

پیش تر نیز دیگر تولیدات کانون همچون انیمیشن گرگم و گله می برم ساخته امیرهوشنگ مشخص در بخش رسمی فیلم های کوتاه 14 سال به بالا سی وششمین جشنواره و فیلم سینمایی سرانجام رویاها به کارگردانی محمدعلی طالبی در بخش رسمی فیلم های بلند 14 سال به بالا سی وچهارمین دوره این جشنواره راه یافته بودند.

سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها شیکاگو از 23 آبان تا 2 آذر سال 1399 مصادف با 13 تا 22 نوامبر 2020 در شهر شیکاگو آمریکا به صورت مجازی در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4606

به "استرالیا، ایتالیا و شیکاگو مقصد این روزهای سینمای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا، ایتالیا و شیکاگو مقصد این روزهای سینمای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید