استقبال چند هزار نفری مشتریان در تعطیلات نوروز از کتابراه

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران ، یکی از مزایای استفاده از کتاب صوتی و الکترونیک، دسترس پذیر بودن آن برای مخاطبانش در هر منطقه است. مخاطبان این کتاب ها هرچقدر از مرکز شهرهای عظیم دور باشند، می توانند از کتاب های الکترونیک و صوتی مانند پایتخت نشینان استفاده نمایند. قیمت کتاب صوتی و الکترونیک به نسبت کتاب کاغذی، به مخاطبان امکان استفاده بیشتر و مطالعه کتاب های متنوع را می دهد. تعطیلات نوروز زمان مناسبی برای معرفی این سبک کتابخوانی و جذب مخاطبان جدید و ارائه خدمات به مخاطبان کتاب های صوتی و الکترونیک است.

استقبال چند هزار نفری مشتریان در تعطیلات نوروز از کتابراه

مجید شریفی، مدیر اپلیکیشن و فروشگاه اینترنتی کتابراه با اشاره به محدودیت های رعایت پروتکل های بهداشتی در تعطیلات نوروز 1400، از استقبال چند هزار نفری مخاطبان کتابراه خبرداد.

استقبال از کتاب های صوتی و الکترونیک در تعطیلات نوروز به چه اندازه بود؟

در تعطیلات نوروز فرصت فراغت افراد بیشتر می گردد، به خصوص سال جاری محدودیت های رعایت پروتکل های بهداشتی هم مطرح بود، فرصتی شد که جشنواره مسابقه کتاب نوروزی را هم برگزار کنیم، استقبال خیلی زیاد بود. در پروژه مسابقه کتاب خوانی هر روز برای یک کتاب تخفیف 100 درصدی در نظر گرفتیم، همین موضوع باعث استقبال از این مسابقه شد. در نتیجه در مدت تعطیلات نوروز چند هزار نفر مراجعه و از امکانات استفاده کردند.

آیا تخفیف 100درصدی باعث شد مردم به کتاب هایی که خارج از پروژه تخفیف بودند، توجه نمایند؟

طبق آمارهایی که داریم، از تخفیف 100 درصد و سایر تخفیف ها استفاده شد. تخفیف 100 درصدی با همکاری سایر ناشران اجراشد، تا کتاب های مسابقه کتاب خوانی در دسترس افراد باشد و تعداد بیشتری از مخاطبان بتوانند درگیر حال و هوای مسابقه شوند.

آیا می توان در برنامه ریزی طولانی مدت در ارائه تخفیف و برگزاری جشنواره در ایامی مانند نوروز، اقدامی برای عادت مردم به استفاده از کتاب صوتی و الکترونیک انجام بگردد؟

طبق آماری که داریم، بخش عظیمی از مشتریان کتاب های الکترونیک ممکن است، قبلا کتابخوان نبوده و به تازگی جذب کتابخوانی شده باشند. آن ها توانستند استفاده از کتاب الکترونیک را امتحان نمایند و در فراغت خود برای آن موقع پیدا کردند. دلیل دیگر جذابیت های تخفیف و قیمت های کتاب صوتی و الکترونیک است. به این وسیله توانستیم بخش قابل توجهی از افرادی را جذب کنیم که کتابخوانی را با کتاب صوتی و الکترونیک آغاز کردند.

این فرایند را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا بعد از همه گیری بیماری کووید19 توجه به کتاب الکترونیک و صوتی بیشتر شده است؟

قطعا بعد از پاندمی توجه به کتاب الکترونیک و صوتی بیشتر از قبل شده است. اینکه افراد کتاب را الکترونیک یا کاغذی مطالعه بنمایند، در درجه اول به سلیقه افراد مربوط است. در درجه دوم کتاب های الکترونیک و صوتی مزیت هایی دارند که باعث جذب مردم به آن می گردد، از جمله دسترسی به کتاب های الکترونیک و صوتی ساده و سریع است و احتیاج به پست و پیک ندارد.

همچنین قیمت کتاب های صوتی و الکترونیک به دلیل ماهیت خاصی که دارند، کمتر از کتاب های کاغذی است. از طرفی افراد برای نگهداری از کتاب کاغذی در خانه جا ندارند، بعضی کاربران چند هزار عنوان کتاب در کتابخانه مجازی خود دارند، قطعا این تعداد کتاب در خانه قابل نگهداری نیست. در کل کتاب های صوتی و الکترونیک این مزیت را دارند که در هر حالتی می توان از آن ها استفاده کرد. داخل مترو، اتوبوس، خودرو و ... در کنار این موارد شاید خیلی ها دوست داشته باشند، کتاب کاغذی را لمس نمایند و بخوانند اما این مزیت ها باعث شده فعلا کتاب الکترونیک و صوتی استفاده نمایند.

آیا این امکان را دارید که بدانید چه مقدار دسترسی در تعطیلات نوروز از تهران و شهرهای عظیم و چقدر از شهرهای کوچک بوده است؟

حدود 50 درصد از مشتریان ما از شهرستان ها و جاهای دور هستند که پخش کتاب کاغذی به آنجا نمی رسد. در جاهایی که کتاب در دسترس ندارند، کتاب الکترونیک باعث شد مردم به منبع عظیمی از اطلاعات دسترسی پیدا نمایند.

کمتر از 10 درصد نشر کتاب در تهران به شهرستان ها می رسد، زیرا این کار سخت، هزینه بر و زمان بر است، پس یکی از اهداف کتاب راه توجه به دورترین مناطق ایران برای تامین کتاب مورد احتیاجشان بود. همچنین مشتریان زیادی از خارج از کشور داریم که کتاب های داخل برایشان در دسترس نیست.

آیا تحریم ها در تبادل ارزی مسئله ای ایجاد نمی کند؟

استارتاپ هایی در ایران فعال هستند که خدمات می دهند و بدون مشکل همه می توانند از سراسر دنیا کتاب خریداری نمایند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6896

به "استقبال چند هزار نفری مشتریان در تعطیلات نوروز از کتابراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال چند هزار نفری مشتریان در تعطیلات نوروز از کتابراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید