اعداد و ارقام اقتصادی در هفته پایانی آذرماه 1398

به گزارش مجله بای بلاگ، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته پایانی آذرماه 1398

8.8 میلیون نفر

بانک جهانی: آلودگی هوا سالانه حدود 8.8 میلیون نفر را در سراسر جهان اسیر مرگ زودرس می کند. شهروندان کشورهای دارای سطح درآمدی کم و متوسط بیش از شهروندان سایر کشورها در معرض مرگ زودرس ناشی از آلودگی هوا قرار دارند.

2.2 میلیارد دلار

بانک جهانی: در نخستین مجمع جهانی پناهندگان (GRF) اعلام شد که بانک جهانی ظرف سه سال آینده 2.2 میلیارد دلار بودجه برای کمک به پناهندگان و کشورهای میزبان آنها اختصاص خواهد داد.

3.7 درصد

بانک جهانی: شاخص قیمت جهانی محصولات کشاورزی در ماه نوامبر (10 آبان تا 9 آذر) در مقایسه با ماه قبل از آن 3.7 درصد افزایش نشان می دهد.

7.8 تریلیون دلار

صندوق بین المللی پول: مجموع بدهی خارجی کشورهای دارای سطح درآمدی کم و متوسط در انتها سال گذشته میلادی به 7.8 تریلیون دلار رسیده است.

12 تا 15 میلیون شغل

اندیشکده بروکینگز: کشورهای آفریقایی برای جذب جوانانی که هرساله وارد بازار کار می شوند، نیاز به ایجاد 12 تا 15 میلیون شغل در سال دارند. بخش هایی مانند گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین کشاورزی و باغبانی می توانند نقش مهمی در ایجاد شغل برای جوانان آفریقایی ایفا کنند.

39 میلیارد دلار

بلومبرگ: برنار آرنو، ثروتمندترین فرد اروپایی و مالک شرکت فرانسوی کریستین دیور، از ابتدای سال جاری میلادی 39 میلیارد دلار بر ثروت خود افزوده است.

9302 فروشگاه

سی ان ان: از ابتدای سال جاری میلادی تا به امروز 9302 فروشگاه خرده فروشی و شعب فروشگاه های زنجیره ای در آمریکا به دلیل زیان ده بودن تعطیل شده اند. تعداد فروشگاه های تعطیل شده در سال جاری میلادی در مقایسه با رقم آن در سال گذشته 59 درصد افزایش نشان می دهد.

19.3 درصد

اندیشکده اقتصاد بین الملل پترسون: حتی در صورت اجرایی شدن فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین، میانگین نرخ تعرفه دولت آمریکا بر محصولات وارداتی از چین حدود 19.3 درصد خواهد بود که این رقم بیش از 6 برابر میانگین تعرفه بر محصولات چینی در ابتدای سال 2018 (پیش از آغاز جنگ تجاری) است.

5 میلیارد دلار

رویترز: بر اساس برآوردهای بانک مرکزی انگلیس، از زمان آغاز ناآرامی های در هنگ کنگ حدود 5 میلیارد دلار سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری فعال در این منطقه که قطب اقتصادی آسیا به شمار می رود، خارج شده است. با این حال، مقامات بانک مرکزی هنگ کنگ (HKMA) می گویند خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری لزوماً به معنای خروج سرمایه از هنگ کنگ نیست.

30 درصد

رویترز: بررسی های شرکت خدمات مشاوره اقتصادی روزن بلات نشان می دهد که فروش گوشی های تلفن همراه آیفون در چین طی ماه نوامبر سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل 30 درصد کاهش یافته است.

1808 میلیارد پوند

دفتر ملی آمار انگلیس: خالص بدهی بخش دولتی در انگلیس (بدون احتساب بدهی بانک های دولتی) در انتها ماه نوامبر به بیش از 1808 میلیارد پوند (معادل 80.6 درصد تولید ناخالص داخلی انگلیس) رسیده است.

124.1 میلیارد دلار

اداره تحلیل های اقتصادی آمریکا: کسری حساب جاری آمریکا در دوره سه ماهه سوم سال جاری میلادی 124.1 میلیارد دلار بوده است که این رقم در مقایسه با دوره قبل حدود 1 درصد کاهش نشان می دهد.

60 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (oecd): بیش از 60 درصد از افراد شاغل در کشورهای شرق آفریقا، در بخش کشاورزی مشغول کار هستند.

28 میلیارد یورو

یورو استات: مازاد تجارت کالایی منطقه یورو در ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) حدود 28 میلیارد یورو بوده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 140

به "اعداد و ارقام اقتصادی در هفته پایانی آذرماه 1398" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام اقتصادی در هفته پایانی آذرماه 1398"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید