افزایش 166 برابری بارندگی در خلخال

به گزارش مجله بای بلاگ، میزان بارندگی های دو ماه تابستان سال 99 در مقایسه با حجم بارندگی تیر و مرداد سال گذشته 166 برابر افزایش یافته است.

افزایش 166 برابری بارندگی در خلخال

به گزارش خبرنگاران آنلاین، رئیس اداره هواشناسی شهرستان خلخال استان اردبیل در گفت وگو با ایرنا گفت: در حالی که مجموع بارندگی های 62 روز از تیر و مرداد پارسال در این شهر 1/2 میلی متر بود، در دو ماه تابستان امسال بیش از 72 میلی متر باران در این منطقه باریده که این میزان در مقایسه با سطح بارندگی بلندمدت 33 ساله خلخال نیز بیش از 75 درصد افزایش نشان می دهد.

فرامرز فرض الله پور با بیان این که این حجم از بارندگی در فصل تابستان امسال در این شهر کم سابقه است، اضافه کرد: بارش باران شدید و رگباری هر چند موجب آبگرفتگی و جاری شدن سیل در معابر عمومی این شهر و طغیان رودخانه ها شد و خساراتی را به تاسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی و دامی روستایی و بخش کشاورزی وارد کرد، ولی در مجموع سرسبزی و وفور علوفه در مراتع و ییلاقات و نیز پرآبی رودخانه های فصلی شهرستان را به همراه داشته است.

  • خسارت 100 میلیاردی سیل و افزایش 100 درصدی بیماران کرونا در خلخال

وی ادامه داد: میانگین بارندگی سالانه خلخال 366 میلیمتر است؛ در پنج ماه امسال بیش از 274 میلیمتر برف و باران در خلخال باریده که این میزان در مقایسه با مجموع بارندگی پنج ماه اول سال گذشته که 128/5 میلیمتر بود، 53 درصد افزایش دارد.

فرض الله پور از ورود جبهه هوای سرد و مرطوب از اواخر امروز شنبه یکم شهریور 99 به این منطقه خبر داد و گفت: با ورود سامانه سرد و بارشی به خلخال، بارش های رگباری همراه با رعد و برق در طول روزهای اول هفته پیش بینی می شود.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3826

به "افزایش 166 برابری بارندگی در خلخال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 166 برابری بارندگی در خلخال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید