افزایش 20 تا 50 درصدی مصرف آب در کرمانشاه

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: مصرف آب در روزهای پایانی سال که با خانه تکانی همزمان است، بین 20 تا 50 درصد افزایش می یابد.

افزایش 20 تا 50 درصدی مصرف آب در کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، رضا داوودی،معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مصارف خانگی آب شرب در ماه سرانجامی سال به صورت محسوسی افزایش می یابد، در روزهای منتهی به سرانجام سال مصرف مشترکین استان بین 20 تا 50 درصد بالا می رود که رقم قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: در روزهای سرانجام سال با توجه به افزایش میزان مصرف، برخی مشترکین با مشکل افت فشار و حتی در برخی مناطق با قطعی آب خصوصا در طبقات بالاتر روبرو خواهند شد که این امر موجب نارضایتی مشترکین می شود.

داوودی بیان نمود: مشکل اساسی و عمده افت فشار و قطعی احتمالی آب در چند ساعت مانده به تحویل سال نو به دلیل مصرف همزمان مشترکان که عمدتا از آب برای استحمام، شست و شوی خودرو، حیاط و پیاده رو استفاده می کنند رخ می دهد، در این ساعات علیرغم همه تمهیدات و با وجود ذخیره سازی آب در مخازن، اما شبکه به دلیل مصرف زیاد جوابگوی تامین این میزان مصرف آب نیست.

وی از شهروندان خواست چند ساعت مانده به تحویل سال از هرگونه مصارف بالا مانند شست وشوی خودرو، حیاط و پیاده رو جدا خودداری کنند.

داوودی گفت: اهمیت صرفه جویی در مصرف آب هنگام خانه تکانی ایام نوروز، رسانه ها با اطلاع رسانی در این ارتباط می توانند زمینه همکاری شهروندان در مصرف بهینه آب را فراهم کنند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه همچنین ادامه داد: اصلاح برخی از روش های نادرست مصرف آب از هدررفت آن تا حدود زیادی جلوگیری می کند، اگر هر یک از شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند، علاوه بر جلوگیری از قطعی آب، از کاهش بی رویه منابع آبی نیز جلوگیری خواهد شد.

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان کرمانشاه اضافه کرد: مرکز حوادث و اتفاقات شرکت با شماره تماس 122 در تمام روزهای سال به ویژه ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه روزی جوابگوی سئوالات و راهنمایی مشترکین و رفع اتفاقات است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1000

به "افزایش 20 تا 50 درصدی مصرف آب در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 20 تا 50 درصدی مصرف آب در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید