الله کرم استکی: به حضور در جام جهانی هندبال امیدوارم

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - ستاره هندبال ایران ابراز امیدواری کرد تیم ملی با سرمربیگری مانوئل فرناندز به مسابقات قهرمانی جهان راه یابد و در این راه از حضور بازیکنان جوان و تجربه لژیونرها بهره ببرد.

الله کرم استکی: به حضور در جام جهانی هندبال امیدوارم

الله کرم استکی در گفت گو با روابط عمومی فدراسیون هندبال درباره جدا شدن از تیم بوزائو رومانی گفت: متاسفانه برخی رفتارها از سوی ریاست باشگاه و سرمربی تیم پیش آمد که علاقه ای ندارم درباره آن صحبت کنم زیرا این رفتارها بسیار غیرحرفه ای بود.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل برخی مسائل خانوادگی مجبور شدم به ایران برگردم و خداروشکر قسمتی از این مسائل حل شده و منتظر فصل زمستان و جابجایی ورزش هستم تا بتوانم از بین پیشنهادهایی که دارم، دست به انتخاب بزنم.

استکی با اشاره به برخی از پیشنهادات از باشگاه های اروپایی و عربی خاطر نشان کرد: پیشنهاداتی از اسپانیا، قطر و رومانی دارم اما واقعا نیاز دارم بعد از چند سال فعالیت در عرصه ورزش، چندماهی استراحت کنم و پس از آن بتوانم به دقت پیشنهادها را بررسی کنم.

وی در ادامه درباره بازی های تیم ملی در تورنمنت بین المللی قطر نیز گفت: نتایج را رصد کردم و نکته قابل توجه اضافه شدن بازیکنان جوان خوب به تیم ملی است که این امر قطعا به تیم کمک خواهد کرد، اما تدارک بازی های محبت آمیز برای آمادگی این بازیکنان در میادین بین المللی حائز اهمیت است.

وی اضافه نمود: همچنین در این راه نیاز داریم تعامل با لژیونرها بیشتر شود زیرا لژیونرها میادین حرفه ای هندبال را از نزدیک دیده اند، به طوری که یک لژیونرها در طول یک فصل 30 تا 40 بازی در سطح حرفه ای انجام می دهند که سطح بالایی دارد بنابراین افزایش این تعامل باعث می شود بازیکنان جوان موارد خوبی را در این زمینه از لژیونرها یاد بگیرند که در نهایت همه چیز به سود تیم ملی خواهد بود.

استکی در بخش دیگری از این گفت گو با اشاره به اینکه بیشتر تیم های خوب هندبال اروپا، اسپانیایی هستند، اضافه نمود: اسپانیایی ها به اصطلاح هندبال بلد هستند و در این زمینه بروز بوده و به نظر من مانوئل فرناندز مربی پخته ای است و می تواند به تیم ملی کمک کند تا به مسابقات قهرمانی جهان راه یابد.

وی همچنین با اشاره به انتخاب علیرضا پاکدل در هیئت رئیسه فدراسیون هندبال آسیا خاطر نشان کرد: این انتخاب کمک می کند تا هندبال ایران رشد بیشتری داشته باشد و البته حقی از تیم ملی کشورمان در آسیا ضایع نشود که امتیاز مثبتی است.

استکی با بیان اینکه همواره با جان و دل برای تیم ملی بازی نموده و سعی نموده همواره بهترین عملکرد خود را در تیم ملی داشته باشد، گفت: خوشحالم قسمت کوچکی از تاریخ هندبال ایران هستم و عملکرد نسبتا قابل قبولی در تاریخ هندبال ایران دارم. آرزو می کنم در آینده با نظم و انضباط خوبی که در لیگ، باشگاه ها و اردوها حاکم شده، نتایج بسیار خوبی در رده ملی و باشگاهی کسب کنیم.

ستاره هندبال ایران همچنین درباره اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود نیز اظهار کرد: بسیار علاقه دارم بازهم در لیگ هندبال ایران بازی کنم و با دوستان قدیمی بازی کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در آینده قصد مربیگری دارد یا خیر نیز گفت: مربیگری کار دشواری است اما اگر خدا بخواهد در چند سال آینده، از کمک مربیگری شروع و از تجارب بزرگان استفاده خواهم کرد. قصد دارم در آینده آکادمی هندبال تاسیس کنم و مشغول شوم زیرا هندبال ایران از نظر فیریکی و استعداد چیزی از هندبال اروپا کم ندارد. تنها پاشنه آشیل هندبال ایران، تاکتیک پذیری تیمی است که اگر این مورد را چاشنی هندبال ایران کنیم، در آسیا هیچ حریفی نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8567

به "الله کرم استکی: به حضور در جام جهانی هندبال امیدوارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الله کرم استکی: به حضور در جام جهانی هندبال امیدوارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید