اماکن مذهبی مناطق سفید باشد باز می شوند، تجمع در پارک ها ممنوع

به گزارش مجله بای بلاگ، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بزودی در مناطقی که شرایط آن ها سفید اعلام گردد، نماز جماعت و آدینه برگزارمی گردد.

اماکن مذهبی مناطق سفید باشد باز می شوند، تجمع در پارک ها ممنوع

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران درباره فعالیت مساجد گفت: با توجه به تغییراتی که در آمار ابتلا و فوت داشته ایم و در دو هفته اخیر نیز فرایند نزولی در بیماری کرونا را شاهد بودیم، مناطق احصا شده و بزودی مناطق در قالب سفید، زرد، سبز و حتی مواردی قرمز توسط معاونت بهداشت اعلام می گردد.

وی ادامه داد: مناطقی که جزو مناطق سفید قلمداد گردد می توانند بعد از اعلام از سوی معاونت بهداشتی اماکن متبرکه را بازگشایی و همچنین نماز جماعت و آدینه را برگزار نمایند.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه نمود: مناطقی که سفید اعلام نشوند امکان بازگشایی این اماکن را ندارند و در مناطقی که شرایط زرد و قرمز داشته باشند مجبور هستیم محدودیت های بیشتری را اعلام کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه نمود: مناطقی که سفید اعلام نشوند امکان بازگشایی این اماکن را ندارند و در مناطقی که شرایط زرد و قرمز داشته باشند مجبور هستیم محدودیت های بیشتری را اعلام کنیم.

جهانپور اضافه نمود: ایران در بین 23 کشور حوزه مدیترانه شرقی قویترین ساختار شناسایی و اعلام داده ها را داشته است.

وی ادامه داد: میانگین سنی مبتلایان در جوامع مختلف متفاوت است. در کشور های اروپایی با توجه به بالا بودن میانگین سنی افراد موارد مرگ و میر بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه معاونت بهداشت و کمیته بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا پس از احصا آمار مختلف مناطق مختلف کشور مناطق را به صورت لیبل سفید، زرد و قرمز معین نموده اند که ظرف امروز و فردا این مناطق شناسایی شده در قالب لیبل اعلام می شوند.

جهانپور افزود: فکر می کنم صد ها مناطق کشور سفید اعلام گردد و فکر می کنم بیش از 300 منطقه سفید داریم که اعلام می گردد و این روش منطقی ترین روش درباره شرایط مناطق مختلف است و بهتر از اعلام آمار تفکیکی در استانهاست.

وی با بیان اینکه تجمع در پارک ها آزاد نشده است، گفت: ورود به پارک ها با موضوع تجمع و اتراق متفاوت است و بازگشایی پارک ها با هدف حضور انفرادی است و تجمع و اتراق در پارک ها ممنوع است.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه نمود: فعلا مساجد، بقاع متبرکه و محل تجمع های مذهبی، فرهنگی و هنری در مناطقی که شرایط ان ها از سوی وزارت بهداشت سفید اعلام گردد می توانند برگزار شوند.

جهانپور با بیان اینکه از نظر ما هشدار در مورد شیوع کرونا به قوت خود باقی است، بیان داشت: کرونا حذف نشده و داروی قطعی ندارد و می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

وی توضیح داد: در یکی دوماه اخیر مردم بیشتر موارد را رعایت کردند و فاصله گذاری گذاری اجتماعی بیشتر رعایت کردند و نتیجه آن این شد که از ضریب سرایت در اوائل اسفند ماه در ظرف یک دوهفته اخیر به یک و حتی کمتر از ان رسیدیم.

سخنگوی وزارت بهداشت متذکر شد: بازگشایی صنوف و فعالیت مجدد واحد های مالی قاعدتا ازدحام مجدد را خواهد داشت، اما در این مناطق رعایت نکات بهداشتی جدی تر باید باشد و فاصله گذاری اجتماعی باید لحاظ کنیم. با توجه به موارد رعایت شده ممکن است حتی به مرحله کنترل کرونا نیز برسیم.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بیمارستان ها باید زباله های عفونی خود را بی خطر سازی نمایند و شرکت های پیمانکار نیز ان ها را به محل امحا می برند.

جهانپور در باره تعداد افراد کادر درمان که جان خود را از دست داده اند، گفت: کمیته ای مامور شده تا توضیح حال این افراد و تاریخچه آن ها را آنالیز نمایند و و در حین خدمت رسانی آن ها آنالیز گردد تا اگر در حین خدمت رسانی فوت نموده باشند جزو شهداقلمداد شوند و نتیجه این کمیته اعلام می گردد.

وی ادامه داد: فکر می کنم بیش از 64 مورد مرگ همکاران درمانی داریم که در روز های اخیر احصا شده است، اما نسبت به بسیاری از کشور ها موارد مرگ و میر ما در حوزه کادر درمانی کمتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه نمود: در هیچ جای جهان انجام تست pcr را به عنوان غربالگری عمومی انجام نمی دهند و در ایران نیز ظرفیت بین 15 تا 20 هزار تست را داریم و تقریبا 10 برابر موارد مثبت را ما تست انجام داده ایم یعنی روزانه 12 هزار تست می گردد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2009

به "اماکن مذهبی مناطق سفید باشد باز می شوند، تجمع در پارک ها ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اماکن مذهبی مناطق سفید باشد باز می شوند، تجمع در پارک ها ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید