ایران بیش از نیم میلیون تن گاز مایع صادر کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، طبق گزارش پلاتس بر مبنای آمار به روز شده منابع کشتیرانی، صادرات ال پی جی (گاز مایع) ایران در آغاز سال میلادی جاری آغاز پرقدرتی داشته و در ژانویه به 520 هزار تن افزایش یافت که بالاترین میزان از زمان برچیده شدن تحریمهای غربی در ژانویه سال 2016 بوده است.

ایران بیش از نیم میلیون تن گاز مایع صادر کرد

به گزارش خبرنگاران، منابع کشتیرانی اعلام کردند این میزان صادرات 146 هزار تن بالاتر از آمار اولیه است که در اواسط ژانویه منتشر شد. همچنین در مقایسه با 373 هزار تن صادرات در دسامبر سال میلادی گذشته، 39.4 درصد افزایش نشان می دهد. صادرات ایران در دسامبر نخستین افزایش ماه به ماه را پس از سه ماه کاهش به دلیل تعمیرات دو ماهه و فراوری کمتر در میدان گازی پارس جنوبی داشت.

صادرات ال پی جی ایران در سال 2017 به حدود 3.5 میلیون تن بالغ شد و بالاترین حجم صادرات ماهانه در اوت به میزان 423 هزار تن بود تعمیرات در پارس جنوبی هنوز شروع نشده بود. فعالیت تعمیراتی در این میدان گازی در اواسط نوامبر به انتها رسید.

صادرات ایران به جبران کمبود عرضه محموله های تک از منطقه خاورمیانه یاری کرد زیرا فراورینمایندگان بزرگ شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و کویت به دلیل متمرکز شدن به عمل به قراردادهای بلند مدت و تامین تقاضای پتروشیمی داخلی، محموله های تک کمتری صادر می نمایند.

منابع کشتیرانی اعلام کردند آمارهای مقدماتی تا به امروز نشان داده 132 هزار تن برای صادرات در فوریه قطعی شده است.

طبق اعلام منابع کشتیرانی و داده های اس اند گلوبال پلاتس، شرکت بازرگانی تایلندی سیام گاز محموله ای شامل 33 هزار تن پروپان و 11 هزار تن بوتان را پنجم فوریه از شرکت بازرگانی گاز ایران در کشتی وی ال جی سی مینگ لانگ در عسلویه برای تحویل به گوانگ دانگ در جنوب شرقی آسیا تحویل گرفت. این کشتی اکنون در خلیج فارس قرار گرفته است و قرار است 28 فوریه به مقصد خود برسد.

شرکت نفت ایران اینترترید (نیکو) که زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است، یک محموله 44 هزار تنی را چهارم فوریه از شرکت بازرگانی گاز ایران در عسلویه دریافت کرد.

شرکت بازرگانی پاسیفیک پتروکمیکال نیز قرار است محموله ای شامل 33 هزار تن پروپان و 11 هزار تن بوتان را از شرکت بازرگانی گاز ایران در عسلویه در کشتی گاز کوریج تحویل بگیرد. از این کشتی اکنون نزدیکی تنگه هرمز قرار گرفته است.

همچنین آمار به روز شده برای چین، تایوان، اندونزی، جنوب آسیا و کنیا نشان داد شرکت نفت ایران اینترترید در 21 ژانویه محموله ای به میزان 44 هزار تن ال پی جی را از شرکت بازرگانی گاز ایران درعسلویه برای تحویل به مایلیائو در تایوان در کشتی ال پی جی کپریکورن دریافت نموده است.

شرکت بازرگانی بین المللی Petredec نیز در کشتی بی دبلیو تور محموله ای به میزان 44 هزار تن ال پی جی را در 24 ژانویه در عسلویه بارگیری کرد که اوایل ماه جاری به تلوک سمانگ کا در جزیره سوماترای اندونزی رسید. این کشتی ششم فوریه حرکت کرد و اکنون در اقیانوس هند در راستا خود به سوی فجیره قرار گرفته است.

شرکت Petredec همچنین ماه گذشته یک محموله ال پی جی به میزان 44 هزار تن را از شرکت بازرگانی صنعت پتروشیمی خلیج فارس بر روی کشتی بی دبلیو ساکورا دریافت کرد که هشتم فوریه به تلوک سمانگ کا رسید.

این شرکت همچنین یک محموله 44 هزار تنی را که از شرکت بازرگانی صنعت پتروشیمی خلیج فارس خریداری نموده بود، 23 ژانویه از کشتی پاسیفیک شانگهای در تلوک سمانگ کا تخلیه کرد.

پلاتس پیشتر گزارش نموده بود که سایر محموله هایی که در ژانویه در عسلویه خریداری شدند شامل محموله 33 هزار تن پروپان و 11 هزار تن بوتان شرکت سیام گاز از شرکت بازرگانی گاز ایران در کشتی مینگ دی و محموله 44 هزار تنی نفت ایران اینترترید به مقصد بمبئی هند و ویساخامپاتنام بودند.

دیگر محموله های تحویل داده شده در ژانویه شامل محموله حاوی 33 هزار تن پروپان و 11 هزار تن بوتان بودند که در کشتی پاسیفیک ریزائو از سوی شرکت کاسپین پتروشیمی به کینژو در جنوب چین تحویل داده شد. این شرکت همچنین یک محموله 24 هزار تنی و یک محموله دیگر 20 هزار تنی را هشتم فوریه با کشتی گاز دیگنیتی به نینگبو رساند.

شرکت بازرگانی ایرانی تریلیانس نیز یک محموله شامل 33 هزار تن پروپان و 11 هزار تن بوتان را هشتم فوریه از کشتی گاز کریستال در گوانگ دانگ تخلیه کرد. این شرکت همچنین یک محموله 45 هزار تنی را از کشتی اور ریچ 6 ماه گذشته در بندر قاسم پاکستان تخلیه کرد در حالیکه شرکت گلوبال ریالیتییک محموله شامل 33 هزار تن پروپان و 11 هزار تن بوتان را هشتم فوریه از کشتی گاز جاسمین در گوانگ دانگ تخلیه کرد.

شرکت بازرگانی بین المللی گلنکور نیز هشتم فوریه یک محموله شامل 6 هزار تن پروپان و 31 هزار تن بوتان را از کشتی سی اسپید در مومباسای کنیا تخلیه کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 30

به "ایران بیش از نیم میلیون تن گاز مایع صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران بیش از نیم میلیون تن گاز مایع صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید