بازیار: ایران بهترین عملکرد را در رقابت های جهانی داشت

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علی بازیار با بیان اینکه تیم های ایران با 6 کشتی گیر در هر دو رشته آلیش مردان و زنان در رقابت های جهانی قزاقستان شرکت کرد گفت: تیم بانوان با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز برای اولین بار قهرمان شد و تیم مردان نیز با کسب 2 مدال نقره و یک مدال برنز بعنوان نایب قهرمانی رسید. با توجه به اینکه تیم مردان ما نیز مدت زمان کمی در اختیار داشتند تا برای این مسابقات آماده شوند، نتیجه بسیار خوبی کسب کردند.

بازیار: ایران بهترین عملکرد را در رقابت های جهانی داشت

وی توضیح داد: برای انتخاب تیم آلیش مردان به دلیل اینکه رقابت های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در امسال برگزار نشد، از نفرات شاخص مسابقات قهرمانی کشور تیر ماه سال 97 برای حضور در رقابت های دنیای دعوت کردیم. در آذرماه نیز تیم قرقیز کوراش مردان برای اولین بار به رقابت های آسیایی این رشته در قرقیزستان و با جذب اسپانسر اعزام شد که تیم ما با کسب 3 مدال برنز و 2 مقام پنجمی بعنوان سوم تیمی دست یافت.

بازیار در خصوص ادامه برنامه کشتی های سنتی فدراسیون کشتی گفت: در تلاشیم لیگ کشتی آلیش را برگزار کنیم، همچنین مسابقات کشتی سنتی در ترکیه که اواسط بهمن ماه در این کشور برگزار می گردد را پیش رو داریم که در صورت موافقت شورای برون مرزی و جذب حمایت کننده اقتصادی در این رقابت ها شرکت خواهیم کرد. شرکت در مسابقات کشتی آلیش مردان و زنان قهرمانی آسیا در فروردین ماه سال 99 در شهر اوش قرقیزستان در برنامه ما واقع شده است.

مسئول کشتی های سنتی و ساحلی فدراسیون گفت: سعی می کنیم رقابتهای انتخابی تیم ملی را تا قبل از خاتمه امسال برگزار کنیم و اگر هیأت استانی تمایل دارد میزبان این مسابقات باشد می تواند پیشنهاد میزبانی را به فدراسیون کشتی ارائه دهد. با توجه به اینکه رشته کشتی ساحلی مورد توجه کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه دنیای کشتی واقع شده است و این رشته نزدیکی بسیار زیادی به کشتی آزاد و فرنگی دارد و احتمال المپیکی شدن آن بسیار زیاد است و برگزاری رقابت های المپیک ساحلی در مهرماه امسال در کشور قطر توسط کمیته بین المللی المپیک دلیلی بر این مدعاست.

بازیار در خصوص سطح کشتی ساحلی ایران گفت: کشتی ساحلی ایران در چند سال گذشته حرف اول را در دنیا می زد، اما در دو سال گذشته تیم های ما به مسابقات ساحلی اعزام نشدند. به همین دلیل نتوانستیم 4 سهمیه این رشته برای المپیک ساحلی را بدست آوریم و فقط با رایزنی های فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک یک سهمیه در سنگین وزن به ما داده شد که پویا رحمانی نماینده کشورمان با عملکرد بسیار خوب خود توانست به تنهایی مدال طلای کاروان اعزامی کشورمان در این رقابت ها دست یابد. البته مطمئنم اگر سایر نمایندگان ما نیز می توانستند سهمیه این رقابت ها را بدست آورند افتخارات بیشتری نصیب کاروان ورزشی کشورمان می شد.

وی در خاتمه گفت: فدراسیون کشتی در نظر دارد تا برگزاری برنامه های کشتی ساحلی را در دستور کار خود قرار دهد و بر این اساس در نظر داریم در یک زمان مناسب نسبت به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور این رشته اقدام کنیم تا با دعوت از نفرات منتخب به اردو، برنامه های ما برای حضور در رقابت های آسیایی و دنیای این رشته پیگیری گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 321

به "بازیار: ایران بهترین عملکرد را در رقابت های جهانی داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیار: ایران بهترین عملکرد را در رقابت های جهانی داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید