بازیگر نقش هندِ جگرخوار درگذشت

به گزارش مجله بای بلاگ، ایرنه پاپاس، بازیگر مشهور یونانی را ایرانی ها با نقش آفرینی اش در فیلم پیغام یا رسالت می شناسند. فیلمی که در ایران با نام محمد رسوال الله نمایش داده و بسیار مشهور شد.

بازیگر نقش هندِ جگرخوار درگذشت

بازیگر فیلم های محمدرسول الله (الرساله)، زوربای یونانی، توپ های ناوارون و زد در 96 سالگی از جهان رفت.

به گزارش خبرگزاری های یونان، ایرنه پاپاس بزرگترین ستاره سینمای یونان و بازیگر فیلم های محمدرسول الله (الرساله)، زوربای یونانی، توپ های ناوارون و زد در 96 سالگی از جهان رفت. پاپاس مدت ها با بیماری آلزایمر دست به گریبان بود.

ایرنه پاپاس سال 1926 با نام اصلی ایرن للکو در استان کورینتیا بجهان آمد. او در سال 1947 با کارگردان یونانی آکیس پاپا ازدواج کرد. ازدواجی که تا سال 1951 دوام داشت با اینحال ایرنه تا آخر عمر نام خانوداگی پاپاس را از خود جدا نکرد. او البته ترجیح می داد پاپا خوانده گردد و حرف آخر نام خانوادگی اش تلفظ نگردد.

آتیلا، توپ های ناوارون، الکترا، زوربای یونانی، زد، یک هزار روز از آن، محمدرسول الله، مسیح در ابولی توقف کرد از مهمترین کار های پاپاس در جهانی سینما شناخته می شوند.

ایرنه پاپاس، بازیگر مشهور یونانی را ایرانی ها با نقش آفرینی اش در فیلم پیغام یا رسالت می شناسند. فیلمی که در ایران با نام محمد رسوال الله نمایش داده و بسیار مشهور شد.

ایرنه پاپاس در این فیلم در نقش هند جگرخوار بازی می نماید. هند در تاریخ اسلام فردی شناخته شده است و به همین دلیل نقش آفرینی ایرنه پاپاس از یاد ایرانی ها نخواهد رفت. هِند دختر عُتْبَه مشهور به هند جگرخوار، همسر ابوسفیان و مادر معاویه بود. او در جنگ احد، مشرکان را برای نبرد با مسلمانان تشویق می کرد و در انتها جنگ، سینه و شکم حمزة بن عبدالمطلب را پاره کرد و جگر او را به دندان گرفت.

منبع: صبا

منبع: فرادید
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8827

به "بازیگر نقش هندِ جگرخوار درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر نقش هندِ جگرخوار درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید