بلاروس در مرز خود با اوکراین سامانه اس، 400 مستقر خواهد کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلتا، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اعلام کرده است که این کشور تصمیم دارد سامانه های دفاع موشکی اس -400 را در مرز با اوکراین مستقر کند، سامانه هایی که قصد خرید آنها از روسیه را دارد.

بلاروس در مرز خود با اوکراین سامانه اس، 400 مستقر خواهد کرد

رئیس جمهور بلاروس در همین زمینه گفت: در حال حاضر، ما محیط را در جهت غرب با سامانه های اس -300 به طور کامل مسدود کرده ایم اما، همانطور که می دانید، ما جهت جنوبی را اضافه کرده ایم. این موضوع را با ژنرال های بلاروسی و روس ها مورد بحث قرار دادیم. جنوب علیه ما تحرکاتی انجام می دهد. ما باید آماده شویم- مرز با اوکراین 1200 کیلومتر است. بنابراین ما مجبوریم این منطقه را هم ببندیم. ما در مورد این واقعیت صحبت کردیم که سامانه اس -400 برای ما مناسب خواهد بود.

وی پیشتر هم در همین زمینه از برنامه این کشور برای خرید بیش از یک میلیارد دلار تجهیزات نظامی از روسیه خبر داده بود.

لوکاشنکو گفته بود که این تجهیزات شامل مواردی چون سامانه دفاع موشکی اس - 400 هم خواهد بود که دو طرف در حال بحث و رایزنی برای انجام این معامله بزرگ هستند.

رئیس جمهور بلاروس اعلام کرده بود: منطقه غرب بلاروس اکنون کاملاً با سامانه موشکی اس - 300 پوشش داده شده است. ما اکنون در پی (پوشش) جنوب بلاروس هستیم.

لازم به ذکر است روابط میان اتحادیه اروپا و بلاروس طی ماه های اخیر و در پی وضع تحریم های بروکسل علیه بلاروس، به شکل بی سابقه ای پر تنش شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8348

به "بلاروس در مرز خود با اوکراین سامانه اس، 400 مستقر خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاروس در مرز خود با اوکراین سامانه اس، 400 مستقر خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید