بهترین استان برای اجرای پروژه اقتصاد هوشمند

به گزارش مجله بای بلاگ، دژپسند گفت: یکی از مهمترین برنامه های وزارت اقتصاد در این دوره، شکل گیری اقتصاد هوشمند است، تا بتوانیم با شناسایی مسائل و مسائل و بکارگیری راهکارها در چرخه سیاستگذاری های مالی با سرعت عمل اقدام کنیم، لذا گفتگوی متقابل با فعالان در این راستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بهترین استان برای اجرای پروژه اقتصاد هوشمند

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان مازندران با بیان این مطلب اضافه کرد: با این هدف، برگزاری جلسات با دست اندکاران فعالیت های بخش خصوصی سراسر کشور در دستور کار جدی این وزارتخانه قرار گرفته است و تا کنون جلسات متعددی نیز با فعالان اقتصادی استان ها برگزار شده که منجر به تصمیمات اثربخشی در راستای بهبود محیط کسب و کار شده است.

وی گفت: سال جاری؛ سال جهش فراوری است لذا باید به میان مردم و فعالان اقتصادی بیاییم و وقتی در جمع فعالان اقتصادی قرار می گیریم، انتطارمان این است که با طرح ها و پروژه های تعریف شده و مشخص از سوی آنها روبرو شویم تا اقدامات به طور موثر، سریع و کارآمد عملیاتی شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه به منظور آنالیز مسائل و مسایل و آنالیز پروژه های تعریف شده و احتیاج های مشخص استان مازندران در آینده نزدیک جلسه دیگری را با حضور فعالان و مسئولان استانی برگزار می کنیم، گفت: مازندران با توجه به ظرفیت های بالای آن، گنجی عظیم برای کشور است و اگر منابع آن خوب مدیریت بشود؛ نفع اش به کل اقتصاد میرسد.

وی یاد آور شد: برای انجام بهتر این امور ضروری است، کارگروه های مختلف در موضوعات اقتصادیاتی، گمرکی، امور بانکی و بیمه به منظور آنالیز بیشتر و بهتر چالشها و همینطور ارائه راهکارها تشکیل شود.

وزیر اقتصاد توضیح داد: استان مازندران بهترین جا برای اجرای صد در صدی پروژه اقتصاد هوشمند است و بهترین صنایعی که می تواند در این استان توسعه پیدا نمایند، صنایع حوزه اقتصاد هوشمند است زیرا کمترین آلودگی و فضا را احتیاج دارد و نیز اینکه، هوشمند سازی اقتصاد بهترین فرصت را برای جهش اقتصادی در استان و کشور فراهم می آورد.

دکتر دژپسند ادامه داد: ما آمادگی کامل برای واگذاری اموال مازاد بانک ها در سراسر کشور بویژه استان مازندران را داریم و منتظریم سرمایه گذاران استانی؛ نسبت به ثبت تقاضای خود به وسیله سامانه مربوط برای خرید و مدیریت اموال مازاد و اموال و بنگاه های تملیکی بانک ها اقدام نمایند تا این اموال به عنوان مکمل زنجیره فراوری مورد بهره برداری قرار گیرد. بدیهی است که این به نفع خریدار، نظام بانکی و کل اقتصاد کشور است.

وزیر اقتصاد گفت: بهبود فضای کسب و کار از برنامه های اساسی وزارت اقتصاد است و به همین دلیل، راه اندازی پنجره واحد فیزیکی آغاز کسب و کار در تهران انجام و مقرر شد همین اتفاق در چهار استان عظیم دیگر نیز رخ بدهد. با افتتاح این پنجره واحد، طی فرآیند 72.5 روزه آغاز کسب و کار را به 3 روز تقلیل دادیم.

وی گفت: تسهیل در تامین اقتصادی از اجزاء مهم سهولت در فضای کسب و کار است و در اینجاست که استان مازندران باید از قابلیت های نظام بانکی، بازار سرمایه و سایر منابع، به نحو مطلوب استفاده کند.

دژپسند اضافه کرد: انتظار می رود نظام اجرایی استان و فعالان اقتصادی به خوبی در این زمینه نقش آفرین باشند تا از این طریق بسیاری از احتیاجهای استان و کشور برای جهش فراوری مرتفع شود.

این گزارش حاکی است، همچنین وزیر اقتصاد در مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان مازندران گفت: در این نشست، مسائل فعالان اقتصادی استان، در بخش های مختلف فراوری از جمله کشاورزی، صنعت، گردشگری و ... را مورد آنالیز قرار دادیم تا بتوانیم به اتفاق مسئولان ذیربط از جمله روسای سازمان امور اقتصادیاتی، گمرک جمهوری اسلامی، بیمه مرکزی و نیز مدیران عامل بانک های دولتی، این مسائل را حل کنیم.

وی گفت: در این جلسه، نمایندگان مردم شریف استان مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز نقطه نظرات خود را در مورد مسایل مختلف استان بیان کردند، مقرر شد کارگروه هایی با حضور فعالان اقتصادی و مسئولان مراکز مسئولیت در وزارت اقتصاد تشکیل شود تا مسائل در زمینه های مختلف بصورت تخصصی و دقیق مورد آنالیز قرار گرفته و نسبت به برطرف آنها اقدام شود.

لازم به ذکر است، این هم اندیشی با حضور اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، فعالان اقتصادی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان مازندران، روسای سازمان های تابعه وزارت اقتصاد و مدیران عامل بانک های دولتی در شهرستان بابلسر برگزار گشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2700

به "بهترین استان برای اجرای پروژه اقتصاد هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین استان برای اجرای پروژه اقتصاد هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید