بیش از 16 هزار واحد مسکونی روستایی قم نوسازی می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: با توجه به این که در استان قم 16 هزار خانوار روستایی زندگی می نمایند، اگر تسهیلات به این خانوارها پرداخت گردد تا پنج سال آینده تمام واحدهای روستایی مقاوم سازی می گردد.

بیش از 16 هزار واحد مسکونی روستایی قم نوسازی می گردد

جهت دریافت خدمات اجرای آلاچیق روی پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

غلامرضا صالحی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، با اشاره به اهمیت نوسازی و توجه به مسئله مقاوم سازی خانه ها، اظهار کرد: مهم ترین اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توجه به نوسازی مسکن ها به ویژه در روستاها است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به اعطای امتیازات از سوی این سازمان برای نوسازی واحدهای مسکونی، اضافه کرد: از ابتدای شکل گیری بنیاد مسکن پرداخت تسهیلات برای نوسازی و ساخت واحدهای مسکونی در روستاها وجود داشته است، اما از سال 84 طرح ویژه توسعه و نوسازی مسکن روستایی به وجود آمد.

وی با اشاره به میزان وام و تسهیلات بنیاد مسکن برای نوسازی مسکن روستایی، توضیح داد: در سال 84 برای نوسازی مسکن روستایی مبلغ 5 میلیون تومان با سود 5 درصد در نظرگرفته شد و همه ساله این مبلغ افزایش یافت، در سال 92 نیز این مبلغ به دوازده و نیم میلیون تومان رسید.

صالحی با اشاره به آمار افرادی که در سال گذشته از تسهیلات نوسازی مسکن روستایی استفاده نموده اند، اعلام کرد: 7500 نفر در سال 92 به بانک های عامل معرفی شدند و 6500 واحد مسکونی در روستاها مقاوم سازی و نوسازی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره توجه دولت تدبیر و امید به مسئله نوسازی مسکن به ویژه در روستاها، گفت: در دولت تدبیر و امید با توجه ویژه دولت برای نوسازی مسکن روستایی مبلغ تسهیلات اعطایی به 15 میلیون تومان رسیده است که سهمیه استان قم در سال 93 برای استفاده از این تسهیلات 1500 نفر است.

وی با اشاره به جامعه آماری خانواده های روستایی استان، تاکید نمود: با توجه به این در استان قم 16 هزار خانوار روستایی زندگی می نمایند، اگر تسهیلات به این خانوارها پرداخت گردد تا پنج سال آینده تمام واحدهای روستایی مقاوم سازی می گردد.

صالحی با اشاره به شیوه پرداخت تسهیلات به خانوارهای روستایی، اضافه کرد: اولویت نخست ما برای نوسازی مسکن، خانه های خشت و گلی است که با نظارت کامل پرداخت می گردد و از سوی دفاتر فنی-مهندسی که در بخش ها مستقر هستند این مسئله پیگیری می گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره تشکیل نظام فنی روستایی، اعلام کرد: با تشکیل نظام فنی روستایی از سال 84، تمام ساخت و سازها با نظارت دقیق و پرداخت مرحله ای تسهیلات انجام می گردد و تمام تسهیلاتی که خانوارها دریافت می نمایند در زمینه ساخت و ساز مصرف می گردد.

وی با اشاره با اشاره دوره بازگشت وام های مسکن، اعلام کرد: تسهیلاتی که برای مقاوم سازی منازل مسکونی اعطا می گردد با برگشت سود 5 درصد، به مدت 10 سال و اقساط این وام ها نیز در سال گذشته 75 هزارتومان در ماه بوده است.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1380

به "بیش از 16 هزار واحد مسکونی روستایی قم نوسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 16 هزار واحد مسکونی روستایی قم نوسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید