بیکاری 15 هزار شاغل حوزه گردشگری مازندران بخاطر کرونا

به گزارش مجله بای بلاگ، ایرنا/ براساس گفته های معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، بیکاری 15 هزار شاغل حوزه گردشگری مازندران بخاطر کرونا صورت گرفت.

بیکاری 15 هزار شاغل حوزه گردشگری مازندران بخاطر کرونا

کرونا 15 هزار شاغل حوزه گردشگری مازندران را بیکار کرد

مهران حسنی گفت: در شرایط فعلی به دلیل شیوع کرونا حتی با باز شدن برخی از واحدهای اقامتی و پذیرایی (هتل؛ متل، رستوران و مهمانپذیر...) ولو در قالب بیرون بر نیز نمی توان امیدی داشت که بازار کسب و کار این واحدها به این زودی رونق بگیرد، بگونه ای که کارگران بخواهند به سرکارشان همانند پیش از شیوع کرونا برگردند. وی افزود : بیشتر مردم در شرایط فعلی کرونایی اقبال زیادی از خرید غذاهای آماده با رعایت پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامتی خودشان ندارند و این فرایند نشان می دهد که باید حوزه های گردشگری صبورانه برای پایان این رویه منتظر باشند.

بیمه بیکاری برای کارگران گردشگری

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: دولت برای کمک به کارگرانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرارداشتند، ولی بدلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارگاههاشان بیکار شدند، مصوب کرد که بتوانند با مراجعه به سامانه بیمه بیکاری تامین اجتماعی برای مدت سه ماهه اسفند تا پایان اردیبهشت ماه از حقوق و مزایای بیمه بیکاری برخوردار شوند. حسنی افزود: در این بخش تامین اجتماعی در استان نیز فراخوانی را برای کارگران صادر کرد و کارگران این بخش می توانند با ثبت نام در این سامانه از این مزایا استفاده کنند که تا حدودی می تواند بخشی از مسائل اقتصادی این کارگران را از لحاظ معیشتی در زمان فعلی کاهش دهد.

بسته حمایتی برای گردشگری

معاون گردشگری مازندران می گوید: دولت برای کمک به اماکن اقامتی شامل هتل، متل، مراکز اقامتی و سایر اماکن دیگر خدماتی در این حوزه نیز تسهیلات کم بهره 12 درصدی را مصوب کرده که می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند. حسنی گفت: علاوه بر آن دولت در زمینه استمهال اقتصادیات، حق سهم بیمه 23 درصدی سهم کارفرمایان، تسهیلات قبلی این واحدها و هزینه خدماتی شامل آب، برق و گاز را برای مدت سه ماه ابلاغ کرد که دستگاههای مرتبط موظفند تا این مصوبه ابلاغی از سوی دولت را برای این واحدها اعمال کنند. وی گفت: دولت برای کمک به واحدهای اقامتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا رزروهای خود را در آستانه نوروز کنسل کردند نیز تدابیری را اتخاذ کرده که پس از ثبت نام این واحدها به همراه مستنداتش در سامانه جامع آمار و اطلاعات کشور این بخش نیز مورد حمایت قرار می گیرند. در مازندران حدود 202 اماکن اقامتی دارای مجوز رسمی با حدود 76 هزار تخت فعال است که به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت این واحدها با وجود تصویب پذیرش 30 درصدی مسافر در تعطیلات نوروزی از سوی ستاد ملی مقابله کرونا و ابلاغ آن از سوی کارگروه پدافند زیستی مقابله با کرونا استان مازندران با رعایت پروتکل های بهداشتی تن به این کار ندادند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: همگردی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1597

به "بیکاری 15 هزار شاغل حوزه گردشگری مازندران بخاطر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری 15 هزار شاغل حوزه گردشگری مازندران بخاطر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید