پرداخت مرحله دوم یاری هزینه ایام بیکاری کرونا پیش از نوروز 1400 ، ثبت 9هزار اثر در طرح پروانه

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- سیدحسین سیدزاده از پرداخت مرحله دوم یاری هزینه ایام بیکاری کرونا پیش از نوروز 1400 اطلاع داد و گفت: طی امروز و فردا مبلغ یک میلیون و 500هزار تومانی که دولت برای عیدی در نظر گرفته بود به حساب اعضا واریز خواهد شد.

پرداخت مرحله دوم یاری هزینه ایام بیکاری کرونا پیش از نوروز 1400 ، ثبت 9هزار اثر در طرح پروانه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در نشستی خبری در جمع اصحاب رسانه یادآور می گردد به ارائه گزارشی از اقدامات این صندوق در سال 99 پرداخت و در ابتدای این نشست از خانواده های خبرنگاران علی اکرمی و روح الله رجایی که به دلیل بیماری کرونا فوت شدند تجلیل و به صورت نمادین هنر کارت به اعضای خانواده این دو عضو رسانه تقدیم شد و در ادامه به سئوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

وی در رابطه با اقدامات این صندوق در دوران کرونا گفت:در زمان شیوع ویروس کر ونا ما اقداماتی از قبیل پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سه ماه اول اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، پرداخت حق بیمه درمان تکمیلی فصل تابستان و یاری های بلاعوض و اعطای تسهیلات، پرداخت یاری هزینه معیشتی در قالب یاری مستمری به بیش از 2700نفر از اعضای صندوق، بهره مندی ثبت نام نمایندگان هنر کارت از بیمه نامه کرونا و پرداخت یاری هزینه ایام بیکاری کرونا داشته ایم.

سیدزاده از پرداخت مرحله دوم یاری هزینه ایام بیکاری کرونا پیش از نوروز 1400 اطلاع داد و گفت: باتوجه به ادامه فرایند تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری ناشی از شیوع ویروس کرونا به منظور کاهش پیامدهای معیشتی مقرر شد با مساعدت های سازمان برنامه و بودجه یاری هزینه بیکاری به اعضای صندوق اعتباری هنر اختصاص پیدا کند که خوشبختانه دیروز مبلغ فوق به حساب صندوق واریز و طی امروز و فردا مبلغ یک میلیون و 500هزار تومانی که دولت برای عیدی در نظر گرفته بود به حساب اعضا واریز خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در امسال گفت: با توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه تامین اجتماعی تعداد بیمه شدگان صندوق با رشد 78درصدی از تعداد 24هزار نفر در سرانجام سال 95 به بیش از 42هزار نفر در سال 99 رسیده است.

استفاده 30 هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از بیمه تکمیلی

وی ادامه داد: در سال99 بیش از 6هزار و 500هنرمند، نویسنده و روزنامه نگار از سوی صندوق به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند، سهم پرداختی صندوق اعتباری هنر در سال 99بابت حق بیمه سالانه هنرمندان 98میلیارد تومان بوده است. همچنین اعضای صندوق از یاری ویژه معادل 10درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هرسال، بابت حق بیمه ماهانه برخوردار می شوند.

سیدزاده در خصوص بیمه تکمیلی نیز یادآور شد: در سال99 بیش از 30هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور از خدمات بیمه درمان تکمیلی صندوق برخوردار شدند. آمار ثبت نام نمایندگان در سال99 نسبت به سال 95 بیش از 120درصد رشد داشته است.

وی اضافه نمود: در سال99 باتوجه به به شیوع ویروس کرونا و مسائل جامعه فرهنگ و هنر کشور، این صندوق کوشش کرد تا در تنظیم قرارداد با شرکت بیمه بیشترین پوشش خدمات با کمترین هزینه را به اعضای تحت پوشش خود ارائه دهد، همچنین از سال97 بیمه عمر و حادثه به خدمات بیمه درمان تکمیلی اضافه نموده شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه طی 4سال گذشته بیش از 60درصد سهم حق بیمه متقاضیان بیمه تکمیلی به صورت یارانه مستقیم توسط صندوق اعتباری هنر پرداخت می گردد، اعلام نمود: صندوق اعتباری هنر در سال 1399، 33/78میلیارد تومان یارانه بیمه درمان تکمیلی اعضا پرداخت نموده است.

سیدزاده اعلام کرد: از ابتدای سال99 تا به امروز به بیش از 62هزار و 876 پفراینده رسیدگی و طی 1057 مرحله بیش از 11میلیارد تومان خسارت درمان به صورت مستقیم به حساب بیمه شدگان واریز شده است. از ابتدای سال96 تا به امروز بیش از 70میلیارد تومان خسارت درمانی به بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر پرداخت شده است.

وی در خصوص طرح تکریم و یاری مستمری نیز توضیح داد: طرح تکریم به هنرمندان، نویسندگان و شاعران پیشکسوت و فرهیختگان صاحب سبکی که از سوی ارزشیابی هنرمندان، نویسندکان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صلاحیت آنان احراز شده است توسط صندوق اعتباری هنر پرداخت می گردد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اعلام کرد: تمامی هنرمندانی که بنا به دلایلی از قبیل کهولت سن، عائله مندی، بیماری و از کارافتادگی قادر به تامین حداقل معاش زندگی خویش نیستند و از محل دیگری همچون صندوق های بازنشستگی دولتی یا موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مستمری دریافت نمی نمایند پس از احراز صلاحیت با تایید دییر شورای ارزشیابی هنرمندان کشور مشمول دریافت یاری مستمری می شوند.

افزایش 2 برابری دریافتی مشمولان طرح تکریم و یاری مستمری

سیدزاده اضافه نمود: با پیگیری های اجرا شده از مهرماه سال97 مبلغ دریافتی مشمولان طرح تکریم و مستمری صندوق افزایش یافت و برمبنای این افزایش، دریافتی ماهانه مشمولان طرح تکریم از 200هزار تومان به 800هزار تومان و یاری مستمری ماهانه، از 150هزار تومان به 250هزار تومان افزایش پیدا نموده است.

وی ابراز کرد: در سال99 تعداد 463نفر مشمول طرح تکریم و 2هزار و 614نفر در قالب طرح یاری مستمری از سوی صندوق ماهانه مقرری دریافت می نمایند، البته صندوق اعتباری هنر بنا دارد تا در صورت تامین اقتصادی از ابتدای سال آینده دریافتی مشمولان طرح تکریم و یاری مستمری را تا سقف دو برابر افزایش دهد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در رابطه با تسهیلات این صندوق نیز اظهار کرد: علیرغم محدودیت های اقتصادی و بودجه ای در چندسال گذشته صندوق اعتباری هنر توانست با جلب مشارکت موسسات بانکی، تشهیلات قرض الحسنه به اعضا را از منظر کمی و کیفی افزایش دهد، در واقع در بخش تسهیلات به سمت تقویت و توانمندسازی فعالان کارآفرین، اولویت حمایت از تولیدات و طرح های اشتغال زا، توزیع متوازن منابع اقتصادی و افزایش کمی و کیفی تسهیلات قرض الحسنه هستیم.

سیدزاده با اشاره به سامانه بیمانوگفت: صندوق اعتباری هنر در راستای به کارگیری و ارائه ابزارهای خدمات نوین به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و جلب رضایت اعضا اقدام به طراحی تنها سامانه اینترنتی خدمات درمانی کشور با نام بیمانو نموده است. با راه اندازی سامانه بیمانو این امکان فراهم شده تا اعضا به وسیله پروفایل شخصی خود به سهولت در هر زمان و مکان نسبت به بارگذاری مستندات پزشکی و ذکر مبلغ پرداخت شده، اقدام نمایند. در واقع این سامانه امکان نظارت بر عملکرد شرکت های بیمه، ارتقا پاسخگویی و ارائه اطلاعات شفاف به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را فراهم نموده است.

وی ادامه داد: از زمان راه اندازی سامانه بیمانو در سال96 تا به امروز نزدیک به یک میلیون سند درمانی توسط اعضای صندوق در سامانه بیمانو ثبت و برفرآیند رسیدگی به این مطالبات در شرکت بیمه نظارت شده است.

هنر کارت و فرصت های بی نظیر

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در خصوص هنر کارت نیز اضافه نمود: پروژه هنر کارت در پاسخ به مطالبات اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تکمیل زنجیره حمایتی و خدماتی و براساس نیازسنجی های انجام گرفته عملیاتی شد. هنر کارت با دارا بودن خدمات و سرویس های متنوع فرصت های بی نظیری را در اختیار دارندگان خود قرار می دهد. این خدمات در قالب یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب به هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران عضو صندوق اعتباری هنر ارائه می گردد.

سیدزاده اعلام کرد: هنر کارت با ترکیب سودمندی از امتیاز نقدی و خدمات، شرایط ایده آل و متمایزی را برای فعالان فرهنگی و هنری کشور فراهم می نماید، این خدمات شامل خدمات قراردادی، فروشگاه اینترنتی و سرویس شخصی است، همچنین. هنر کارت کیفیت خدمات ارائه شده با تنوع خواسته ها و علاقه مندی های اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه همخوانی دارد.

وی یادآور شد: مجموعه گسترده ای از معتبرترین مجتمع های تجاری، فروشگاه ها، رستوران ها، هتل ها، باشگاه های ورزشی و مراکز فرهنگی و تفریحی آماده ارائه خدمات به دارندگان هنر کارت هستند. تا به امروز بیش از 85هزار نفر در سامانه هنر کارت ثبت نام نموده اند. از این تعداد 63هزار عضو صندوق و مشمول دریافت هنر کارت هستند و برای بیش از 60هزار نفر معادل 96درصد ثبت نام نمایندگان افتتاح حساب انجام شده است و برای به جامانده افراد، به دلیل مسائل کدملی و افتتاح حساب انجام نشده است. البته 43هزار کارت تا به امروز چاپ و مراحل ارسال در حال اجرا است.

وی در خصوص برنامه های سال آینده این صندوق با اعلام راه اندازی طرح سایه و پروانه اعلام نمود: تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات اقتصادی هنرمندان تحت پوشش، برای دسترسی به آمار رسمی یکی از مهم ترین دغدغه های این نهاد حمایتی در سال های اخیر بوده است، سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان با عنوان سایهبر بستر وب، به منظور ایجاد بستر جامع اطلاعاتی هنرمندان گسترده در سطح کشور با موضوع عضویت در صندوق اعتباری هنر تهیه و تنظیم شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اعلام کرد: تمامی اطلاعات هویتی، بیمه ای و حمایتی از اعضای صندوق اعتباری هنر همچنین سوابق دریافت و پرداخت های اعضا در سامانه سایه قابل مشاهده است.

ثبت 9هزار اثر در پروانه

سیدزاده در خصوص طرح پروانه نیز گفت:پروانهنام بستر دیگری در صندوق اعتباری هنر است که فعالیت خود را از سال آینده شروع می نماید. پروانه در واقع یک فضای مارکتینگ برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران است که با ایجاد پروفایل برای هر یک از اعضای صندوق، امکان معرفی عمومی آن ها را فراهم می نماید. تا به امروز نزدیک به 9هزار اثر در پروانه ثبت شده است و حتی سفارشاتی نیز در آن ثبت شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همچنین از باز شدن دریچه حق عضویت های صندوق اعتباری هنر در انتها اردیبهشت سال 1400 اطلاع داد.

بر اساس این گزارش ، در این نشست به سوالات اصحاب رسانه و کسانی که به وسیله لایو اینستاگرام سئوالات خود را مطرح کردند نیز از سوی سید حسین سیدزاده پاسخ داده شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6623

به "پرداخت مرحله دوم یاری هزینه ایام بیکاری کرونا پیش از نوروز 1400 ، ثبت 9هزار اثر در طرح پروانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت مرحله دوم یاری هزینه ایام بیکاری کرونا پیش از نوروز 1400 ، ثبت 9هزار اثر در طرح پروانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید