تشخیص سرطان 4 سال زودتر با آزمایش خون

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، یک آزمایش خون می تواند 5 نوع سرطان را سال ها قبل از ظهور علائم آنها در بدن انسان شناسایی کند.

تشخیص سرطان 4 سال زودتر با آزمایش خون

این آزمایش پن سیر(PanSeer) نام دارد و می تواند سرطان های معده، مری، رویده، ریه و کبد را 4 سال زودتر از روش های تشخیص معمول مانند بیوپسی در بدن بیمار شناسایی کند.

در این پژوهش محققان نمونه خون دریافتی از 223 نفر که به سرطان مبتلا بودند را همراه 200 نمونه از تومور اولیه و بافت های سالم را بررسی کردند.

در مرحله بعد آنها تستی توسعه دادند که توانست با دقت 95 درصد سرطان را در شرکت کنندگانی تشخیص دهد که هنگام جمع آوری نمونه ها در آنها هیچ علائمی رصد نشده بود و بعدا تعیین شد به سرطان مبتلا هستند.

طبق نتایج به دست آمده این تست خون سرطان را در 88 درصد نمونه های جمع آوری شده از 113 شرکت کننده رصد کرد که قبلا بیماری آنها تشخیص داده شده بود. تکنیک به کار رفته در این روش شامل رصد نشانه های سرطان براساس سطح اندکی از دی ان ای تومور است که در جریان خون وجود دارد.

علاوه بر آن این تست نمونه های سالم را با دقت95 درصد تشخیص داد. به گفته محققان تفاوت این پژوهش با مطالعات مشابه آن است که به نمونه خون هایی از بیماران بدون علائم ابتلا به سرطان استفاده شده است. به همین دلیل آنها توانستند تستی توسعه دهند که نشانگرهای سرطان را بسیار زودتر از روش های تشخیصی معمول ردیابی می کند.

نتایج تحقیقات در این باره در ژورنال نیچر کامونیکیشن منتشر شده و به شناسایی افرادی که در معرض خطر بالای ابتلا به این بیماری ها قرار دارند کمک می کند. البته باید اطلاعات به دست آمده در این تحقیق در پژوهش های بزرگتر تایید شود.

کان ژانگ پروفسور دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو و یکی از مولفان این تحقیق می گوید: هدف نهایی ما آن است که تست خون های مشابه به طور مرتب طی چک آپ های سالانه انجام شود. اما در حال حاضر روی تست افرادی تمرکز کرده ایم که با توجه به تاریخچه امراض خانوادگی، سن یا عوامل ریسک دیگر در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری ها قرار دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3325

به "تشخیص سرطان 4 سال زودتر با آزمایش خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سرطان 4 سال زودتر با آزمایش خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید