تعویق المپیک فرصت افزایش سهمیه به رکاب زنان ایران داده است، دوچرخه سواری در سال 98 اتفاقات تلخ و شیرینی داشت

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: با وجود سختی های زیادی که در سال گذشته داشتیم در کسب سهمیه المپیک موفقیت چندانی نداشتیم اما با تعویق یکساله مسابقات فرصت جدیدی به رکاب زنان ایرانی داده شده است.

تعویق المپیک فرصت افزایش سهمیه به رکاب زنان ایران داده است، دوچرخه سواری در سال 98 اتفاقات تلخ و شیرینی داشت

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، فدراسیون دوچرخه سواری در سال گذشته فرایند پر فراز و نشیبی را طی نکرد و با وجود کوشش های اعضای این فدراسیون نتوانست در راه کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو توفیق چندانی پیدا کند، رقابت هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک سال تأخیر برگزار می گردد. خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، در مورد اتفاقات سال 98 گفتگویی با ما داشت که در ادامه خواهید خواند.

خبرنگاران: سال 98 به رغم کوشش هایی که صورت گرفت، با نتایج عالی همراه نبود. خودتان در این رابطه چه نظری دارید؟

قمری: سال 98 اتفاقات تلخ و شیرینی رخ داد. شیرین برای اینکه اولین بار پیروز شدیم در بخش جاده و در قسمت بانوان صاحب مدال شویم که در قدمت 70 ساله ورزش دوچرخه سواری در ایران بی سابقه بوده است و ما نتوانسته بودیم در عرصه بین المللی قبل از آن مدالی به دست آوریم. بدون تردید اگر امتیازات انفرادی را برای سهمیه های المپیک لحاظ نمی کردند، شانس کسب سهمیه را داشتیم.

خبرنگاران: در چه موارد دیگری دوچرخه سواری ایران نتایج پیروزی در سال 98 داشت؟

قمری: در بخش کوهستان خانم فرانک پرتوآذر پیروز شد در رشته کراس به مدال دست پیدا کند. کسب نشان در رشته کراس کوهستان احتیاج به تمرینات بسیار سخت و زیادی دارد و باید ورزشکار ما بتواند به بهترین شکل ممکن خود را آماده رقابت با حریفان کند.

خبرنگاران: علت اینکه سهمیه های لازم برای المپیک کسب نشد، چیست؟

قمری: در فضای رقابتی که بین 201 کشور جهان وجود دارد، ما می توانستیم حداقل چهار سهمیه در آقایان و چهار سهمیه در بانوان کسب کنیم ولی چون امتیازات تیمی برداشته شد و عمدتاً ارزیابی بر روی نتایج انفرادی گذاشته شد، نتوانستیم به هدفی که مد نظرمان بود برسیم. با این حال این موارد نباید دلیلی بر ضعف ورزشکاران ما تلقی گردد و با تأخیر یک ساله در برگزاری رقابت های المپیک، فرصت های جدیدی در اختیار رکاب زنان ایران قرار می گیرد تا تعداد سهمیه ها افزایش یابد.

خبرنگاران: تعداد اعزام هایی که برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک داشتید، به اندازه کافی بود؟

قمری: ما در سال 98 بالاتر از تقویم خود برنامه اعزامی داشتیم. ما هر ساله نهایتاً در بخش های کوهستان، پیست و جاده نهایتاً یک اعزام داشتیم ولی سال جاری در بخش های پیست و کوهستان رکابزنان ایران هر کدام در دو مسابقه قهرمانی آسیا شرکت کردند. در بخش جاده هم قرار بود پیش از اتمام سال دومین اعزام صورت پذیرد که شیوع ویروس کرونا مسابقات را لغو کرد. ما هر ساله تمرین خود را بر اساس تقویم میلادی آماده می کنیم و اردوهای متعددی طبق تقویم برگزار کردیم که منجر به استعدادیابی های مناسبی شد و اگر شیوع ویروس کرونا رخ نمی داد، مطمئن باشید که ما باز هم می توانستیم سهمیه های بیشتری به دست آوریم و با تأخیر در بازی های المپیک بار دیگر فرصت دریافت سهمیه پیدا نموده ایم.

خبرنگاران: دقیقاً چه عواملی غیر از ویروس کرونا مانع کسب سهمیه های بیشتر رکاب زنان ایران برای حضور در المپیک توکیو شد؟

قمری: با وجود پشتوانه سازی هایی که اجرا شده بود اما دوچرخه سواری ایران در یک مقطع با بازنشسته شدن چندین ملی پوش نامدار خود روبرو شد و دست ما برای اجرای برنامه ریزی گسترده ای که داشتیم خالی شد. اگرچه ما در بخش همگانی مان کارهای خوبی انجام داده بودیم اما نتوانستیم ملی پوشان خود را آماده حضور در مسابقات کنیم. باز هم باید بگویم که شیوع ویروس کرونا باعث شد که ما نتوانیم در بخش جاده سهمیه های خود را افزایش دهیم و در بخش های تایم تریل و استقامت در کوهستان فرصت داشتیم که بتوانیم به سهمیه برسیم و این اتفاق نیفتاد. در بخش پیست هم در گذشته مجموعه امتیازی اهمیت داشت ولی در این دوره باید انفرادی عمل می شد ولی با توجه به سختی های کار که از سوی ویروس کرونا ایجاد شد، به سهمیه نرسیدیم.

خبرنگاران: ساختمان فدراسیون دوچرخه سواری به مجموعه ورزشی آزادی منتقل شده است، این تغییر چقدر می تواند در سال 99 به این ورزش یاری کند؟

قمری: پیش از این در ساختمانی دو طبقه در خیابان ورزنده که ساختمان دو طبقه ای بود مسئولیت های دوچرخه سواری ایران را دنبال می کردیم و احتیاج بود که در ساختمانی بهتر امور اداری امور دوچرخه سواری را پیگیری کنیم. ساختمان فدراسیون به نام شخصی به اسم ادیبی بود که با همکاری های وی، این ساختمان به نام فدراسیون دوچرخه سواری شد. در ادامه با دستور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان زمینی به مساحت 800 متر در مجموعه ورزشی آزادی به فدراسیون دوچرخه سواری اختصاص داده شد و با فروش ساختمان دو طبقه خیابان ورزنده پیروز شدیم ساختمان جدیدی در زمین اهدایی از سوی وزارت ورزش، در عرض 35 روز احداث کنیم که طبقه اول آن مسقف شده و قابل استفاده است و تا سال آینده دیگر طبقات نیز به مرحله بهره برداری می رسد. بدون تردید این انتقال به سود دوچرخه سواری ایران خواهد بود چرا که محل ساختمان به پیست تیم ملی دوچرخه سواری نزدیک شده و می توانیم بهتر از گذشته امور را پیش ببریم.

خبرنگاران: در لحظه تحویل سال نو چه دعایی کردید؟

قمری: برای هر انسانی که روی کره خاکی زندگی می نماید، آرزوی سلامتی و شادابی کردم. نمی خواهم جنگی در سطح جهان باشد و امیدوارم ریشه بیماری و گرسنگی از مردم دور باشد. امیدوارم تجربیات تلخ سال 98 در سال 99 تکرار نگردد.

خبرنگاران: شما با توجه به اینکه پا به سن گذاشته اید بیشتر عیدی می دهید یا عیدی می گیرید؟

قمری: من سن زیادی ندارم. هنوز به 60 سالگی نرسیده ام، برای همین از بزرگان عیدی می گیرم و در ادبیات ما مرسوم است که عیدی بدهید و عیدی بگیرید. بنابراین هر کسی که به من عیدی بدهد از من عیدی خواهد گرفت.

انتهای پیغام/4048/

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1436

به "تعویق المپیک فرصت افزایش سهمیه به رکاب زنان ایران داده است، دوچرخه سواری در سال 98 اتفاقات تلخ و شیرینی داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویق المپیک فرصت افزایش سهمیه به رکاب زنان ایران داده است، دوچرخه سواری در سال 98 اتفاقات تلخ و شیرینی داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید