تغییر زمان غذاخوردن وزن را کاهش می دهد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - کاهش وزن فقط مربوط به آنچه می خورید نیست بلکه به زمان خوردن نیز مربوط می گردد؛ بنابراین کاهش وزن را می توان با تغییر زمان غذا خوردن 2 برابر کرد.

تغییر زمان غذاخوردن وزن را کاهش می دهد؟

به گزارش سایکولوژی نیوز، نتایج تحقیقات نو نشان می دهد اجتناب از مصرف کالری زیاد هنگام عصر کلید کاهش وزن است.

بعلاوه خوردن میان وعده در اواخر شب مانع از سوزاندن چربی در بدن می گردد چون بدن هنوز از کربوهیدرات های قابل دسترس که به تازگی مصرف شده، استفاده می نماید.

به همین علت کسانی که بعد از ظهرها کمتر غذا می خورند، در کاهش وزن پیروز تر هستند زیرا بدن آنان آغاز به سوزاندن چربی می نماید.

البته صبحانه نیز می تواند به کاهش وزن یاری کند. نتایج تحقیقی که به تازگی در همین خصوص منتشر شده، نشان داد صبحانه حاوی پروتئین بالا حتی می تواند کاهش وزن را تا 2 برابر افزایش دهد.

پروفسور کارل جانسون، محقق همکار این تحقیق، اظهار کرد: در همین رابطه مطالعات زیادی روی حیوانات و انسان ها اجرا شده که نشان می دهد نه تنها مقدار غذا خوردن بلکه زمان خوردن بر افزایش و کاهش وزن تاثیر دارد.

وی اضافه کرد: پژوهش ما در پی آزمایش یافته های مطالعات مرتبط با رژیم روزه داری با درخواست از نمونه انسانی برای شرکت در یک آزمایش چند روزه با 2 برنامه غذایی مختلف بود.

جانسون عنوان نمود: آنچه روشن شد، این بود که ریتم های شبانه روزی بدن چربی سوزی در شب را تنظیم می نماید. ریتم های شبانه روزی بدن تغییرات ذهنی، فیزیکی و رفتاری است که در پی یک چرخه روزانه رخ می دهد.

این مطالعه شامل 6 نفر بود که برای نظارت دقیق در یک اتاق آزمایشگاهی قرار گرفتند؛ این اتاق دقیقا مقدار انرژی مصرفی افراد در یک دوره و متابولیسم آنان را مقدار گیری کرد.

نتایج نشان داد هنگامی که افراد عصرانه یک وعده غذایی می خوردند، بدن شان چربی سوزی نمی کرد.

دکتر کوین کلی، محقق ارشد این تحقیق، گفت: میان وعده اواخر عصر منجر به اکسید شدن لیپیدهای کمتری نسبت به صبحانه می گردد.

این نتایج تایید می نماید زمان مصرف وعده های غذایی در طول روز و چرخه شبانه بر نحوه استفاده از غذای مصرفی در مقایسه با ذخیره سازی تاثیر می گذارد و هر غذایی که قبل از خواب خورده گردد، سوزاندن چربی در طول خواب را به تاخیر می اندازد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8610

به "تغییر زمان غذاخوردن وزن را کاهش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر زمان غذاخوردن وزن را کاهش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید