تلاش برای بازگشایی مرزها جهت ورود گردشگران خارجی از هفته آینده

به گزارش مجله بای بلاگ، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تلاش برای بازگشایی مرزها جهت ورود گردشگران خارجی از هفته آینده خبر داد.

تلاش برای بازگشایی مرزها جهت ورود گردشگران خارجی از هفته آینده

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی اصغر مونسان، در جلسه شورای هماهنگی تشکل های صنعت گردشگری اظهارداشت: به دنبال این هستیم تا شرایط برای حضور مجدد گردشگران خارجی در کشور فراهم شود و تلاش می کنیم در صورت امکان از تیر مرز ها برای ورود گردشگران خارجی به کشور باز شود.

وی گفت: از چند هفته پیش که پروتکل های بهداشتی بازگشایی هتل ها ابلاغ شد و با آغاز دو تعطیلی در خرداد و آغاز سفر های داخلی شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی بخش دولتی و خصوصی و نیز گردشگران و مسافران در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی بودیم که شرایط مساعد سفر را فراهم کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: در حال حاضر تمام بخش های گردشگری غیر از آب درمانی ها خدمات خود را به گردشگران ارائه می دهند و با توجه به این که بسیاری از کشور های منطقه از ماه آینده فعالیت های خود در حوزه گردشگری خارجی را آغاز خواهند کرد، ما نیز سعی می کنیم این موضوع را در دستور کار قرار دهیم و تلاش می کنیم از تیرماه، شاهد حضور گردشگران خارجی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به گزارش اتحادیه اروپا درباره اقدامات ایران در خصوص مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه در این گزارش اقدامات ایران مثبت اعلام شده که این خبر خوب برای گردشگری نیز به حساب می آید و می تواند تصویر مناسبی از ایران به گردشگران خارجی ارائه دهد تا آن ها نیز ایران را به عنوان کشوری که آلوده نیست برای سفر انتخاب کنند.

مونسان در ادامه گفت: برای تحریک سفر و رونق مجدد صنعت گردشگری نیازمند تدوین و اجرای برنامه ها و رویداد های کلانی هستیم تا تصویری مناسب از شرایط گردشگری ایران به دنیا ارائه دهیم.

وی اضافه نمود: به عنوان مثال سفر اینفلوئنسر ها به ایران می تواند یک پیام خوب به دنیا درباره شرایط مطلوب بهداشتی در ایران باشد. کما این که تصویری که اکنون در دنیا از ایران وجود دارد این است که ما را کشوری پیروز در کنترل و مهار کرونا معرفی کرده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: باید برنامه ریزی های خود را تقویت کرده و علاوه بر بررسی شرایط بازار هایی که در گذشته در حوزه گردشگری بین المللی وجود داشت، بازار های جدید را نیز شناسایی کنیم.

ثبت نام 7200 واحد گردشگری برای دریافت تسهیلات حمایتی.

ولی تیموری معاون گردشگری کشور نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی ها برای بازگشت صنعت گردشگری به شرایط قبل از کرونا آغاز شده و به زودی شاهد رونق مجد صنعت گردشگری داخلی و خارجی هستیم.

وی اضافه نمود: با شیوع کرونا بخش هایی از صنعت گردشگری دچار آسیب شدند که دولت بسته های حمایتی برای آن ها در نظر گرفت و تا کنون 7200 واحد گردشگری برای دریافت تسهیلات با نرخ 12 درصد ثبت نام کرده اند.

تیموری اظهار داشت: برای بازگشت به دوران قبل از کرونا و رونق مجدد صنعت گردشگری در پساکرونا نیازمند همکاری تمام بخش ها و از جمله تشکل های بخش خصوصی گردشگری و نیز همکاری گردشگران و مسافران در رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2647

به "تلاش برای بازگشایی مرزها جهت ورود گردشگران خارجی از هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش برای بازگشایی مرزها جهت ورود گردشگران خارجی از هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید