باید نسبت به سفرهای مسئولانه تاکید شود

به گزارش مجله بای بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین سخنان استاندار یزد، باید نسبت به سفرهای مسئولانه تاکید شود و باید بررسی های لازم صورت گیرند.

باید نسبت به سفرهای مسئولانه تاکید شود

داستان چیست؟

محمد علی طالبی در مراسم افتتاح یک باب واحد اقامتی پذیرایی در یزد ضمن اشاره مسائل صنعت گردشگری به خصوص در بحران کرونا، اظهار کرد: هر چند عمده مسائل این صنعت مربوط به کروناست، اما وجود سرمایه گذاری ها و طرحهای امروز استان، خبر از حرکت این صنعت رو به بهبودی می دهد.

وی با یادآوری اعلام شعار سفر مسئولانه برویم از سوی وزیر گردشگری، اعلام کرد: باید نسبت به ترویج این شعار که به جای اینکه سفر نرویم به سفر مسئولانه برویم اقدام و نسبت به سفرهای مسئولانه تاکید شود تا بتوانیم از این طریق، بخشی از خسارات گردشگری در طول هفت ماه گذشته را جبران کنیم، ضمن اینکه باید برای مقابله با بحران نیز رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در دستور کار باشد.

طالبی با تاکید بر اینکه امهال خسارت بیشتر به صنعت گردشگری قابل توجیه نیست، شرح داد: یزد، ظرفیت های مهی در گردشگری دارد، لذا باید همه دست به دست هم داده و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، این صنعت را مجددا فعال کنیم، چرا که گردشگری به خوبی می تواند به اقتصاد استان یزد کمک کند.

وی پیرامون باید نسبت به سفرهای مسئولانه تاکید شود، اضافه کرد: یزد قابلیت های زیادی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و از طرفی با توسعه زیرساخت ها و افزایش سرمایه گذاری در این بخش نیز رونق بیشتری پیدا می کند.

این مسئول در مورد رقابت پذیری صنعت گردشگری گفت: من معتقدم در این صنعت هر چه بیشتر زیرساخت های اقامتی و گردشگری ایجاد شود، رونق بیشتری را شاهد خواهیم بود و می تواند در جذب گردشگران موثر باشد لذا باید زمینه و فرصت را برای توسعه گردشگری فراهم و زیرساخت های استان را حمایت و تقویت کنیم.

وی به رویکرد جدی دستگاه های متولی به خصوص میراث فرهنگی و مدیریت استان نسبت به توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: مدیریت ارشد استان با مکانیزم های در دست خود به خصوص ستاد اقتصاد مقاومتی مسائل متعدد گردشگری را دنبال کند تا شاهد توسعه و رشد کمی و کیفی مراکز و اقامتگاه های گردشگری باشیم.

استاندار ضمن استقبال از ارائه راهکارهای متعدد برای توسعه این صنعت به خصوص از سوی مدیران دستگاه ها شرح داد: هر راهکار توسعه بخشی را مورد توجه و تاکید قرار می دهیم، اما قطعا با توجه به مسائل کرونا نمی توانیم، سلامت مردم را فدای اقتصاد کنیم.

طالبی توسعه و رونق گردشگری را مبتنی بر دستورات بهداشتی اظهار داشت و گفت: سلامت مردم به خصوص سلامت روانی جامعه کمتر مورد توجه قرار گرفته و صنعت گردشگری می تواند چنین مسائلی را رفع کند.

وی اظهار کرد: این فعالیتها که نشان دهنده جریان خوب سازندگی در استانمان است، نسبت به بازه های مشابه سنوات قبل از نظر تنوع بی نظیر بود، چرا که از حدود سه هفته قبل از آغاز هفته دولت نسبت به اجرای برنامه های مربوطه اقدام کردیم.

طالبی در انتها با بیان اینکه برنامه های مذکور می توانند برای آینده کشور و یزد مفید و موثر باشند، اظهار کرد: برنامه های هفته دولت در سطح شهرستانها منجر به ارائه خدماتی ارزنده و همچنین توسعه زیرساختی در شهرستان ها خواهد شد.

بافت تاریخی در اولویت فرمانداری یزد

سید محمد رستگاری، فرماندار یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: همچنان محور و اولویت فعالیتهای فرمانداری در شهرستان یزد پرداختن به بافت جهانی یزد، مجموعه بازار و مجموعه امیرچخماق است. وی اضافه کرد: در این راستا، برنامه هایی را با هدف زیباسازی و مبلمان شهری در دستور کار داریم.

حمایت مدیریت استان از گردشگری

سید مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد هم در این مراسم با بیان اینکه گردشگری بدنبال شیوع کرونا در شرایط رکود واقع شده است، اظهار کرد: باید در حوزه فعالیت های گردشگری استان، مثمر ثمر باشیم و دوباره جایگاه مطلوب خود را در حوزه صنعت گردشگری بدست بیاوریم.

وی به اقدامات موثر کشور و مدیریت استان در حوزه کمک به رفع مسائل گردشگری اشاره کرد و گفت: جلسات ستاد تسهیل در کنار سایر حمایتهایی که بیشتر از جانب مدیریت استان و مجموعه عوامل و بانکهای همراه بوده، منجر شد تا در راستای رفع مسائل فراوان این صنعت در کشور، برای حفظ اشتغال و کمک به بخش خصوصی اقدام شود.

این مسئول به مجموعه هتل و مجموعه اقامتی افتتاح شده اشاره کرد و گفت: این دو مجموعه با قرارگیری در بستر دو خانه و کوشک تاریخی به پویایی گردشگری در دوران کرونا کمک می کند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4060

به "باید نسبت به سفرهای مسئولانه تاکید شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید نسبت به سفرهای مسئولانه تاکید شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید