تمرین دموکراسی باید در دانشگاه ها انجام شود

به گزارش مجله بای بلاگ، دکتر خسرو عزیزی با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و روز دانشجو اظهار کرد: بزرگداشت روز دانشجو به خاطر ارج نهادن به مقام والای دانشجو و دانشگاهی و گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید و دیگری شناساندن این حرکت به نسل دانشجو و الگو دریافت از آن است.

تمرین دموکراسی باید در دانشگاه ها انجام شود

وی بیان نمود: دانشجو قشری مطالبه گر، پرسش گر، عدالت خواه و مردم خواه، روشن بین، ریزبین، پرانرژی و نشاط است.

عزیزی تأکید کرد: 16 آذر گرامیداشت روز تکریم مقام دانشجو و دانشگاه است تا این فرهنگ برای دانشجو تمرین مطالبه گری، پرسش گری، دفاع از حق و استکبارستیزی باشد و مدیران اجرایی آینده کشور همین دانشجوها هستند و دانشجو باید ویژگی های فوق را در خود پرورش دهد.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: دانشگاه محیطی است که باید اخلاق و قانونمدار باشد و تکریم بین دانشجو، اساتید و کارمند برقرار شود و این سه قشر با هم تعامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه یک استاد باید همه اندوخته و دانش خود را با تاکید بر مهارت آفرینی به دانشجو انتقال دهد و چنانچه ضعفی باشد دانشجو باید استاد را به چالش بکشاند، گفت: دانشجو دو رسالت دارد؛ یکی ارتقای اخلاق و دانش عمومی و دیگری کسب علم و دانش آن است، دانشجو باید چالش های دانشگاه و جامعه را بشناسد و تمرین دموکراسی در انجمن های علمی، تشکل های سیاسی، فرهنگی و... را نهادینه کند.

عزیزی در ادامه با تبریک سالروز تاسیس ایسنا، در ارزیابی فعالیت این رسانه اظهار کرد: ایسنا خبرگزاری دانشجویی- دانشگاهی بوده و بازویی توانمند در انتقال مسائل، چالش ها و اطلاعاتی که جامعه باید از دانشگاه بداند است و خوشبختانه این رسانه در انجام رسالت خود پیروز عمل کرده است.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: ایسنا حساسیت خاصی در انتقال مسائل دانشگاه به جامعه، در استان و کشور دارد و در این راستا خوب عمل کرده است.

وی تاکید کرد: ضمن احترام به سایر رسانه ها، چون ایسنا دانشجویی است باید بیشتر در بطن مسائل دانشجویی و دانشگاه ها باشد و دستاورد و اختراعاتی که حاصل فعالیت های علمی است را به جامعه معرفی کند.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5252

به "تمرین دموکراسی باید در دانشگاه ها انجام شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرین دموکراسی باید در دانشگاه ها انجام شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید